Donnerstag, 18. Februar 2010

ΦΥΤΙΛΙ.

Στο κειμενο της 13ης Φεβρουαριου του παροντος ετους, καναμε νυξεις περι των ρολων των Μ.Μ.Ε. στις χωρες της Ε.Ε. αναφορικα με το επικαιρο θεμα της οικονομικης κρισης. Η θεωρια μας ειναι, οτι τα Μ.Μ.Ε. ριχνουν λαδι στη φωτια με τον τροπο παρουσιασης της ειδησεογραφιας. Τα ελληνικα Μ.Μ.Ε. για παραδειγμα, παρουσιαζουν μεν την εικονα της Ελλαδας ως μια χρεοκοπημενη χωρα, η οποια ως μεταλλαγμενη Ψωροκωσταινα χτυπαει την πορτα των Βρυξελλων, αναζητωντας εναγωνιως βοηθεια. Τα υπολοιπα ευρωπαικα Μ.Μ.Ε. παρουσιαζουν την Ελλαδα ως μια χωρα στα ορια της χρεοκοπιας, αλλα δηλωνουν οτι η Ε.Ε. δεν προτιθεται να της παραχωρισει δανεια. Ακολουθως, τα εγχωρια Μ.Μ.Ε. προβαλλουν αυτο το τελευταιο ζητημα, συνεπικουρουμενο απο τις δηλωσεις πρωθυπουργου και υπουργων, οτι ουδεποτε ζητησαν οικονομικη βοηθεια. Στη συνεχεια διαδραματιζονται σκηνες απειρου καλλους στις ηλεκτρονικες ιστοσελιδες εφημεριδων και σε διαφορα αλλα ιστολογια, με απιστευτους διαξιφισμους μεταξυ περηφανων Ελληνων που δηλωνουν οτι δεν ζητουν τιποτε και φτυνουν την Ε.Ε. θεωροντας τη ως την πηγη του κακου, και Γερμανων, Αγγλων, Γαλλων, που ειτε δεν θελουν να δουλευουν ως τα 67 τους για να πληρωνουν τους...Ελληνες, ειτε πιστευουν οτι πρεπει οπωσδηποτε να δωθουν χρηματα στην Ελλαδα, επειδη ηταν η κοιτιδα του δυτικου πολιτισμου κτλ...
Η ειδηση οτι η Ελλαδα προκειται να εξαρτηθει απο τις αποφασεις της Ε.Ε. και πως θα πρεπει να προχωρησει οπωσδηποτε σε μετρα οπως η αυξηση της φορολογησης, η καταργηση 14ου και πιθανον και 13ου μισθου, το παγωμα μισθων και συνταξεων, για να μειωσει το ελλειμα της, ριχνει ακομα περισσοτερο λαδι στη φωτια! Εχοντας αυτα υποψιν του, ο Ελληνας φορολογουμενος, ο συμβασιουχος μισθωτος, ο νεος των 700 ευρω, δυσανασχετει. Ετσι γεννιεται η απειχθεια του απεναντι στην Ε.Ε., που μπορει να εξελιχθει και σε μισος. Αυτα τα αρνητικα του συναισθηματα τα εξωτερικευει με φρασεις και απειλες. Χτες π.χ. σχολιαστρια ηλεκτρονικου μεσου εγραφε οτι οι σερβιτοροι και εστιατορες εχουν να ριξουν πολυ ροχαλα φετος το καλοκαιρι στα φαγητα των Γερμανων τουριστων και αυτο, επειδη οι κακοι Γερμανοι πολιτικοι αρνουνται οποιασδηποτε μορφης βοηθεια προς την Ελλαδα και πιεζουν για αυστηρα μετρα!
Σε πολλες ειδησεις των εγχωριων Μ.Μ.Ε. βρισκονται πληροφοριες που μοιαζουν με αναμενο φυτιλι. Με αρθρα, δημοσκοπησεις, σχολια, ειτε ηθελημενα, ειτε οχι, στρεφουν καποιοι τον εναν εναντια στον αλλον: Τ.Ε.Ι., Κ.Ε.Π., Ι.Ε.Κ., Κολλεγια εναντιον Α.Ε.Ι. για αναγνωριση επαγγελματικων δικαιωματων. Δημοσιοι εναντιον Ιδιωτικων Υπαλληλων. Στρατιωτικοι και Αστυνομικοι εναντιον πολιτων. Αγροτες εναντιον αστων. Μικρομεσαιοι εναντιον μικρομεσαιων! Σαν να μας βαζουν καποιοι να τρωγομαστε σαν τα σκυλια μεταξυ μας. Φαινεται σαν να εχουμε ξεφυγει απο τις ταξικες παλεις, αφου η κατασταση μοιαζει με ατυπο πολεμο μεταξυ κοινωνικων ομαδων της ιδιας κοινωνικης ταξης.
Γιατι επικρατει αυτη η κατασταση; Ποιος μπορει να κρυβεται απο πισω; Μ.Μ.Ε., πολιτικοι, τραπεζες, golden boys και off shore εταιρειες; Που αποσκοπουν; Να δημιουργησουν χαος, συγχυση, να τρομοκρατησουν τον κοσμο; Και μηπως τα Μ.Μ.Ε. παιζουν τον ρολο του μπαλαντερ σε αυτο το σκηνικο;

Sonntag, 14. Februar 2010

Numerus clausus.

"Numerus clausus" σημαινει "περιορισμενος αριθμος εισακτεων". Στα γερμανικα πανεπιστημια στην κατηγορια αυτη συγκαταλεγονται κυριως τα τμηματα ιατρικης. Η Σχολη οριζει τον αριθμο των εισακτεων καθως και τις προυποθεσεις υπο τις οποιες θα δεχτει τον αριθμο αυτον.
Τα ετη 1997 μεχρι 1999 - ισως συνεχιζεται η κατασταση αυτη, ισως και να ειναι παλαιοτερη - το τμημα Εθνολογιας (Völkerkunde) του Albert-Ludwigs-Universität Freiburg im Breisgau ανηκε στις Σχολες εκεινες, οι οποιες ειχαν το προαναφερομενο στατους και επρεπε να εισαγουν εναν σχετικο αριθμο φοιτητων μια φορα τον χρονο (συνηθως στις αρχες του χειμερινου εξαμηνου). Πολυ περιεργο πραγματι, διοτι η επιστημη της Εθνολογιας προσφερει, οπως και οι σχετικα συγγενικες της Ανθρωπολογια η' Αρχαιολογια, περιπλοκη και προβληματικη επαγγελματικη αποκατασταση.
Αν ειναι επιτρεπτο να δωθει ενας ορισμος που να την χαρακτηριζει, τοτε θα μπορουσε να ειπωθει οτι η Εθνολογια ειναι η Λαογραφια του αλλου, του ξενου (Volkskunde des anderen, des fremden). Ομοιως η Λαογραφια ειναι η Εθνολογια του ιδιου, του δικου μας (Völkerkunde des eigenen, des indigenen). Μπερδευτηκατε; Εθνολογια ειναι η επιστημη που μελετα εθιμα, παραδοσεις, τροπο ζωης ξενων κοινωνιων και λαων του παροντος. Το εξωτικο της στοιχειο εγκειται στο οτι ο Εθνολογος καταπιανεται κυριως με λαους του λεγομενου τριτου κοσμου. Ο Εθνολογος π.χ. θα μελετησει πως ζουν οι Παπουα στη Νεα Γουινεα, οι Αβοριγινες στην Αυστραλια, οι Εσκιμωμοι στην Αρκτικη, οι Μασαι στην Κενυα, οι Γιανομαμι στην Αμαζονια, οι Τουαρεγκ στην Σαχαρα, παντα σε συναρτηση με το περιβαλλον τους. Η δουλεια του Εθνολογου προυποθετει ερευνα σε αρχεια και βιβλιοθηκες, μελετη ημερολογιων παλιοτερων ταξιδιωτων, αλλα και ερευνα επιτοπου, σε αντιξοες συχνα συνθηκες. Αναλογα την πορεια της δουλειας του, ο Εθνολογος ειτε μπορει να κρατησει τις αποστασεις, ειτε να πλησιασει το αντικειμενο μελετης του, εφοσον θεωρηθει οτι γινεται αποδεκτος απο αυτο. Σε αυτην την περιπτωση, εχει καλυτερη προσβαση γιατι μπορει να συμμετεχει σε διαφορα δρωμενα της κοινωνιας η' πολιτιστικης ομαδας που μελετα, οπως λ.χ. γαμηλιες και νεκρικες τελετες, στεψεις, κυνηγι, κατασκευη κατοικιας κτλ.
Προφανως και ειναι το εξωτικο αυτο στοιχειο που κανει την φαντασια των νεων να οργιαζει, ποσο ειδικα των Γερμανων που λατρευουν τα ταξιδια, τα σπορ και την περιπετεια! Αυτο απο μονο του ειναι κατανοητο και αποτελει εναν βασικο λογο, γιατι τοσοι πολλοι νεοι επιλεγουν αυτο το συγκεκριμενο αντικειμενο. Το οτι για χρονια ομως το τμημα Εθνολογιας του Φραιμπουργκ δεχεται μονο ορισμενους, διοτι η προσφορα ειναι μικροτερη της ζητησης, ξενιζει! Γιατι ενδιαφερονται τοσο πολλοι νεοι να σπουδασουν κατι, το οποιο ουτε χρημα τους αποφερει, ουτε τους εγγυατε οτι θα εργαστουν στο μελλον ως Εθνολογοι; Τα ταξιδια σε χωρες εξωτικες κοστιζουν πολλα χρηματα και δεν υπαρχουν αντιστοιχα παρα πολλα ερευνητικα προγραμματα για να τους τακτοποιησουν ολους. Τι αλλες προοπτικες εχει καποιος με πτυχιο Εθνολογιας; Που αλλου θα μπορουσε να εργαστει; Οι επαγγελματικοι του δρομοι ειναι ακομα πιο μικροι, πιο στενοι, πιο σκοτεινοι, πιο κοντοι και απο τους αντιστοιχους των επιστημων της Αρχαιολογιας, της Ψυχολογιας, της Κοινωνιολογιας.
Δεν αποκλειεται το γεγονος οτι πολλοι απο τους φερελπιδες σπουδαστες Εθνολογιας ειχαν λαθος πληροφοριες οταν επελεγαν Σχολη. Δεν αποκλειεται να υπαρχουν καποιοι, οι οποιοι μετα απο μερικα εξαμηνα, ειτε συνειδητοποιουν οτι εκαναν λαθος επιλογη, ειτε απογοητευονται απο τις μηδαμινες επαγγελματικες προοπτικες και φευγουν. Παρα ταυτα, το Numerus clausus παραμενει, αφου πολλοι ακομα επιθυμουν να σπουδσουν το αντικειμενο.
Υπαρχει η υπονοια, οτι ειναι και θεμα νοοτροπιας, αγωγης, παιδειας. Οπως και στην Αρχαιολογια η' την Παλαιοντολογια, ετσι και στην Εθνολογια, οι νεοι που σπουδαζουν, το κανουν για την χαρα της γνωσης. Γιατι εχουν παρει ως εφοδιο απο το σπιτι τους, οτι η γνωση ειναι σημαντικη. Η γνωση ειναι απολαυση. Η πιο μεγαλη απολαυση ισως ειναι να ασχολουνται με πραγματα που αγαπουν. Ο φοιτητης Εθνολογιας, οπως και ο συμφοιτητης του των παραπλησιων και προαναφερομενων εξωτικων μαθηματων, σπουδαζει αυτο το αντικειμενο με ευχαριστηση, γιατι το γουσταρει. Αρκετοι ειναι αυτοι, οι οποιοι δεν προερχονται απο πλουσιες οικογενειες και δεν τα βρηκαν ολα ετοιμα. Αρκετοι σιγουρα ειναι συνειδητοποιημενοι οσον αφορα τις μελλοντικες επαγγελματικες προοπτικες που τους ανοιγονται. Αλλα συνεχιζουν, γιατι γουσταρουν να μαθαινουν. Και μολονοτι το επαγγελματικο τους μελλον διαγραφεται δυσοιωνο, μολονοτι οι περισσοτεροι θα εργαστουν σε κατι αλλο απο αυτο που σπουδασαν, εν τουτοις δικαιουνται να ειναι υπερηφανοι για αυτο που εκαναν, αψηφωντας τα ειρωνικα σχολια φοιτητων Πληροφορικης η' Οικονομικων, οι οποιοι μεγαλωσαν με την νοοτροπια του "κανω οτι κανω προκειμενου να μου αποφερει κονομα, αμαξαρα, βιλαρα, γκομεναρα (σημασια εχουν τα λεφτα/ετσι μου' πε ο μπαμπας κτλ.)". Οι γνωσεις και οι εμπειριες που αποκομιζει ο φοιτητης Εθνολογιας και των συναφων "επιστημων-ορχιδεων" δεν συγκρινονται με τιποτε με οτι κανουν οι κομπιουτεραδες και οι οικονομολογοι!
Υ. Γ.: Τα τελευταια χρονια παντως, κριση υπαρχει και στα διαφημιζομενα ως επικερδη τμηματα, οπως της Πληροφορικης, των Οικονομικων, της Ιατρικης, των Παιδαγωγικων, της Νομικης, των Αστυνομικων και Στρατιωτικων Σχολων. Ανεργια, συμβασεις, χαμηλοι μισθοι. Κριμα στον κοπο οσων νομιζαν οτι, εαν ακολουθουσαν τις υποδειξεις των Μ.Μ.Ε. επιλεγοντας τις ανωτερω Σχολες, θα εβγαιναν και κερδισμενοι...

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ XXXVΙ.

yiannis 407
Απο σχολιο στην εφημεριδα TA NEA, 13/02/2010, 00:43
Μεσημέρι, Κολωνάκι, καφέ στην πλατεία. Είναι αποκλεισμένο περιμετρικά, μπράβοι σε σχήμα Π, περαστικοί κοιτάζουν περίεργοι το θέαμα. Στη μέση αυτός, μαύρο κοστούμι, μαύρο πουκάμισο, όρθιος μιλάει στο κινητό. Πίσω του άλλος μπράβος, κρατάει στα χέρια ευλαβικά το πούρο. Γυρνάει, τραβάει μια ρουφηξιά, συνεχίζει, ο κολαούζος το κρατάει, περιμένει την επόμενη ρουφηξιά. Μπράβος πούρου, επαγγέλματα του μέλλοντος. Φθινοπωρινό μεσημέρι στο κέντρο της πόλης, η δημόσια επίδειξη της αήττητης ηλιθιότητας. Είναι πλούσιος. Έχει πολλά λεφτά, από πού, απροσδιόριστο. Οι πλούσιοι αυτής της χώρας δεν κάνουν, έχουν. Κάτι γενικώς, καράβια, προμήθειες, λαθρεμπόριο πετρελαίου, πλαστά τιμολόγια, ποδοσφαιρικές ομάδες-πλυντήρια, αγοραπωλησίες παικτών, εικονικά συμβόλαια, πουλάει φάρμακα στα νοσοκομεία στην τριπλάσια τιμή, εισαγωγή από την Κύπρο, εκμεταλλεύεται εμπορικά ακίνητα της εκκλησίας, καταπατάει δημόσιες εκτάσεις, χτίζει στη Μύκονο συγκρότημα κατοικιών με συνέταιρο γνωστό πολιτικό, αλλαγές συντελεστή δόμησης μόνο για την περίπτωσή του, έχει αναλάβει τη διαφημιστική καμπάνια υπουργείων, διαχειρίζεται τα λεφτά των ασφαλιστικών ταμείων, πουλάει τηλεοπτικά κανάλια που του χαρίζει το κράτος, αύξηση κεφαλαίου, τραπεζική εγγύηση, δάνεια, offshore εταιρείες, κωδικοί, μπράβοι. Πούρα. Χοντρός σβέρκος. Οι περαστικοί απολαμβάνουν το θέαμα. Κουνάνε το κεφάλι ειρωνικά. Το θέμα είναι τα λεφτά, αυτό μου είπε κι ο μπαμπάς. Μια χώρα που δεν παράγει τίποτα και έχει τόσους πολλούς πλούσιους. Δεν δημιουργούν αλλά έχουν διασυνδέσεις. Σωστοί άνθρωποι στις σωστές θέσεις. Βιτρίνες. Ταμίες. Μεταφορά χρήματος, όχι δημιουργία πλούτου. Δεν βγάζουν χρήματα, υπεξαιρούν. Οι πλούσιοι ξέρουν πολύ καλά από πού προέρχονται τα χρήματά τους. Τα αντιμετωπίζουν και οι ίδιοι ως προϊόν εγκλήματος. Τα τρώνε γρήγορα και επιδεικτικά. Όπως οι γκάνγκστερ. Σε ολόκληρο τον κόσμο μόνο δύο άρχουσες τάξεις έχουν υιοθετήσει ως τρόπο ζωής το lifestyle της κολομβιάνικης μαφίας. Οι Ρώσοι ολιγάρχες και οι Έλληνες πλούσιοι. Θηριώδη τζιπ στα στενά δρομάκια, παρκαρισμένες πόρσε στα κλαμπ, αστυνομική προστασία, γουόκι τόκι, μπράβοι, ημίγυμνες ξανθιές, χοντροί σβέρκοι. ΚΔΟΑ. Κτηνώδης δύναμη ογκώδης άγνοια. Στον υπόλοιπο κόσμο οι πραγματικοί πλούσιοι μοιάζουν με φοιτητές στα Εξάρχεια. Σνίκερς, φούτερ και κουκούλες. Ανακάλυψαν ένα τσιπάκι, έστησαν τη Microsoft, την Apple, έφτιαξαν ένα πρόγραμμα, φαντάστηκαν μια κοινότητα, το FaceBook, βάζουν την εταιρεία τους στο χρηματιστήριο έναντι 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων φορώντας τζιν, στο υπόγειο γκαράζ παίζουν ακόμα Nirvana με τις φοιτητικές τους κιθάρες. Εδώ δεν υπάρχουν κιθάρες. Ούτε πανεπιστήμια. Ελληνικός ληστρικός μικροκαπιταλισμός, κλοπιμαία. Ξαπλώστρες 3.000 ευρώ στην παραλία, ο ένας δίπλα στον άλλον.. Πάνω στον άλλον. Όλοι μαζί. Δεν θέλουν να κρυφτούν, θέλουν να φανούν. Ποιος έχει το πιο μεγάλο, σπίτι, το πιο μεγάλο, κότερο. Αγωνιούν για μια φωτογραφία τους σε φτηνές κίτρινες φυλλάδες που λερώνεσαι άμα τις ξεφυλλίσεις. Αγοράζουν παρέα, δημοσιότητα, σεξ, σταρ, μις, θεές, απόλυτες, υπέρλαμπρες, δίμετρες. Ξανθιές με μαύρη ρίζα. Από τη μαζική παραγωγή των καλλιστείων. Μια δυο γυμνές φωτογραφίες και μετά στον αγώνα. Στο ανελέητο κυνήγι στη σκληρή ζούγκλα της ζωής. Η ανεργία στις νεαρές γυναίκες μέχρι τα 30 φτάνει στο 40%. Πιράνχας, κόβουν βόλτες από φωτογράφιση σε κότερα, από πασαρέλα σε επισκέψεις κατ'' οίκον. Το ίδιο παμπάλαιο συγκινητικό όνειρο. Μια μέρα ο πελάτης θα ερωτευτεί και θα την κάνει κυρία. Ένας γάμος, τώρα πριν να ''ναι αργά, τα χρόνια περνάνε γρήγορα, νέο εμπόρευμα βγαίνει στην αγορά κάθε σεζόν. Τα πούρα διαλέγουν. Επιλέγουν την επόμενη trophy wife. Επιλέγουν και επιλέγονται. Ε9 κυκλοφορούν σε φωτοτυπίες, αγοραπωλησίες, ντιλ κλείνονται.. Τα κοσμικά περιοδικά γράφουν για πανέμορφα μοντέλα που φωτογραφίζονται σε ακριβά μαγαζιά με νεαρούς ζεν πρεμιέ της αθηναϊκής νύχτας. Εννοούν escort συναντάνε γιους πλουσίων με την ελπίδα να κατακτηθούν. Νέες ιδιότητεςτης κοσμικής ζωής. Κληρονόμοι. Γιοι εισηγμένων. Πολύφερνοι γαμπροί με πολλές κατακτήσεις. Οι βίζιτες της πρώτης σελίδας. Ο πλανήτης μπαίνει στον τρίτο χρόνο της οικονομικής κρίσης. Ο δύσκολος χειμώνας. Οι ελληνικές πολιτικές εφημερίδες, αυτιστικές πάντα, στο πιο βαθύ τούνελ της κρίσης, εισάγουν στην ύλη τους κοσμικά ένθετα. Χρώματα πολύχρωμα, γυαλιστερές φωτογραφίες. Δες το 16χρονο ζάπλουτο ξέκωλο πώς διασκεδάζει στα μπουζούκια. Ζηλεύεις; Δες το νεαρό πάμπλουτο κληρονόμο αγκαλιά με τη θεά, την προκλητική miss young. Θα κάνουν προγαμιαίο συμβόλαιο; Η Ελένη ρίχνει με νάζι το τιραντάκι να φανεί η ρόγα, πέφτει η τηλεθέαση. 5.000 άτομα στο γάμο, τραγούδησε ο Ρέμος, εσύ δεν ήσουν εκεί; Εσένα ο μπαμπάς σου δεν έκανε λαθρεμπόριο πετρελαίου; Η μαμά σου δεν ήταν συμβολαιογράφος στα μεγάλα ντιλ ακίνητης περιουσίας; Δεν ξέρεις ούτε ένα γενικό γραμματέα υπουργείου, έναν ταμία κόμματος έστω; Τι άτυχος που ήσουν. Όλα διορθώνονται όμως, άρχισε τώρα, κάνε κοιλιακούς, κάνε προσθετικές στήθους, κάνε κάτι. Αν δεν είσαι αγοραστής, γίνε τουλάχιστον εμπόρευμα. Η Ελλάδα, αδιόριστη πτυχιούχος, κλείνει τα μάτια, πέφτει στο κρεβάτι για μια μονιμοποίηση στο δημόσιο, υπέρβαρη πηδάει απ? το μπαλκόνι. Γυρνάει το ρολόι μια ώρα πίσω μεσάνυχτα Κυριακής, ετοιμάζεται για τον πιο βαρύ χειμώνα. Μπερδεμένη, πεινασμένη, εν πλήρει συγχύσει, δηλώνει αθώα. Ήταν ωραίο το έργο, εύκολο, χωρίς κόπο, θεαματικό σαν μεταμεσονύχτια κολομβιάνικη σαπουνόπερα του Άλφα με βαρόνους κοκαΐνης, μπράβους και μικρά κοριτσάκια που πάνε στον πλαστικό χειρούργο με παιδιάστικη αφέλεια για να πιάσουν την καλή, να τις διαλέξει ο αρχηγός της συμμορίας. Κρατάει 45 λεπτά. Μετά ακολουθεί τελεμάρκετινγκ. Κατσαρόλες, στρώματα και όργανα γυμναστικής, 29,99 ευρώ σε 6 δόσεις.
Συμπληρώνω: Πού είναι η άλλη Έλλάδα; Η Ελλάδα του 5%. Η Ελλάδα της γνώσης, της επιστήμης και της έρευνας. Η Ελλάδα της τέχνης, του πολιτισμού και του πνεύματος. Η Ελλάδα του (αντοπάριστου (βλέπετε χρειαζόμαστε επεξηγήσεις γιατί κινδυνεύουμε να παρεξηγηθούμε!!!)) αθλητισμού, της ευγενούς αμίλλης και του θαυμασμού του καλού καγαθού. Η Ελλάδα της δουλειάς, της προκοπής και της εξέλιξης. Η Ελλάδα του μέτρου. της μετριοφροσύνης και της σύνεσης. Κι όμως υπάρχει η Ελλάδα αυτή, υπάρχει, αναπνέει και λειτουργεί. Μόνο που είναι χαμένη στο υπόλοιπο 95% όπως περιγράφεται στο παραπάνω κείμενο. Αυτό το 95% χρεωκόπησε την Ελλάδα. Η διάσωσή της είναι το 5%. Ανακαλύψτε το, αποκαλύψτε το, διαδόστε το, ενισχύστε το, συμπληρώστε το.... Ίσως τότε φανεί η αρχή της ελπίδας............................
Αφιερωμένο στους φίλους μου
yiannis 407
................................................................
Καθηλωτικο το σχολιο του yiannis 407. Μια σοκαριστικη περιγραφη της σημερινης κοινωνιας. Διαφωνια εκφραζεται εκ μερους μας μονο στα ποσοστα. Μπορει η "αλλη Ελλαδα" να ειναι το 95%. Τα θυματα που θα κουβαλησουν ακομα ενα φορτιο φορων και μειωμενων μισθων προς οφελος του 5% των βολεμενων που περιγραφονται. Αν δεν αντιδρασουμε, δεν αλλαζει τιποτε...

Samstag, 13. Februar 2010

Opernball.

Στην Καινη Διαθηκη, υπαρχουν στιγμες εντασης και εκπληξης, οταν ο κατα τα αλλα πραος και φιλειρηνικος Ιησους, μπαινοντας στον ναο που εχτισε ο Σολομωντας στην Ιερουσαλημ, τα κανει κυριολεκτικα λαμπογυαλο, απηυδισμενος με τον κοσμο και το ιερατειο που επετρεψε να να μεταβληθει ο οικος του πατρος του σε οικο εμποριου.
Παρομοια αισθηματα θυμου και αγανακτησης πλημμυριζουν οποιονδηποτε ασχολειται με τις Καλες Τεχνες, αγαπαει την μουσικη, το διαβασμα κτλ., οταν βλεπει σε τι καταντια περιεπεσε η φημισμενη Οπερα της Βιεννης. Αυτος ο ναος της μουσικης, στον οποιον ο Γιοχαν Στραους και ο Γκουσταβ Μαλερ εθητευσαν, σε μια πολη απο τις πλεον σπουδαιοτερες Kulturstädte της Ευρωπης και του κοσμου, καταντησε πλεον να εξυπηρετει την ματαιοδοξια νεοπλουτων και σταρλετς με καριερα διαττονος αστερως, προκειμενου να διατηρησει την υπαρξη του στο παγκοσμιο προσκηνιο.

R. Lugner και Paris Hilton
Αναφερομαστε εδω στην ετησια διοργανωση του να ανοιγει η οπερα για χοροεστιαση, η οποια λαμβανει χωρα παντα λιγο πριν απο το τελος της Αποκριας. Παρομοιου βεληνεκους εκδηλωση γινεται και στην Οπερα της Δρεσδης - αλλη μια σημαντικη Kulturstadt! - λιγες μερες πριν τον ερχομο της νεας χρονιας. Στην χοροεσπεριδα της Βιεννης (Wieneropernball) εχει γινει θεσμος τα τελευταια 15 χρονια περιπου να προσκαλουνται ηθοποιοι, μοντελα και τραγουδιστριες που μονοπωλουν τα φωτα της επικαιροτητας. Ετσι, πριν απο δυο χρονια, η κληρονομος Paris Hilton ετυχε να παρευρεθει, ενω η στριπτιζεζ πολυτελειας Tita von Teese ηταν καλεσμενη περυσι. Παλιοτερα ειχαν φερει την Pamela Anderson που δεν χρειαζεται ιδιαιτερες συστασεις, ενω φετος επελεχθει να ερθει η Kate Price, που ειναι κατι σαν την Pamela στην Αγγλια...


To εσωτερικο της Οπερας
Ο εμπνευστης του σκηνικου αυτου ειναι ο δισεκατομμυριουχος R. Lugner, ενας δευτεροκλασσατος Αλ Φαγιετ της Αυστριας. Ο κυριος αυτος διαθετει ενα τεραστιο εμπορικο κεντρο στη αυστριακη πρωτευουσα και φαινεται οτι εχει διασυνδεσεις με την διευθυνση της βιεννεζικης Οπερας, για να του επιτρεπουν να μπαινει μεσα. Με το φρακο και το ημιψιλο φανταζει πραγματικα γελοιος, ομοιος με καρικαρτουρα του Πιγκουινου, εχθρου του Μπατμαν! Ο Lugner σιγουρα χτυπαει μ' ενα σμπαρο δυο τρυγονια, φερνοντας ολες αυτες τις σταρλετιτσες να διαφημισουν το μαγαζι του, την αφεντια του και εν συνεχεια την πολη του. Ισως και η διευθυνση της Οπερας να σκεφτεται, οτι οι σταρλετιτσες αυτες διαφημιζουν μια χαρα το μαγαζι της, αφου μαζι μ' αυτες καταφθανουν πληθη δημοσιογραφων, τηλεοπτικων συνεργειων, παπαρατζιδων κ.α.
Κι ομως, η παρουσια τους και μονο συνιστα προσβολη και ειναι κριμα δυστυχως, που κανενας Βιεννεζος η' οποιοσδηποτε πολιτης του κοσμου αυτου με συνεση, σωφροσυνη και ηθος δεν βγηκε τουλαχιστον να διαμαρτυρηθει για αυτην την καταπτωση της Οπερας, της Τεχνης, του Πολιτισμου. Οι προσκεκλημενες του κυριου Lugner δεν διαθετουν το πολιτιστικο μπακγκραουντ και δυστυχως, ουδεποτε προκειται να το αποκτησουν. Η παρουσια τους στην Οπερα της Βιεννης δεν ειναι απαραιτητη ουτε καν για διαφημιστικους σκοπους, γιατι το κτηριο και η πολη δεν εχουν αναγκη τετοιου ειδους διαφημισης. Ειναι πραγματι να τραβαει κανεις τα μαλλια του, βλεποντας την Paris Hilton η' την Tita von Teese να χασμουριεται, ενω μελη της Οπερας χορευουν βαλς. Τα ατομα αυτα, οπως και ο χορηγος τους, δεν εχουν υποψιν τους τι ειναι η κλασσικη μουσικη. Ο δε Lugner ισως να γνωριζει οτι δεν ειναι ο Ορφεας, που εξημερωνει τα αγριμια με την μουσικη του, ουτε ο Αυλητης του Χ. Κ. Αντερσεν, που υπνωτιζει ποντικια και παιδια με τον αυλο του. Νεοπλουτοι και σταρλετιτσες που ενδιαφερονται για αυτοπροβολη και χρημα, δεν χωρανε σε τετοιου ειδους εκδηλωσεις.
Δυστυχως ομως, αποτελουμε "φωνη βοωντος εν τη ερημω". O tempora, o mores!




ΠΑΙΧΝΙΔΑΚΙΑ.

Η προβολη απο τα Μ.Μ.Ε. του επικαιρου θεματος που σχετιζεται με την οικονομια της Ελλαδας μπορει να αποτελεσει ακομα ενα πειστηριο προς αποδειξη του που μπορει να φτασει η προπαγανδα τους:
Τα γερμανικα Μ.Μ.Ε. λ.χ., προβαλουν το θεμα ακολουθως: Οτι η Ελλαδα χρεωκοπει και στρεφεται στη μαμα Ε.Ε. για δανεικα. Το κερασακι στην τουρτα το βαζουν τιτλοι εφημεριδων και εκπομπες και συνοψιζεται στη φραση: "Εμεις (δηλ. οι Γερμανοι φορολογουμενοι) καλουμαστε να πληρωσουμε τα χρεη της Ελλαδος". Με την φραση αυτη (προσεξτε την προσφωνιση στο α' πλυθυντικο προσωπο) τα Μ.Μ.Ε., γνωριζοντας καλα τι θελουν να επιτυχουν, ερεθιζουν το κοινο αισθημα, αφου ο Γερμανος πολιτης που θα διαβασει, θα ακουσει, θα δει την ειδηση αυτη, θα εξεγερθει και με το δικιο του! Σε μια χωρα που η ανεργια φτανει τα 6 εκατομμυρια, που ο κατωτερος μισθος ξεκιναει απο τα 400 ευρω το μηνα (για σπουδαστες και ανειδικευτους εργατες), που ολες σχεδον οι δουλειες δεν μονιμες, αλλα συμβασεων, ετσι ωστε, με το τελος της συμβασης να αναγκαζεται ο πολιτης (εαν δεν μπορει να την ανανεωσει) να μετακομισει σε αλλη πολη, που συνταξιοδοτειται στα 67 του χρονια και που για τους περισσοτερους ειναι προτιμοτερο να παιρνουν το επιδομα ανεργιας, παρα να τρεχουν απο δω και απο κει ψαχνοντας για κατι που, ουτε μονιμο ειναι, ουτε πολλα χρηματα αποφερει, να καλειται να πληρωσει για μια αλλη χωρα, επειδη υπαρχει το κλισε της πλουσιας και ισχυρης Γερμανιας; Unmöglich, απαραδεκτο!
Καποια απο τα εγχωρια Μ.Μ.Ε. θυμηθηκαν μολις πριν λιγες ωρες να αναφερουν την παραπανω εκδοχη. Κατα τα αλλα, στην Ελλαδα προβαλλεται το ζητημα της ανταλλαγης: Οτι ναι μεν ο πρασινος ποδηλατης πηγε στις Βρυξελλες για να παρακαλεσει τους εταιρους να του δωσουν κανα πακετακι δανεικο (καποια Μ.Μ.Ε. εκαναν λογο για δανειο του υψους των 55 δις. ευρω!). Και μαλλον οι εταιροι θα βοηθησουν. Πουλωντας στην ελληνικη κυβερνηση φρεγατες, αεροπλανα και οπλικα συστηματα αξιας πολλων δις...
Ο Γ. Παπανδρεου πισω απο την Α. Μερκελ και τον Ν. Σαρκοζυ
(Πηγη: Εφημ. ΤΑ ΝΕΑ, 12.02.10)
Η εντυπωση που απομενει, συγκρινοντας τα ρεπορταζ διαφορετικων Μ.Μ.Ε. των ευρωπαικων κρατων ειναι, οτι επικρατει συγχιση για το τι ακριβως θα γινει. Και αυτο δεν δειχνει να ειναι τυχαιο. Τα γερμανικα Μ.Μ.Ε. οπως φαινεται, συνεχιζουν να ριχνουν το λαδι στη φωτια, παρουσιαζοντας το θεμα ως αγωνα μεταξυ Γερμανου και Ελληνα φορολογουμενου. Κι ομως, οι δυο λαοι δεν φταινε, παρα μονο ως προς το θεμα επιλογης των ηγετων τους. Ο Γερμανος πολιτης δεν χρωσταει τιποτε στον Ελληνα συμπολιτη του και τ' αναπαλιν. Αλλωστε, δανεια δεν θα δωθουν αμεσα. Αλλα και να δινονταν, δεν θα πηγαιναν κατευθειαν στο λαο. Η Ελλαδα θα βρεθει υπο επιτηρηση της Ε.Ε., του ΔΤΝ και της ΕΚΤ. Το προβλημα ειναι, οπως ομολογησε ο ποδηλατης, οτι για να βγουμε απο την κριση θα θυσιασουμε τμημα της εθνικης μας κυριαρχιας. Εδω ο καθενας μπορει να υποθεσει οτι θελει.
Ακολουθως, τα ελληνικα Μ.Μ.Ε. μεγιστοποιησαν την διαμαρτυρια του ποδηλατη στο βαθμο του να ακουγεται σαν μοιρολοι του τυπου: "Οι κακοι Ευρωπαιοι δεν μας βοηθανε. Ολο απαιτησεις εχουν... ". Αλλο ενα χιλιοπαιγμενο κλισε... Ελλαδα, η Ψωροκωσταινα που ολο ζηταει... Για χαρη των εταιρων μας, θα πρεπει να φαμε αλλη μια φορα στη μαπα δυσβασταχτους φορους, ενω οι αυξησεις στους μισθους και τις συνταξεις παγωνουν για αλλη μια φορα, εδω και δεκαετιες.
Εξυπακουεται βεβαια, οτι η αυξηση φορων, η αυξηση τιμων των βασικων αγαθων, το παγωμα μισθων και συνταξεων, ειτε ειναι οντως εντολες της Ε.Ε., ειτε ειναι δικαιολογιες αυτης της κυβερνησης και της καθε κυβερνησης για συγκεκριμενους λογους, ΔΕΝ λυνουν τα προβληματα που αντιμετωπιζει η ελληνικη οικονομια. Με αυτα τα "μετρα", ουτε την κριση αντιμετωπιζεις, ουτε απο την χρεωκοπια γλυτωνεις, ουτε τον πληθωρισμο ριχνεις! Υπαρχει πολυς κοσμος που ειναι της ιδιας αποψης και ολοι μας δεν θα κουραστουμε, δεν θα σταματησουμε να τα λεμε και να τα επαναλαμβανουμε. Οι κυβερνωντες της χωρας μας και των εταιρων, ποτε θα το συνειδητοποιησουν αυτο;



Donnerstag, 11. Februar 2010

ΞΕΦΤΙΛΕΣ.

Συνεβει προχτες το πρωι. Στο κεντρο της Αθηνας. Συγκεκριμενα στην πλατεια Κολωνακιου, στο διασημο καφενειο Da Capo, εκει που συνωστιζονται οι εγχωριοι celebrities.
Διαφορες ιστοσελιδες (π.χ. troktiko, zougla κ.α.) ανεφεραν για μια λογομαχια που παιχτηκε μεταξυ του δημοσιογραφου Θαναση Λαλα και του Κωστα Μπακογιαννη, γιου του αποθανοντος Παυλου Μπακογιαννη και της βουλευτη και πρωην υπουργου Εξωτερικων επι κυβερνησης Ν.Δ. Ντορας και εγγονου του Κωνσταντινου Μητσοτακη. Ο Κωστας αποκαλεσε τον Λαλα "ξεφτιλισμενο" δημοσιως και εφυγε απειλωντας.

Κωστας Μπακογιαννης
Κοιτωντας στις σχετικες ιστοσελιδες, ανακαλυπτει κανεις οτι η ιστορια αυτη κρυβει μια περιεργη προιστορια: Ηταν Νοεμβριος του 2009 και η Ντορα αγωνιζονταν για να κερδισει την καρεκλα του προεδρου της Ν. Δ. Εν μεσω της προεκλογικης της καμπανιας, το περιοδικο Veto του Μακη Τριανταφυλλοπουλου, με το οποιο συνεργαζεται ο Λαλας, δημοσιευει ενα αρθρο καποιου που φερει το ψευδωνυμο "Ψυχαναλυτης". Το κειμενο του, υπο τον τιτλο "Η Ντορα στο ντιβανι" ειναι ενα σαχλο μειγμα μυθοπλασιας, φθονου και κομπλεξισμου, δειγμα του πως να μην κανεις δημοσιογραφια, με σποντες περι της εμφανισης της Ντορας, υπονοουμενα περι δηθεν σχεσεων της με Σαμαρα και Αβραμοπουλο κτλ. Βεβαια, απο ενα κιτρινο φυλλαδιο του Ομιλου "Μακης" δεν περιμενει κανεις κατι καλυτερο. Η Ντορα φυσικα, το θεωρησε προσβλητικο και τον τρεχει και αυτη στα δικαστηρια. Μπορει βεβαια ο ιδιος ο Μακης να ειναι μαζοχας, γιατι ολο και κατι γινεται, ολο κατι περιεργο θα βρει να γραψει στις φυλλαδες του η' να πει στις εκπομπες του, το οποιο ειναι παραμυθι, με αποτελεσμα να εξοργιζει τους παντες γυρω του και να τον τρεχουν σαν "ψαρακι".
Το περιεργο ειναι οτι ο υιος της Ντορας αντεδρασε τωρα, 4 μηνες απο την δημοσιευση του κειμενου αυτου και προφανως επιτεθηκε στον λαθος ανθρωπο! Θα μπορουσε να ειχε απευθυνθει κατευθειαν στον ιδιο τον Μακη.
Απο την μια μερια ειναι κατανοητη η συμπεριφορα του. Του εβρισαν τη μανα και ηθελε να την πει. Απο την αλλη, ισως θα επρεπε να ειχε ενεργησει νωριτερα. Και ισως θα ηταν καλυτερα να αποφευγει τετοιου ειδους συμπεριφορες και μαλιστα δημοσιως. Τον εαυτο του και την οικογενεια του βλαπτει.
Το πιο ωραιο ομως ειναι, οτι ο καθενας απο τους εμπλεκομενους ειναι για τα...πανηγυρια!
Ο Μακης γιατι κανει λαμογιες και ψευτοδημοσιογραφια.
Ο Λαλας μαλλον δεν εμπλεκεται αμεσα στην εν λογω ιστορια. Αγιος παντως δεν ειναι, για οσους θυμουνται την χρυση του εποχη στο "Βημα", με τις συνεντευξεις που επαιρνε απο νομπελιστες, συγγραφεις και ηθοποιους, αλλα και τα παρατραγουδα με τον χωρισμο του απο την πρωην συζυγο του.
Ο Κωστας γιατι αν δεν ηταν η μητερα του βουλευτης και Υπουργος Εξωτερικων, θα ετρεχε απο δω και απο κει μοιραζοντας βιογραφικα, οπως κανουν χιλιαδες νεοι της χωρας. Αντιθετος, χαρη στην οικογενεια του μπηκε σε ποστο ως αναλυτης και συμβουλος στο Υπουργειο Εξωτερικων. Τι γινοταν εκει μεσα επι Ντορας, το γνωριζουν πολυ καλυτερα οι υπαλληλοι του Υπουργειου.
Οσο για την Ντορα, το αρθρο του Ψυχαναλυτη ηταν οντως τραβηγμενο, αλλα ας μην ξεχναμε, οτι η ιδια υποστηριχθηκε πολυ απο τον πατερα της, ο οποιος οχι μονο την κατεβασε στην πολιτικη, αλλα την εχρισε και Υπουργο στην τοτε κυβερνηση του, των αρχων της δεκαετιας του 1990. Η δημοτικοτητα της απο τοτε οφειλεται, οπως εκτιμα η πλειοψηφια του ελληνικου λαου, στην συμπαθεια που γνωρισε απο αυτον, παρουσιαζομενη ως τεθλιμμενη χηρα του Παυλου Μπακογιαννη.
Συνοψιζοντας, τα προαναφερομενα dramatis personae μονο το φωτοστεφανο που δεν φορουν! Εχουν ολα τους απο κατι μεμπτο.
Ε ρε ξεφτιλες ολοι!

Mittwoch, 10. Februar 2010

ΝΕΟ ΦΡΟΥΤΟ.

Το θεμα δεν παιζει πολυ ακομα στα Μ.Μ.Ε., μολονοτι τα αφορα. Κατανοητο, προς το παρον υπαρχουν χιλια δυο σημαντικοτερα. Ενδεχεται ομως να τα απασχολησει στο εγγυς μελλον.
Σε αυτο το εγγυς μελλον, η τεχνολογια της τηλεορασης θα αλλαξει. Μεχρι προτινος η τηλεοραση ηταν αναλογικη. Θα γινει λοιπον ψηφιακη! Στην Ε.Ε. το χρονικο περιθωριο για την εφαρμογη και λειτουργια της ψηφιακης τεχνολογιας απο τα κρατη μελη της θα ειναι το 2012. Ατυχως δεν προσδιοριστηκε ακομα, εαν εννοειται η αρχη η' το τελος του 2012...
Η DIGEA ειναι η εταιρεια που θα αναλαβει την τεχνολογικη υποστηριξη και εφαρμογη της ψηφιακης τηλεορασης στην Ελλαδα. Υπαρχει και η σχετικη διαφημιση, που λεγεται οτι πληροφορει το πως και το γιατι. Μολονοτι ακομα και οι οροι αναλογικη και ψηφιακη τηλεοραση ξενιζουν, εντουτοις αυτο που γινεται κατανοητο ειναι, οτι η καθε συσκευη τηλεορασης, βιντεο και ντιβιντι χρειαζεται και απο εναν ξεχωριστο αποδικωποιητη, ωστε να λειτουργησει το σημα της ψηφιακης. Εδω περιπλεκονται καπως τα πραγματα, διοτι τα ελληνικα ιδιωτικα καναλια απαιτουν αποδικωποιητη MPEG 4, αλλα η DIGEA προσφερει ενα αλλο μοντελο, το οποιο δεν ειναι συμβατο με την τεχνικη υποστηριξη των ιδιωτικων, αλλα με αυτη των κρατικων καναλιων!
Ευλογως λοιπον μπορει να διερωτηθει κανεις, προς τι ολη αυτη η φασαρια. Καποιοι μπορει να τον πουν απλοικο, αυτος ομως βλεπει κατι αλλο: Οτι προβλεπεται να παιχτουν χοντρες κομπινες με το νεοφερμενο φρουτο της ψηφιακης τηλεορασης - μπιζνες που εχουν να κανουν με αποδικωποιητες μαιμου, μιζες απο και προς ορισμενες εταιρειες που θα συσταθουν γυρω απο το νεο αυτο φρουτο κτλ. που δεν μπορουμε καν να φανταστουμε!
Περιμενετε, σε λιγα χρονακια ισως αποκαλυφθουν και τα σχετικα σκανδαλα. Κατα τα αλλα, θα ειμαστε ολοι σε αναμονη για τα μαραφετια που μας ετοιμαζουν για καθε συσκευη, αφου ειναι απαραιτητα, ακομα και εαν θελουμε να δουμε μια βιντεοκασετα, παρα τις σαχλαμαρες των καναλιων. Απο την αλλη, υπαρχει και η προοπτικη του Διαδικτυου - αν δεν εφευρουν κανα κολπο και για αυτο...

Sonntag, 7. Februar 2010

A woman´s world (?)

Εδω και λιγες ημερες προβαλεται στους ελληνικους κινηματογραφους μια ταινια ισπανοαμερικανικης παραγωγης. Η ταινια αυτη, πραγματευεται την ζωη της Υπατιας, φιλοσοφου και μαθηματικου στην Αλεξανδρεια του 4ου μ. Χ. αιωνα. Η γυναικα αυτη, γραπτα της οποιας δυστυχως δεν μας εχουν σωθει, ηταν πρεσβειρα της Νεοπλατωνικης Σχολης. Γνωριζουμε απο μαρτυριες αλλων συγγραφεων, οτι θανατωθηκε απο ομαδες φανατισμενων χριστιανων στο κεντρο της πολης, επειδη ανηκε στους εθνικους, στους μη χριστιανους δηλαδη. Ωστοσο το σημερινο κειμενο δεν αφορα το θεμα της διαμαχης μεταξυ θρησκειων. Με αφορμη την ιστορια της Υπατιας επιθυμουμε να καταθεσουμε τους προβληματισμους μας περι της θεσης των γυναικων στην ιστορια και κοινωνια, απο την αρχαιοτητα εως και σημερα.

Εχουμε μαθει οτι σε ολες τις ανθρωπινες κοινωνιες απο το ξεκινημα τους, οι γυναικες ησαν περιορισμενες στο να ασχολουνται με τα του οικου και να μεγαλωνουν παιδια. Στην εποχη του λιθου, μας λενε οτι οι γυναικες ησαν οι συλλεκτες και οι ανδρες οι κυνηγοι. Οι θεωριες περι μητριαρχιας, οπως τις απεδωσε η Maria Gimboutas για την Ευρασια της Νεολιθικης Εποχης και ο Arthur Evans για την Μινωικη Κρητη βασιζονται περισσοτερο σε επιρροες απο την εποχη των εμπνευστων τους. Με τις σουφραζετες των αρχων του 20ου αιωνα και εν συνεχεια με το φεμινιστικο κινημα, δωθηκαν σταδιακα, περισσοτερα δικαιωματα συμμετοχης στην κοινωνια, οπως π.χ. το δικαιωμα του εκλεγειων και εκλεγεσθαι, σπουδες στα παν/μια, εργασια εκτος οικιας. Κι ομως, κατα την διαρκεια της ανθρωπινης ιστοριας υπηρξαν γυναικες που ειχαν φτασει στις ανωτατες βαθμιδες της πολιτκης εξουσιας!
Ετσι, τον 15ο αι. π.Χ., μια γυναικα στην Αιγυπτο, η Χατσεψουτ, εγινε Φαραω, ο ανωτατος δηλαδη ηγεμονας της χωρας. Πολλους αιωνες αργοτερα στην Αιγυπτο, η Κλεοπατρα VII χριζεται με την σειρα της βασιλισσα της χωρας. Στην ακμη της ρωμαικης ισχυος, η βασιλισσα Ζηνοβια της Παλμυρας υπερασπιζεται την περιοχη της εναντι των αυτοκρατορικων λεγεωνων. Η Ελισσαβετ Ι εγινε τον 15ο αι. μ.Χ. βασιλισσα της Αγγλιας, παραγκωνιζοντας οχι ανδρα, αλλα γυναικα, την ξαδελφη της Μαιρη Στουαρτ της Σκωτιας. Η "ελισαβετιανη εποχη" (1533-1603) θεωρειται ως η χρυση εποχη της Βρετανιας, συμπιπτει δε με την Αναγεννηση. Η Αικατερινη ΙΙ της Ρωσιας (1729-1796) και η Μαρια Θηρεσια (1740-1781) ειναι δυο ακομα ισχυρες γυναικες, η διακυβερνηση των οποιων ισοδυναμει και με την ακμη των χωρων τους σε τομεις οπως η εξωτερικη πολιτικη, το εμποριο και οι τεχνες. Σιγουρα οχι κατι τυχαιο, μιας και μιλαμε για την εποχη του κινηματος του Διαφωτισμου. Σε υστεροτερες περιοδους εχουμε γυναικες οπως η πρωθυπουργος της Ινδιας Ιντιρα Γκαντι, του Πακισταν Μπεναζιρ Μπουτο, της Τουρκιας Τανσου Τσιλερ, της Αγγλιας Μαργκαρετ Θατσερ, η καγκελαριος της Γερμανιας Ανγκελα Μερκελ. Σημερα πολλες γυναικες κατεχουν πανεπιστημιακες εδρες η' ειναι διευθυντριες εταιρειων. Επροκειτο για βηματα που κατεκτησαν δικαιωματικα.
Αυτα που μας απασχολουν εδω ομως ειναι τα εξης: Τα παραπανω παραδειγματα δειχνουν, οτι ηδη απο αρχαιες εποχες, διαμορφωθηκαν σε αρκετες περιπτωσεις οι συνθηκες, στις οποιες γυναικες, οπως οι προαναφερομενες ηγετιδες, καταφεραν και αναρριχηθηκαν στην εξουσια. Πιστευουμε οτι τις συνθηκες αυτες τις διαμορφωνουν οι ανθρωποι. Εαν σε ολες τις εποχες ηταν τετοιες οι εξελιξεις, οπως μας τις εχουν διδαξει, δεν θα ειχαν καν οι γυναικειες αυτες μορφες την δυνατοτητα να φτασουν εκει που εφτασαν. Στην αρχαια Αιγυπτο λ.χ., ο ρολος της γυναικας στις ανωτατες κοινωνικες ταξεις ηταν πολυ σημαντικος. Ο Φαραω μονο μεσω του γαμου με την αδελφη του μπορουσε να σταθεροποιησει την ισχυ του ως θεος επι της γης. Η βασιλισσα, η βασιλομητωρ κ.α. γυναικες του κοντινου οικογενειακου περιβαλλοντος μπορουσαν να ασκησουν μεγαλη επιρροη σε προσωπα. Αυτο συνεβαινε, οχι μονο στην Αιγυπτο, αλλα και σε αλλους πολιτισμους υστεροτερων εποχων.
Φυσικα αυτες οι εξελιξεις στις ηγεσιες αφορουσαν τις ανωτατες κοινωνικα ταξεις, τα γυναικεια μελη των οποιων απολαμβαναν καποιων προνομιων, τα οποια στις κατωτερες ταξεις εξελειπαν. Οι γυναικες των ταξεων αυτων στην αρχαιοτητα και τον μεσαιωνα μεχρι τους νεοτερους χρονους, ησαν επιφορτισμενες με την ταξη στο σπιτι, το νοικοκυριο, το μαγειρεμα, την αναπαραγωγη και το μεγαλωμα των παιδιων, που οσο περισσοτερα, τοσο πιο αποδοτικα βοηθουσαν στα χωραφια, εφοσον επροκειτο για αγροτικες ταξεις. Στις ανωτερες ταξεις η πολυτεκνια αποσκοπουσε στην διαιωνιση των αριστοκρατικων οικων μεσω των γαμων μεταξυ ευγενων. Οι γυναικες των αριστοκρατικων οικογενειων απολαμβαναν μορφωσεως, εν αντιθεσει με τις κοπελες απο φτωχες οικογενειες που για να τις παντρεψουν, επρεπε να γνωριζουν απο νοικοκυριο και να ειναι παρθενες...
Ενα αλλο θεμα που μας απασχολει εδω ειναι, γιατι, εφοσον το συστημα επετρεψε την ανοδο ηγετιδων οπως η Χατσεψουτ, η Κλεοπατρα, η Ελισαβετ Ι η' η Κατερινα ΙΙ στην εξουσια, αυτες δεν εκμεταλλευτηκαν την απολυτη δυναμη που συνερευσε στα ποδια τους, ωστε να βελτιωσουν τις συνθηκες ζωης των γυναικων των κατωτερων ταξεων τους, αναβαθμιζοντας τον ρολο τους στην οικογενεια και την κοινωνια, παραχωριζοντας τους καποια προνομια; Τις δυνατοτητες να προβουν σε αναλογες ενεργειες τις ειχανε, πιστευουμε. Το ερωτημα ομως αυτο δεν ειναι ευκολο να απαντηθει. Τα τοτε εθνη στηριζονταν πολυ στην στρατιωτικη δυναμη, η οποια αποτελειτο αποκλειστικα απο ανδρες. Ναι μεν μπορει να κρυβεται μια εξυπνη γυναικα πισω απο καθε ανδρα, αλλα οι τοτε ηγεμονες στηριζονταν στους στρατιωτες τους. Επισης αυτοι που βρισκονται στην εξουσια, ειτε ειναι ανδρες, ειτε ειναι γυναικες, δεν ενδιαφερονται παρα μονο για το συμφερον τους. Διψουν για μεγαλυτερη δυναμη, για περισσοτερο πλουτο και ισχυ. Ακομα και οι βασιλισσες, ειτε προκειται για μυθικα προσωπα, οπως η Σεμιραμις, ειτε για πραγματικα, οπως οι ανω αναφερομενες, αλλα και ρωμαιες και βυζαντινες αυτοκρατειρες, μετραισσες των Βερσαλλιων κ.α. προτιμουν να δωσουν στο λαο τους αρτον και θεαματα, ωστε να τον αποπροσανατολισουν απο τα πραγματικα του προβληματα, οπως η φτωχεια και οι αυστηρες φορολογησεις, παρα να παραχωρισουν δικαιωματα, ακομα και σε εκπροσωπους του ιδιου τους του φυλου. Διοτι εαν ηταν ετσι, ολες αυτες οι αδικιες που εχει υποστει το γυναικειο φυλο ανα τους αιωνες (π.χ. το γελοιο μεσαιωνικο εθιμο της κεντρικης Ευρωπης, κατα το οποιο η νιοπαντρη κοπελα, που πρεπει να ειναι οπωσδηποτε παρθενα, πρεπει την πρωτη νυχτα του γαμου της να διακορευτει απο τον φεουδαρχη της περιοχης, η' το αλλο, που πρεπει αμεσως μετα την πραξη να κρεμαστει το λευκο σεντονι με αιμα πιτσιλισμενο εξω απο το σπιτι του ζευγους για να το δει ολο το χωριο και να πειστει, οτι η κοπελα ηταν αγνη) θα ειχαν εκλειψει προ πολλου. Αλλα φαινεται οτι δεν συμφερει να δινεις προνομια, αμα εχεις κυριευτει απο την απληστια που φερνουν ο πλουτος και η εξουσια.

Dienstag, 2. Februar 2010

ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ.

Τελικα, ενα ειναι σιγουρο σε αυτην την χωρα: Σε καθε γειτονια θα βρεις απο 5 σουβλατζιδικα, 5 εκκλησιες, 4 καφετεριες και 3 σουπερμαρκετ! Μπορει κιολα να ειναι η αναλογια Ελληνα/ σουβλατζιδικου 1 προς 5! Οσον αφορα σχολεια και νοσοκομεια ομως, η αναλογια αυτη αντιστρεφεται!
Σε αυτη τη χωρα λοιπον, καποιοι εχουν κατασκευασει εναν μηχανισμο και προσπαθουν να μας μετατρεψουν σε ζομπι, ταιζοντας μας σκουπιδια. Ειναι, οπως εχει αναφερθει σε παλιοτερο κειμενο, σαν το παραδειγμα με το φαγητο: Εισαι σε μια καλυβα στην ερημια και πεινας. Γουσταρεις να φας φακες. Βγαινεις εξω και βλεπεις, ενα χαμπουργκεραδικο απο την μια, μια πιτσαρια απο την αλλη, ενα σουβλατζιδικο στην παραλλη... Εσυ ομως δεν θελεις αυτες τις αηδιες, θελεις φακες! Αλλα φακες δεν βρισκονται.
Ετσι ακριβως εχει κανει το συστημα τα πραγματα στα Μ.Μ.Ε. και ειδικα στην τηλεοραση. Χωριζει, λεει, η Μενεγακη τον Λατσιο. Χωριζει η Τζολι τον Μπραντ Πιτ. Χωριζει η Σαρλιζ Θερον τον Ταουνσεντ. Τι φορεσε στην απονομη των Grammy´s η Lady Gaga. Τι φορεσε η αλλη. Ποσο αδυνατησε η παραλλη. Ποια εκανε πλαστικη στη μουρη. Ποια εβαψε το μαλλι κτλ.
ΠΟΙΟΝ ενδιαφερουν ολα αυτα; Μαλλον κανεναν η' ισως ελαχιστους, μετρημενους στα δαχτυλα του ενος χεριου. Τοτε ΓΙΑΤΙ μας τα λενε εμας;
Το προβλημα ειναι διεθνες. Απο τοτε που ξεκινησε η ιδιωτικη τηλεοραση ανα την υφηλιο. Σιγα σιγα δημιουργηθηκαν και οι σχετικες εκπομπες. Μεχρι προτινος υπηρχε ενα δισελιδο υπο τον τιτλο "κοσμικα" σε εφημεριδες και περιοδικα, οπως π.χ. η στηλη της κας. Βλαχου στην ελληνικη εφημεριδα Ελευθερος Τυπος. Με τα χρονια, το δισελιδο εγινε ξεχωριστο εντυπο. Και σημερα, ανα τον κοσμο, βρισκει κανεις διαφορα κιτρινα εντυπα, οπως τα ελληνικα "Σοκ", "Χαι" κτλ. Διαφοροι παπαρατζι ενοχλουσαν πλουσιους και διασημους στις βιλες τους. Υπηρχαν και υπαρχουν μερικοι που καλουσαν παπαρατζιδες να τους φωτογραφισουν στις ιδιωτικες τους στιγμες, για να ειναι παντα παροντες στην επικαιροτητα. Οι περισσοτεροι ωστοσο δεν θελουν να ενοχλουνται στην ιδιωτικη τους ζωη, οπως ο περισσοτερος κοσμος δεν ενδιαφερεται ποιος απο αυτους τα εμπλεξε με ποιον.
Απο ενα σημειο και περα ομως, φαινεται οτι καπου χαθηκε το μετρο. Καποιοι δηθεν δημοσιογραφοι επικαλουνται ως επιχειρημα το ενδιαφερον του κοσμου (το οποιο οπως ειπαμε δεν ευσταθει για τους ανωτερω λογους που συμπυκνωνονται στο παραδειγμα με τις φακες) για να ενοχλουν ηθοποιους και τραγουδιστες στις λιγες τους στιγμες προσωπικης χαλαρωσης. Καποιοι αλλοι, αυτοαποκαλουμενοι σταρς, που θα ηθελαν να ειναι μοντελα/ ηθοποιοι/τραγουδιστες/ παρουσιαστες/πολιτικοι, αρεσκονται να αυτοπροβαλλονται. Να ειναι πανταχου παροντες, απο τηλεοπτικα στουντιο μεχρι καλλιστεια και απο εγκαινεια γκαλερι εως θεατρικες παραστασεις. Στις ανωριμες προσπαθειες τους να ποζαρουν διαρκως πρωτη μουρη πλανο, πεφτουν σε τραγικα σφαλματα και αυτογελοιοποιουνται. Δυστυχως, κατι τετοιοι αδυνατουν να το καταλαβουν.
Ευτυχως που υπαρχουν τηλεθεατες που δεν γουσταρουν να παιζουν το παιχνιδακι αυτο του φαυλου κυκλου και της κολοκυθιας των παπαρατζιδων και των διαφορων κομπλεξικων πουβλεπουν καμερες και μικροφωνα και τρεχουν να στηθουν. Οι τελευταιοι καποια στιγμη ισως ξυπνησουν και καταλαβουν οτι ειναι ελεεινα γελοιοι. Ο μηχανισμος που στηριζει ολους αυτους τους παπαρατζιδες και τους ψευτοδημοσιογραφους/ society experts που σχολιαζουν ντυσιματα, κομμωσεις, κιλα, γαμους και διαζυγια λιγο δυσκολο. Ας τους παραπεμψουμε λοιπον στο παραδειγμα με τις φακες και να τους πουμε οτι, "αυτα σερβιρετε, αυτα δυστυχως, καταναλωνει ο κοσμος χωρις να θελει. Αν νομιζετε οτι ειστε καλυτεροι, αλλαξτε τα προγραμματα σας και μη μας βομβαρδιζετε με αχρηστα πραγματα. Και επι δικτατοριας επαιζαν διαρκως εμβατηρια και τσαμικα τα ραδιοφωνα και οι τηλεορασεις μετεδιδαν ποδοσφαιρο και ντοκυμανταιρ, αλλα ο κοσμος δεν εγινε ζομπι. Η αληθεια βρισκεται, οταν την ψαχνεις και την επιθυμεις διακαως".

ΛΑΘΕΜΕΝΗ ΕΠΙΛΟΓΗ.

O Ταλας ζηταει προκαταβολικα συγγνωμη απο τους αναγνωστες οσον αφορα το περιεχομενο των φωτογραφιων, το θεμα ομως ειναι πολυ σοβαρο και το φωτογραφικο υλικο ειναι για αυτο ακριβως απαραιτητο, ωστε να στηριξει το κειμενο.
Χτες το βραδυ ειδε σε μια εκπομπη γερμανικου καναλιου το ρεπορταζ. Απιστευτες εικονες, γεματες σκληροτητα. Τη σκληροτητα της ανθρωπινης φυσης. Το ρεπορταζ μιλουσε για την ζωη της Βρετανιδας Katie Piper. Μια πολυ ομορφη κοπελα που εργαζοταν ως μοντελο. Καποια στιγμη η Κειτ τα εφτιαξε με εναν τυπο, ο οποιος την ηξερε απο φωτογραφιες της και την θαυμαζε. Ο τυπος ειχε αποκτησει τετοια ψυχωση μαζι της, που επενεβαινε στην προσωπικη της ζωη. Της εκανε σκηνες ζηλιας και σε μια περιπτωση την κακομεταχειριστηκε. Την εκλεισε στο δωματιο ενος ξενοδοχειου, την βιασε και την χτυπησε. Στη συνεχεια την απειλησε οτι θα την σκοτωσει, εαν αποκαλυπτε το τι συνεβει. Τρεις μερες αργοτερα την βομβαρδιζε με τηλεφωνικα μηνυματα και συγγνωμες. Καποια στιγμη που η κοπελα ειχε βγει εξω στην πολη που ζουσε, εστειλε εναν φιλο του να την βρει. Αυτος την πλησιασε εκει που περπατουσε και της εχυσε ενα μπουκαλι με οξυ στο προσωπο. Η Κειτ υπεστει εγκαυματα γ' βαθμου απο την επιθεση στο προσωπο και τον λαιμο. Τυφλωθηκε στο δεξι ματι και δεν μπορει να αναπνευσει απο τη μυτη, ουτε να φαει κανονικα, γιατι καταπιε λιγο απο το οξυ κατα την επιθεση. Η Κειτ εχει χασει την δουλεια της και την αυτοεκτιμηση της. Μενει με τους γονεις της που την φροντιζουν. Εχουν περασει 2 χρονια απο την επιθεση και σιγα σιγα, το προσωπο της, με την βοηθεια πλαστικων χειρουργων, αρχιζει να φτιαχνει. Οι πληγες που αησε το οξυ επουλωνονται. Οι πληγες της ψυχης οχι. Το προσωπο της Κειτ δεν θα ειναι το ιδιο οπως και πριν.

Katie Piper

Η ιστορια της Κειτ εφερε στη μνημη του Ταλα την περιπετεια της τραγουδιστριας Rhianna, η οποια βιωσε το δικο της δραμα πριν απο λιγους μηνες, οταν ο τοτε συντροφος της την χτυπησε ασχημα. Ευτυχως, η κοπελα αναρρωσε γρηγορα. Το δυσαρεστο στην περιπτωση της ειναι, οτι προσφατα ακουστηκε η ειδηση πως βγαινει συχνα με καποιον παικτη του μπεηζμπωλ, ο οποιος ειναι γνωστος για την επιθετικη του συμπεριφορα απεναντι σε γυναικες!



Rhianna
Και στην Ελλαδα εχουμε συχνα πυκνα τετοιου ειδους περιστατικα, με αποκορυφωμα ισως τα λεγομενα εγκληματα παθους, οπως στην περιπτωση του καθηγητη που σκοτωσε την μουσικο γυναικα του, του μαγειρα στη Σαντορινη που αποκεφαλισε την δασκαλα συζυγο του πριν απο αρκετους μηνες, η' την περιπτωση του ζηλοφθονου συντροφου που κατατεμαχισε την μνηστη του και πεταξε τα μελη της στους καδους απορρηματων, τυλιγμενα μεσα σε σακουλες σκουπιδιων - η περιπτωση του ειχε συνταραξει την χωρα κατα την δεκαετια του 1980.
Αυτο που δεν δυναται ο Ταλας να καταλαβει ειναι, με τι διαολο κριτηρια ολες αυτες οι δυστυχισμενες ψυχες επελεξαν αυτους που επελεξαν; Και μπορουμε αυτο να το περιορισουμε στις περιπτωσεις των γνωστων και διασημων της σωου μπιζ. Διοτι, απο την μια μερια, μπορει να κατανοησει, οτι οι γυναικες υπολογιζουν την εμφανιση του αντρα. Το στυλακι του "bad boy", του μαγκα που, ειτε κυκλοφορει με πετσινα και μοτοσυκλετες, ειτε με κοστουμια και κουρσαρες, αποπνεει εναν αερα θρασους και σιγουριας, τις ελκυει ομοιως οπως ελκυει καποιους ανδρες η "γατουλα" η' η "femme fatale". Ο πριγκιπας της κοριτσιστικης παιδικης τους ηλικιας περασε απο το καλουπι του νταη της ταξης, του αθληταρα της σχολης, του κολλητου του αδελφου της φιλεναδας, ο οποιος εκτος απο εμφανισημος διαθετει αυτοκινητο, δικια του δουλεια και σπιτι. Μονο που απο εκει και περα αρχιζει το χαος, γιατι για να γινει το "κατι παραπανω" δεν αρκει ο πριγκιπας των κοριτσιστικων ονειρων να ειναι 1.90, αθλητικος, μελαχροινος, αρρενωπος, με ανετο κομποδεμα και μοντερνο αμαξι για να εξασφαλισει την πολυποθητη σιγουρια. Ουτε στο συνολο του ανδρικου φυλου θα βγει κατι, ειτε ο αλλος ειναι φλωρος και δεν μπορει να ριξει ουτε χαρτοπετσετα κατω, ειτε ειναι ο προαναφερομενος μορφονιος, εαν εχει μονιμως στο μυαλο του την εικονα της σουπερ ξανθιας συμφοιτητριας του των 90-60-90 και νομιζει οτι εκει αποκλειστικα πρεπει να επικεντρωσει την προσοχη του.
Περιληπτικα, απο την μια μερια ειναι κατανοητο, το οτι κατι αγορακια που, λογω εμφανισης και οικονομικης καταστασης πουλανε τσαμπουκα, εχουνε μεγαλυτερες πιθανοτητες να ριξουν τις πιο ομορφες κοπελες, οι τελευταιες ομως θα πρεπει να σκεφτονται και λιγο οτι το ψευτοθρασος δεν σημαινει απαραιτητως και προστασια. Τουναντιον αυτη η συσσωρευμενη οργη καποιων νεαρων ανδρων μπορει να στραφει και εναντιον τους. Τα παραδειγματα των Rhianna και Katie αυτο αποδεικνυουν. Μερικες φορες, ακομα και το ενστικτο κανει λαθος. Και μπορει να οδηγησει σε πραγματα, οπως π.χ. στην λαθεμενη επιλογη συντροφου.




Montag, 1. Februar 2010

ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΕΝΟΙ.

Τα προσφατα μπλοκα της αγροτιας επι των εθνικων οδων θυμιζουν εν ολιγοις τις απεργιες των λεωφοριτζιδων της Αθηνας πριν απο 17 χρονια. Μονο που τοτε ειχε δημιουργηθει μπαχαλο που κρατησε συγκεκριμενο χρονικο διαστημα, αφου η τοτε κυβερνηση υποχωρησε στα αιτηματα των οδηγων λεωφορειων. Οι δε αγροτες επιμενουν να κλεινουν καθε χρονο τους δρομους και να κανουν διαφορες επιδειξεις on camera οπως χυσιμο γαλατος, πεταμα καρπουζιων, πορτοκαλιων, ροδακινων κ.α. φρουτων, αναλογα την εποχη και την περιοχη.
"Το πρωι οταν ξυπνω/ το τρακτερ μου βαζω μπρος" (Χαρρυ Κλυνν)
Ισως ομως να μην ειναι σωστο να ειρωνευομαστε καταστασεις, ειδικα οταν προκειται για περιπτωσεις, στις οποιες ειναι πολυ δυσκολο να βρεις ποιος εχει δικιο και ποιος οχι. Οι μεν αγροτες δεν μπορουν να προωθησουν τα προιοντα τους στην Ε.Ε. και αλλες χωρες, παρα μονο ενα συγκεκριμενο ποσοστο. Οι δε κυβερνησεις ειναι υποχρεωμενες απο την Ε.Ε. να στελνουν ορισμενα ποσοστα και προιοντα της ελληνικης αγροτικης παραγωγης προς τα εξω και αντιστοιχα, να εισαγουν. Οι επιδοτησεις καλλιεργειων εξαρτωνται απο την Ε.Ε. Τα ειδη των προιοντων τα επιλεγει η Ε.Ε. Υπαρχουν πολλοι αγροτες, οι οποιοι εχουν δει ολοκληρες σοδειες να καταστρεφονται, οπως π.χ. ειχε γινει με τα εσπεριδοειδη της Αργολιδας πριν απο 3 χρονια, οταν καταστραφηκαν μεγαλες ποσοτητες λογω των αντιξοων καιρικων συνθηκων. Απο την αλλη μερια, αυτοι που κινδυνευουν ειναι οι μικροκαλλιεργητες. Αυτοι που εχουν ενα χωραφακι 5 στρεμματων π.χ. και συμμετεχουν στον τοπικο τους συνεταιρισμο, ο οποιος παιρνει ενα ποσοστο απο τον καθενα και πληρωνει αναλογως. Οι μεγαλοπαραγωγοι, οι κολλιγοι, οι τσιφλικαδες, οπως λεγανε παλια, δεν εχουν σημαντικα προβληματα. Θα επιβιωσουν με τον ενα και τον αλλο τροπο. Αλλωστε ειναι γνωστο οτι παιζονται και στον αγροτικο τομεα διαφορα παιχνιδακια του τυπου, ο ταδε αγοραζει απο τον δεινα το Χ προιον σε χαμηλη τιμη, το οποιο το πουλαει στη συνεχεια σε υψηλοτερη τιμη για να κερδισει την διαφορα. Το προιον τελικα αγοραζεται απο το σουπερ μαρκετ σε τιμη κατα πολυ υψηλοτερη της αρχικης. Την περασμενη κιολας εβδομαδα ανακοινωθηκε οτι μεσα στις προσεχεις μερες θα γινουν αυξησεις της ταξεως του 3 με 4% σε πολλα προιοντα των σουπερ μαρκετ.


Στην Ελλαδα επισης επικρατει και το εξης φαινομενο: Μολονοτι υπαρχουν περιοχες πολυ πλουσιες και ευφορες (π.χ. στην Θεσσαλια και την Μακεδονια, την Αργολιδα, την Μεσσηνια, την Κρητη) οι οποιες παραγουν τα παντα σχεδον (απο πατατες, τοματες, εσπεριδοειδη και διαφορα αλλα ειδη λαχανικων και φρουτων, μεχρι κρεατα, ψαρια, και προιοντα που απορρεουν απο αυτα, οπως π.χ. γαλακτοκομικα, λουκανικα κτλ.) εν τουτοις οι ελληνικες εξαγωγες ειναι λιγοτερες απο τις εισαγωγες. Στα πλαισια της τελευταιας, αιγοπροβατα αγνωστου προελευσεως και υγειονομικου ελεγχου βαφτιζονται ελληνικα και προωθουνται στις ντοπιες κρεαταγορες. Το ιδιο συμβαινει με προιοντα οπως σιτηρα, γαλατα, καπνα, ξηρους καρπους, σταφιδες. Επισης κανει θραυση τα τελευταια χρονια η πληροφορια που θελει την Ε.Ε. να προωθει στις χωρες μελη της την εκβιαστικη καλλιεργεια μεταλλαγμενων προιοντων εναντι επιδοτησης, οπως και η νοθεια που γινεται με προιοντα οπως π.χ. το ελαιολαδο. Για το τελευταιο λεγεται οτι αυτο που βρισκεται στα ραφια γερμανικων, γαλλικων κ.α. σουπερμαρκετ ειναι μειξη καθαρου ελληνικου με ιταλικο και ισπανικο λαδι χαμηλης ποιοτητας. Τα ιδια λεγονται και για τα κρασια, αλλα και για τις εμφιαλωμενες πορτοκαλαδες που δεν γινονται απο φυσικο χυμο, αλλα απο κατι αλλο. Το θεμα με προιοντα οπως η φετα, κατοχυρωμενη ως ελληνικης προελευσης, ειναι ενα αλλο μεγαλο προβλημα. Συχνοτατα, μεγαλες αλυσιδες σουπερμαρκετ κεντροευρωπαικων χωρων διαθετουν την δικη τους φετα σε πλαστικη συσκευασια, με δηθεν αρχαιοελληνικη γραφη και κολωνες για ντεκορ. Στην πισω πλευρα ομως αναγραφεται οτι αυτη η...δηθεν φετα παρασκευαζεται και συσκευαζεται απο Χ% τυρι στη Δανια, την Ολλανδια και οπουδηποτε, εκτος απο την Ελλαδα.
Υποτιθεται οτι ολοι οσοι ασχολουνται με την γεωργια και την κτηνοτροφια στην Ελλαδα, απο τον αρμοδιο Υπουργο μεχρι τον τελευταιο μικροκαλλιεργητη, ειναι ενημεροι για ολα αυτα. Το πλεον λογικο θα ηταν να κινητοποιηθουν προς βελτιωση της καταστασης. Αντ' αυτου εχουμε φαινομενα, οπως τα επι χρονια επαναλαμβανομενα μπλοκα, τα οποια εχουν περισσοτερο απωτερο σκοπο, οπως φαινεται, να διασφαλιστουν τα συμφεροντα καποιων.
Οπως ομως ειχε γραφτει πριν πολυ καιρο σε αυτο εδω το ιστολογιο, ουτε τα μπλοκα, ουτε οι απεργιες ειναι αποτελεσματικες μορφες διαμαρτυριας, διοτι επιβαρυνουν τις υπολοιπες εργατικες ταξεις. Κατανοητος ο πονος οσων πραγματικα ζουν απο την ελληνικη γη, αλλα οι ενεργειες του ειδους με τα μπλοκα των τρακτερ, τα τελαρα με τα σαπια φρουτα και τα ληγμενα γαλατα να χυνονται στο δρομο δεν προσφερουν τιποτε προς οφελος των εμπνευστων τους, παρα μονο τον εκνευρισμο των υπολοιπων που βιωνουν καταστασεις σαν και αυτες και σαν τις ανωθι αναγραφομενες. Οι ενεργειες τους βλεπονται σαν εκβιασμος εναντιον των παντων και αυτο σιγουρα δεν ειναι προς το συμφερον τους. Ας βρουν επομενως αλλες μεθοδους, εαν επιθυμουν να συζητησουν τα προβληματα τους.