Mittwoch, 29. Februar 2012

Η ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΕΝΟΣ ΓΚΟΛΝΤΕΝ ΜΠΟΙ.

Εντελως προσφατα υπεπεσε η προσοχη μας στο κειμενο www.pkool.gr/2012/02/i-wra-tou-apologismou/ ειδικα μετα απο σχολια αναγνωστων απο διαφορα αλλα μπλογκς σχετικα με το εν λογου κειμενο. Στο αρθρο της ιστοσελιδας εκεινης, ο κυριος Πετρος Κ., υποτιθεται οτι απολογειται δημοσιως για τα οποια λαθη τον οδηγησαν να κλεισει την εταιρεια του. Βασικα προσπαθει να αμυνθει εναντιον ολων αυτων που ενοψει οικονομικης κρισης εχουν πεσει επανω του και τον χτυπανε.


Εμεις δεν εχουμε καμια προθεση ουτε τους μεν ουτε τους δε να στυλιτευσουμε. Αλλα δεν μπορουμε να μην πλανταξουμε απο τα γελια με ολη αυτη την φασαρια στο διαδικτυο για τον Πετρο. Να θυμησουμε οτι απο το 2009, πριν ξεσπασει η κριση, ειχαμε αναφερθει στο...φαινομενο του λαιφσταιλ, των τιμητων και των δημιουργων του: www.notis-o-talas.blogspot.com/2009/03/golden-boys.html . Και την σημερον ημερα ερχονται καποιοι και ωρυονται, διοτι μολις θυμηθηκαν οτι ο κακος Πετρος φταιει για ολα!


Δεν προκειται να παιξουμε τον δικηγορο του διαβουλου ουτε για την μια, ουτε για την αλλη πλευρα. Σαφως και φερει ευθυνες ο Πετρος για την σταση ζωης που κρατησε εδω και δεκαετιες. Μπεντλευ μπορει να μην οδηγησε, αλλα η διαφημιση που εκανε μεσω των εντυπων του για τον εαυτο του και για καποιους αλλους θιασωτες, ανοιξε την πορτα στον νεοπλουτισμο, τον καταναλωτισμο, την νεοελληνικη μαγκια. Με ατακες του στυλ "ειναι ψωνια ολοι οσοι πινουν βοτκα μαρτινι στα σκυλαδικα για να πουλησουν μουρη/ οι ελληνες μπαρμεν δεν ξερουν να φτιαχνουν το ποτο/ την καλυτερη βοτκα μαρτινι την ηπια σε μπαρ ξενοδοχειου στην Σιγκαπουρη κτλ." δειχνεις οτι και συ εισαι ψωνιο αγαπητε μου. Σιγα μη σηκωθω να παω Σιγκαπουρη να πιω βοτκα μαρτινι επειδη μου το λες εσυ! Καλλιο να μαθω την συνταγη, να παρω τα υλικα και να μαθω να το φτιαχνω μονος μου.


Σε γενικες γραμμες ποτε μας δεν συμπαθησαμε, ουτε το συγκεκριμενο ατομο, ουτε τα εντυπα του, ουτε τους μιμητες του, οπως φαινεται αλλωστε και απο το λινκ σε παλαιοτερο κειμενο του παροντος ιστολογιου. Σε γενικες γραμμες, δεν νομιζουμε οτι αξιζουν κατι ανθρωποι που πιστευουν οτι οποιος δεν εχει σουπερ αυτοκινητο, δεν εχει παει στο ταδε μαγαζι, δεν εχει κανει διακοπες στο δεινα μερος, δεν φοραει ρουχα της ταδε μαρκας που κοστιζουν τοσα ευρω, ειναι αποτυχημενος. Η απολογια του Πετρου δεν ειναι καν απολογια. Αντιθετως με τον κυριο Αγγελακα και διαφορους αλλους ιστολογους, η σταση του δεν μας εκπλησσει καθολου. Κατανοητο επισης, το οτι εδω δεν αναφερει οτι αυτος εφερε το λαιφσταιλ στην Ελλαδα, οπως εχει δηλωσει απειρες φορες μεσω των εντυπων του. Ουτε μας λυπει το οτι μονο την εκπομπουλα του σε ιδιωτικο καναλι εχει για να ζησει την οικογενεια του. Δεν γνωριζουμε ποσα παιρνει για την εκπομπουλα αυτη που δεν προσφερει και κατι ουσιαστικο στην τηλεθεαση, μιας και οι καλεσμενοι του δεν χρηζουν πρωτοτυπιας: Ατομα που πηγαινοερχονται απο πλατο σε πλατο και δεν εχουν κατι το ιδιαιτερο να πουν για την προσωπικη τους ζωη, η οποια αλλωστε δεν ενδιαφερει και κανεναν.


Ο κυριος αυτος παντως σιγουρα δεν θα γινοταν τοσο διασημος, αν δεν υπηρχαν οι πασης φυσεως θιασωτες και οπαδοι. Καποια ιστολογος σχολιαζε οτι "ο Πετρος ευνουχισε μια ολοκληρη γενια, γιατι μεσω των εντυπων του της ψυθιριζε οτι πρεπει να εχει το ταδε αυτοκινητο για να ριξει γκομενα π.χ. κι αν δεν το εχει να το ξεχασει. Κι εκεινη το ξεχασε". Μπορει η ιστολογος να εχει δικιο. Ουκ ολιγες ομως δεσποινιδες εχουν ριξει χυλοπιτες για αυτους τους λογους σε νεους!


Στην τελικη, ισως οι περισσοτεροι που σημερα καταφερονται εναντιον του Πετρου να ειναι οι ιδιοι που καποτε ειχαν τα εντυπα του για ευαγγελιο τους, που ξερουν απ' εξω κι ανακατωτα ολα τα κλαμπ της πρωτευουσας κτλ. Μονο που τωρα, λογω κρισης, σφιγγει το ζωναρι και αδειαζει πιο γρηγορα η τσεπη. Και καποιος πρεπει να την πληρωσει και για το λαιφσταιλ των περασμενων δεκαετιων. Οπως εχουμε γραψει αλλωστε και σε παλιοτερα κειμενα στο ιστολογιο, η νοοτροπια μερικων στη χωρα μας αντανακλαται σε φρασεις τυπου "να πας στρατο ρε, εγω που πηγα τι ημουν;, οταν δουλευουμε δεν κανουμε διακοπες" κτλ. Νοοτροπια που δειχνει την μνησικακια του κοσμου. Τον Πετρο τον τρωει τωρα ο λυκος, αν και εχουμε την εντυπωση οτι επειδη θα του κατσει βαρυς στο στομαχι, καποτε θα τον αφοδευσει!


Η ΚΛΟΠΗ.

Εδω και μερες το σκεφτεται αν αξιζει το κοπο να γραψει κι αυτος κατι σχετικα με την κλοπη στο παλιο μουσειο της αρχαιας Ολυμπιας. Τι αλλο πια να ειπωθει για αυτο το θεμα, που ξεχαστηκε μετα απο λιγες μερες, με το που βγηκε η βρωμα για τον δηθεν βουλευτη που εβγαλε ενα εκατ. στο εξωτερικο;


Ορθως εχει ειπωθει, οτι η ληστεια εκεινη ξεσκεπασε για αλλη μια φορα την καταντια του ελληνικου κρατους. Πραγμα οχι καινουργιο, ειδικα σε αυτους που εχουν παρε δωσε με τον χωρο: Ελλειψη χρηματων ισον ελλειψη προσωπικου. Πρωτα και κυρια τον πολτισμο χτυπαει η ελλειψη. Απο την αλλη ομως και ολοι οι αρχαιοφυλακες παροντες να ησαν, τι θα μπορουσαν να κανουν εναντια στα καλασνικωφ;


Απο τις πρωτες αραδες των αρθρων που περιεγραψαν την κλοπη εγινε φανερο, οτι καποιοι ειχαν βαλει τα παιδια με τα καλασνικωφ να κανουν την δουλεια. Αυτοι οι καποιοι ενδιαφερονταν για συγκεκριμενα αντικειμενα, τα οποια ομως ειχαν απο καιρο μεταφερθει αλλου. Αλλα και αυτα που βουτηξαν και αυτα που αναζητουσαν ειναι φωτογραφημενα, καταλογογραφημενα, αρχειοθετημενα, πολλα απο αυτα δε, οπως το χρυσο δαχτυλιδι της υστερης εποχης του χαλκου, ειναι ηδη δημοσιευμενα! Δεν μπορουν να πωληθουν ουτε στην Βασιλεια, ουτε στο Λονδινο, ουτε στην Νεα Υορκη. Κανενας αρχαιοπωλης η' συλλεκτης δεν θα τολμησει να ρισκαρει το ονομα και την περιουσια του για αντικειμενα που ειναι γνωστο πως προερχονται απο κλοπη. Φανταζομαστε οτι η Ιντερπολ η' οποιοσδηποτε διεθνης οργανισμος ειναι υπευθυνος για αυτου του ειδους τις υποθεσεις εχει ηδη ειδοποιηθει. Ελπιζουμε δε να υπαρξουν συντομα αποκαλυψεις ως προς την ταυτοτητα των δραστων και την τυχη των κλαπεντων αντικειμενων.

Freitag, 24. Februar 2012

ΜΙΣΗΤΗ ΠΟΛΗ.

Τις τελευταιες μερες διαβαζει συχνα πυκνα καποια σχολια και κειμενα σε εφημεριδες για την κατασταση στην Αθηνα μετα τις καταστροφες και λεηλασιες που υπεστει κατα την υπερψηφιση του μνημονιου 3 στη Βουλη. Πολλοι ειναι πικραμενοι με αυτα που εγιναν, οχι μονο με το περιφημο μνημονιο. Αλλα και με τις καταστροφες. Τα καταστηματα που λεηλατηθηκαν, τα κηρια που εγιναν παραναλωμα του πυρος δεν φταινε σε τιποτε.


Δυστυχως ετσι εχει η κατασταση. Ετσι ηταν απο τοτε που θυμαται τον εαυτο του. Καποιοι μας εχουν κανει να μισουμε την πολη μας. Ολα μαζι ανακατωμενα: Η ειρωνεια αυτου που εμεινε στο χωριο του, οταν μαθαινει οτι εισαι Αθηναιος. Η απειχθεια του ιδιου του Αθηναιου για την πολη που ζει, ειτε γεννηθηκε σε αυτην, ειτε ηρθε να ζησει. Το συστημα που τις ενεργειες του φροντισε για να μισησει ο Αθηναιος την πολη του. Ποτε και ποιοι δημαρχοι νοιαστηκαν; Τι προσεφεραν; Ολυμερις κι ολονυχτις, κυριαρχουν η φασαρια και η βρωμια. Εγκληματικοτητα, παρανομοι μεταναστες που δεν εχουν που αλλου να πανε, ακριβεια, καυσαεριο, αυτοκινητα και μοτοσυκλετες να φραζουν τους δρομους, βουνα σκουπιδιων, ανυπαρκτα παρκα, αλση και παιδικες χαρες, σχολεια και σπιτια απο τσιμεντο και σιδερο, σωστα κονσερβοκουτια... Αυτη ειναι η Αθηνα μας, που την καταντησαν, την παραλαβαμε και ουτε μπορουμε, ουτε και θελουμε να κανουμε κατι για να αλλαξουμε την κατασταση.


Και ομως, παρα τα ολα προβληματα της, η Αθηνα εχει και μια αλλη οψη. Εδω και χρονια κομπλαρε, αρνουνταν να το παραδεχτει. Σνομπαριζε και συναμα ντρεποταν. Αλλα δεν ειχε λογο.


Κι ομως, οφειλει να παραδεχτει, οτι η Αθηνα ειναι σημαντικη. Ειναι μια απο τις πολεις με διαχρονικη παρουσια του ανθρωπου. Μια ματια στα βιβλια της κυριας Μαριας Παντελιδου θα πεισει και τον πλεον καχυποπτο για αυτο. Η Αθηνα κατοικουνταν τουλαχιστον απο την νεολιθικη εποχη. Απο τοτε δεν εχει σταματησει να κατοικειται, οπως μαρτυρουν τα σχετικα ευρηματα. Η αναπτυξη η πλουσια στις τεχνες πιστοποιειται απο την πρωιμη εποχη του σιδηρου. Στην Αθηνα αναπτυσσεται ιδιαιτερο κεραμικο στυλ κατα την γεωμετρικη εποχη και αργοτερα, κατα την αρχαικη περιοδο. Εν αρχη η πρωτοαττικη κεραμεικη, εν συνεχεια η μελανομορφη εικονογραπτη κεραμεικη που συνεχιζει ως την κλασικη εποχη. Τοτε αναπτυσσεται και η ερυρθομορφη κεραμεικη. Παραλληλα εξελισσονται η γλυπτικη, απο το αρχαικο σταδιο, στον αυστηρο ρυθμο και στο πλουσιο στυλ της κλασικης περιοδου και η αρχιτεκτονικη.


Η ιστορια της Αθηνας ειναι πλουσιοτατη. Δεν εχει κανενα νοημα να το αποκρυπτωμε η' να το σνομπαρουμε. Μεταξυ των Μηδικων πολεμων και του τελους του Πελοποννησιακου πολεμου, η Αθηνα ζουσε στην ακμη της. Ειχε ισχυρο στολο, ειχε σχολες φιλοσοφιας, εργαστηρια κεραμεικης, γλυπτικης, μεταλλοτεχνιας, γυμνασια, αλση, ποταμια, ναους. Οπως εχει πει και φιλος μας που ασχολειται με την εποχη εκεινη, τον 5ο αι. π.Χ. η Αθηνα ηταν μια αυτοκρατορια. Υπαρχει πλουσια βιβλιογραφια περι του θεματος, βασιζομενη παντα στις πηγες της εποχης εκεινης, οι οποιες ειναι αφθονες. Δυο στανταρ εργα για το θεμα ειναι των Meiggs, The Athenian empire και Hornblower, Greece and the Mediterranean 479-401 BC (Routledge), ενω για τα αρχαιολογικα δεδομενα μπορει κανεις να κοιταξει στο βιβλιο του Τραυλου Bildlexikon des antiken Athen και στον καταλογο του Μουσειου Γουλανδρη "η πολη κατω απο την πολη".


Η φημη της Αθηνας δεν ξεχαστηκε στους αιωνες που περασαν, ακομα και οταν αναπτυχθηκαν νεα κεντρα, οπως η Αλεξανδρεια, η Περγαμος, η Ρωμη. Οι φιλοσοφικες της σχολες δεν εκλεισαν, παρα μονο επι Θεοδοσιου Β' κατα τον 4ο αι. μ. Χ. Εως τοτε, πληθος λογιων συνερεε εις τας Αθηνας για ερευνα και μελετη. Μετα την απελευθερωση της Ελλαδος απο τον οθωμανικο ζυγο, αποφασιστηκε να γινει η Αθηνα η πρωτευουσα του νεοσυστατου ελληνικου κρατους, οπερ και εγενετο.


Για αυτους τους λογους, και παρα τα οποια εμφανη προβληματα της, δεν θα επρεπε να κατακρινει την Αθηνα. Αυτη ειναι η πολη του, σε αυτη γεννηθηκε, μεγαλωσε και εζησε μεγαλο κομματι της ζωης του. Και εαν εχει καποιες ασχημες πτυχες, εχει να αντιπαραθεσει και καποιες ομορφες, οπως τα βιβλιοπωλεια του κεντρου της, και καμια μικρα μαγαζακια, στα οποια χαιρεται να συνανταει τους φιλους του.

Donnerstag, 23. Februar 2012

ΝΕΡΟ ΣΤΟ ΚΡΑΣΙ ΜΑΣ.

Στο κειμενο www.notis-o-talas.blogspot.com/2008/06/blog-post_05.html εκφραζαμε την σκεψη, οτι την σημερον ημερα δεν παραγονται Τεχνη και Πολιτισμος. Ζουμε μια πολιτιστικη, κοινωνικη, οικονομικη, πολιτικη πολτοποιηση. Το φαινομενο ειναι διεθνες. Σε ολο τον πλανητη υπαρχουν ιδιωτικα καναλια, τα προγραμματα των οποιων αποτελουνται απο κουτσομπολιστικες εκπομπες και ρεαλιτοπαιγνια. Στα εντυπα κυριαρχουν τα κουτσομπολιστικα περιοδικα και τα μυθιστορηματακια του σωρου. Η μουσικη... Συσσωρια αυτοαποκαλουμενων καλλιτεχνων, τα προσοντα των οποιων αναλωνονται στο να εμφανιζονται ημιγυμνες στο παλκο κρατωντας μικροφωνο και ψιθυριζοντας ακαταλυπτος, επαναλαμβανομενους στιχους. Ο κινηματογραφος θα αποτελειται, ειτε απο τρισδιαστατα χολλυγουντιανα μπλοκμπαστερς, ειτε απο δηθεν κουλτουριαρικες ταινιες, την υποθεση των οποιων δεν καταλαβαινει κανεις, παρα μονο οι δημιουργοι των.


Μηπως ομως ειμαστε πολυ αυστηροι με ολους αυτους; Μηπως θα επρεπε να ριξουμε νερο στο κρασι μας;


Και στα μεγαλα κεντρα τεχνων και επιστημων, οπως η Φλωρεντια της Αναγεννησης, η Βιεννη του 18ου αιωνα, το Παρισι του νεορομαντισμου και εξπρεσσιονισμου, συγκεντρωναν πληθος καλλιτεχνων, συνηθως με την συμβολη μαικυνων που πληρωναν αδρα. Ειχαν ομως οι συγχρονοι των καλλιτεχνων αυτων παντα την καλυτερη γνωμη για το εργο τους;


Απο τα λιγα που εχουμε ως τωρα διαβασει, οχι παντοτε. Ο Μπαχ π.χ. μπορει να εκθειαζονταν για την μουσικη που εγραφε, αλλα το εργο του Μπετοβεν η' του Μοτζαρτ δεν γινοταν παντοτε αποδεκτο απο τους συγχρονους τους. Αν θυμομαστε καλα, τον Βερντι τον ειχαν γιουχαισει ουκ ολιγες φορες. Αρκετοι υπηρξαν αυτοι, οι οποιοι δεν θεωρουσαν κατι ιδιαιτερο τους πινακες του Πικασσο και του Νταλι. Ελα ομως που δεκαετιες αργοτερα, οι απογονοι τους θα ξοδευαν υπερογκα ποσα για εργα των ζωγραφων αυτων.


Ας εχομε επομενως υπομονη. Μπορει να θεωρουμε οτι η τσιφτεντελε μουσικη των εν τη ελληνικη επικρατεια σκυλαδικων ειναι ευτελες, φτηνο προιον σημερα. Στο μελλον ομως μπορει να θεωρηθει αριστουργημα. Μπορει οι θολοκουλτουριαρικες ταινιες να μην μας αρεσουν τωρα. Αυριο ομως μπορει να ζητουνται μετα μανιας. Ειναι συνισταμενη πολλων πραγματων, μαζι και γουστου, ολο αυτο το ζητημα. Το μελλον θα δειξει. Σε καθε εποχη αλλωστε, οι ανθρωποι λαμβανουν και ερμηνευουν την Τεχνη με διαφορετικους τροπους.

ΑΓΑΠΗΤΕ ΚΑΡΟΛΕ...

... δεν μπορουσα να κρατησω τα δακρυα μου, που κυλαγαν στα μαγουλα μου σαν καταρρακτες, οταν την περασμενη βδομαδα εμαθα οτι μιλησες με τον Βαγγελη και του ειπες οτι επιθυμεις να παραιτηθεις απο τον μισθο σου. Με συγκινησες τα μαλα με τα λογια σου αυτα Καρολε! Εισαι στο αξιωμα απο το 2005, το ρεζιλικι μας ξεσπασε απο προπερσυ και συ τωρα θυμηθηκες να θυσιασεις τον μισθο σου υπερ πιστεως και πατριδος! Γιατι Καρολε; Αφου προερχεσαι απο ευπορη οικογενεια. Επι δεκαετιες υπηρξες βουλευτης και υπουργος. Γνωριζω οτι εχεις παιδια, αλλα τα παιδια σου εχουν δικες τους οικογενειες και φανταζομαι οτι εργαζονται ετσι; Δεν θα τους λειψει και κατι.


Διαβασα προσφατα ενα κειμενο Καρολε, που παρεπεμπε σε αυτη την ιστοσελιδα: www.alphafm.gr/archives/34628 και θελω να σε ρωτησω, γιατι τοσα πολλα λεφτα για το αξιωμα Καρολε; Γιατι χιλιαδες ευρω για προιοντα καθαρισμου και υγειινης Καρολε; Εισαγωμενα απορρυπαντικα και χαρτι τουαλετας χρησιμοποιειτε στο μεγαρο; Γιατι χιλιαδες ευρω ετησιως για ειδη αθλησης, υποδησης κτλ. Καρολε; Απο το Μιλανο τα στελνουνε; Κανεις σπορ στην ηλικια που εισαι; Ποσα θελεις για να μας τρελανεις Καρολε;


Δεν ειναι μονο ο μισθος για το αξιωμα σου που θα πρεπει να κοπει Καρολε. Πολλα πρεπει να κοπουν. Παρα πολλα... Μην ξεσπας στην Γερμανια Καρολε. Ειδες πως απομακρυναν, με συνοπτικες διαδικασιες, τον ομολογο σου στο αξιωμα, μολις τον μυριστηκαν. Μακαρι να υπηρχε παρομοια ευαισθησια και σ' εμας. Αλλα δεν το βλεπω Καρολε. Εσυ;

Mittwoch, 22. Februar 2012

ΤΡΕΙΣ ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΝΕΟΛΑΙΟΙ.

Δεν ειμαστε ακριβως σε θεση να γνωριζουμε, εαν οι τρεις παρουσιαζομενοι οντως αποτελουν προτυπα της σημερινης νεολαιας. Αυτο το σκεφτηκαμε μονο λογω της παρουσιας τους στα ΜΜΕ. Μπορει να ειμαστε επομενως λαθος ως προς τις εκτιμησεις μας. Πρεπει ωστοσο να παρατηρησουμε, οτι ειναι αξιοπροσεκτο, τοσο νεοι ανθρωποι να εχουν γινει σε σχετικα συντομο χρονικο διαστημα πασιγνωστοι στο πανελληνιο.



Ο Θανος εχει τυχη στην ατυχια του. Τυχη διοτι ειναι μαλλον ο νεοτερος βουλευτης της χωρας. Και κυριως διοτι εγινε γνωστος μεσω του πατρος του. Ατυχια ακριβως λογω του πατρικου ονοματος. Καθοτι αμαρτιες γονεων... Και ο πατερας του ειναι πολυ γνωστος εξαιτιας των ακραιων αποψεων του σε πολιτικα, κοινωνικα, ιστορικα ζητηματα. Μοιραια ο γιος συνδεεται με τον πατερα, οτι και να κανει, οτι κι αν πει.


Ο Θανος κραταει, λογω θεσεως, ενα σοβαρο/ σοβαροφανες προφιλ. Παντα με κοστουμι και γραβατα. Δεν εμφανιζεται χαλαρος.




Αλλο πραγμα ο Γιαγκος. Ο νεαρος Πατρινος ειναι εδω και χρονια γνωστος στην πολη του. Μαζι με φιλους του εχει φτιαξει ταινιες που παραπεμπουν σε αμερικανικες ταινιες δρασης: Γιαγκοραμπο, Γιαγκοροκυ, κομης Γιαγκουλας, Γιαγκοναν ο βαρβαρος. Η τελευταια ειναι και η γνωστοτερη. Οπως φαινεται και απο τους τιτλους, οι ταινιες του Γιαγκου περιστρεφονται γυρω απο τον ιδιο. Κριμα. Θα μπορουσε να διασκευασει καλυτερες παρωδιες η' ακομη καλυτερα, να κανει κατι πιο πρωτοτυπο, εφοσον το χομπυ του αυτο τον ευχαριστει. Το βεβαιο ειναι οτι ο Γιαγκος ξερει πολυ καλα να πουλαει τον εαυτο του. Οι θαυμαστες του ειναι αρκετοι και φαντικοι, οπως και οι επικριτες του. Στο βιογραφικο του αναφερει μεταξυ αλλων, οτι εχει ιδρυσει μουσικο γκρουπ, εταιρεια παραγωγης Ντορος φιλμς, εχει συμμετασχει σε μαραθωνιους στην Πατρα, ειναι αυτοδιδακτος σε καποια μουσικα οργανα, ηλ. υπολογιστες, βιντεοκαμερες και επισης πτυχιουχος του Πολυτεχνειου Πατρων. Τελευταια καταφερε να αποκτησει δικια του εκπομπη στο Τηλεαστυ, αφου στις προηγουμενες εκλογες ειχε κατεβει υποψηφιος με το ΛΑΟΣ. Η κινηση του αυτη δυσαρεστησε καποιους θαυμαστες του. Δυστυχως αυτην την εντυπωση εχουμε αποκομησει. Ο Γιαγκος θελει να περιτριγυριζεται απο ανθρωπους που τον θαυμαζουν. Θελει να ειναι αρχηγος και ολοι οι αλλοι να τον προσκυνουν. Θελει να κανει πλακα μπροστα στις καμερες με το να λεει ακατανοητα πραγματα και νομιζει οτι την εφερε σε ολους, αλλα στην πραγματικοτητα οι αλλοι ειναι που γελουν μαζι του. Πατρινοι μας εχουν πει οτι αποτελει γραφικη φιγουρα της πολης, ειδικα τις εποχες που γυριζε τον Γιαγκοναν και κυκλοφορουσε με προβιες και σπαθια στους δρομους. Στο περιεργο τηλεπαιχνιδι "whipe out" ειδαμε τον Γιαγκοναν με κοκκινο μανδυα α λα Σουπερμαν να πεφτει στα γονατα και να σταυροκοπιεται, λες και θα επαιρνε μερος στην εξοδο του Μεσολογγιου. Ελεος, ενα χαζο τηλεπαιχνιδι ειναι μονο!



Ο Σαββας ειναι επισης Πατρινος στην καταγωγη. Εγινε γνωστος επειδη συμμετειχε σε ενα διαφημιστικο για το ευρωπαικο πρωταθλημα ποδοσφαιρου 2004. Σε αυτο, ο Σαββας υποδυονταν εναν φανατικο οπαδο της ελληνικης ομαδας στην Πορτογαλλια. Δεν γνωριζουμε λεπτομερειες, αλλα μετα απο αυτο το διαφημιστικο, ο Σαββας βρεθηκε στα τηλεοπτικα πλατο διαφορων εκπομπων. Προς το παρον ασχολειται με μια εκπομπη που σκαρωνει φαρσες και ειναι και ραδιοφωνικος παραγωγος, οτι κι αν αυτο σημαινει. Απο τους τρεις celebrities νεολαιους που παρουσιαζονται εδω, ο Σαββας μαλλον μοιαζει να παιρνει τα πρωτεια. Δεν δειχνει να υποκρινεται, αλλα ζει καθε στιγμη. Ειναι χαλαρος και κεφατος, δεν τον νοιαζει να παραστησει τον αρχηγο η' οτιδηποτε αλλο.

Αυτοι λοιπον ειναι οι τρεις μας νεοι, που μπορουν καλλιστα να απευθυνθουν στους συνομηλικους τους, μιλωντας την γλωσσα τους. Ο Θανος εχει στυλ σοβαρο, που απευθυνεται κυριως σε γιαπηδες. Ο Γιαγκος εχει το δικο του, ιδιοτυπο χιουμορ, νομιζει οτι κανει πλακα με το να μιλαει με εξισωσεις και γριφους, αλλα ακριβως επειδη κανεις δεν τον καταλαβαινει, δεν τον παιρνει και τοις μετρητοις. Ο Σαββας τελικα ειναι ο πολυ χαλαρος και αραχτος τυπος, ο σουπερ ανετος με ολους και με ολα.












Fetih 1453.

Fetih σημαινει Αλωση. Προκειται για παραγωγη του Fatih Aksoy που εχει αναλαβει και την σκηνοθεσια. Ειναι η πιο ακριβη κινηματογραφικη παραγωγη της γειτονος χωρας και συναγωνιζεται επαξια τις χολλυγουντιανες ταινιες. Απο τεχνικης αποψης, ειδικων εφε, μουσικης, κοστουμιων, πολυ καλη θα λεγαμε. Αν δεν υπηρχε η συζητηση περι αυτης σε καποιες ελληνικες εφημεριδες πριν απο βδομαδες καθως και η βλακωδης αντιδραση καποιων ημετερων να προσπαθησουν να την μπουκοταρουν, δεν θα μαθαιναμε καν την υπαρξη της. Στην Γερμανια προβαλλεται εδω και λιγες μερες σε ορισμενους κινηματογραφους. Την ειδαμε σχετικα προσφατα σε κινηματογραφικη αιθουσα του Βερολινου, καταμεστη απο τουρκικης καταγωγης παλλινοστουντες, οι οποιοι χειροκροτησαν χλιαρα ομως στο τελος της ταινιας. Εντυπωση εκανε πως η πλειοψηφια των θεατων αποτελουνταν απο ενηλικους ανδρες ανω των 50 ετων, οι οποιοι ηρθαν μαζι με τις συζυγους τους. Επισης η αντιθεση μεταξυ των γυναικων... Απο την μια, παρεες νεων κοριτσιων με μαντιλες, απο την αλλη, μοντερνες τουρκαλες με ξανθο μαλλι, που δεν ξεχωριζαν απο γερμανιδες συνομηλικες τους.


Ο εθνικος ηρωας των Τουρκων Ουλουμπαιτ Χασαν. Θεωρειται ο πρωτος Τουρκος που ανεβηκε στα τειχη και μπηκε στην Πολη. Η πραξη αυτοθυσιας του, να ανεβασει την τουρκικη σημαια δεχομενος αμετρητα βελη, εμψυχωσε τους συνστρατιωτες του να συνεχισουν να μαχονται. Στην ταινια εχει προσωπικη κοντρα με τον Γενοβεζο Τζιουστινιανι. Και οι δυο ειναι ερωτευμενοι με την ιδια γυναικα...
Ο αυτοκρατορας Κωνσταντινος Παλαιολογος (κεντρο) συζηταει την στρατηγικη αμυνας της Πολης με τους Τζιουστινιανι (δεξια) και Νοταρα (αριστερα).







Η τουρκικης παραγωγης ταινια ειναι ενα μπλοκμπαστερ διαρκειας 160 λεπτων περιπου. Στο πρωτο μισο της παρακολουθουμε την προετοιμασια των Οθωμανων, καθως και τις ενεργειες των Βυζαντινων. Η ταινια ξεκιναει στην Μεδινα το 627 μ. Χ. Ο προφητης Μωαμεθ λεει οτι το πεπρωμενο της Πολης ειναι να πεσει. Ο κατακτητης της και ο στρατος του θα ειναι ευλογημενοι. Αιωνες αργοτερα, ο 18χρονος Μωαμεθ Β' γινεται σουλτανος. Ουτε το επιτελειο, ουτε ο λαος του τον εχουν ικανο για πολλα. Εκεινη την εποχη το οθωμανικο κρατος ειχε καταλαβει ολοκληρη την Μικρα Ασια πλην Τραπεζουντας και τα Βαλκανια, ως τον Μωρια. Απεμενε μονο η Κωνσταντινουπολη ελευθερη, ως το τελευταιο τμημα της καποτε κραταιας Βυζαντινης αυτοκρατοριας. Ο Μωαμεθ βλεπει εφιαλτες, δεν μπορει να κοιμηθει. Στον υπνο του εμφανιζεται ο Οσμαν, ο πρωτος ηγετης των Οθωμανων. Τον παροτρυνει να καταλαβει την Πολη, γιατι ειναι ο σουλτανος που θα εκπληρωσει την προφητεια. Ονομαστηκε αλλωστε προς τιμην του προφητη. Ο Μωαμεθ βασανιζεται και απο τις αναμνησεις των παιδικων του χρονων. Ο πατερας του δεν τον αγαπησε, ποτε δεν τον ειχε παρει στα χερια του. Χαμενος στις σκεψεις του, ο Μωαμεθ παραμελει την ομορφη σουλτανα του. Τελικα παιρνει την αποφασει να κανει πραξη αυτο που οι προκατοχοι του ποτε δεν ειχαν καταφερει. Θα καταλαβει την Πολη με οποιοδηποτε κοστος.


Σε ενα δευτερο, παραλληλο επιπεδο κινουνται και οι ιστοριες των υπολοιπων πρωταγωνιστων. Του Ουλουμπαιτ Χασαν, ατρομητου και σκληροτραχηλου πολεμιστη, που διδαξε την τεχνη της ξιφομαχιας στον σουλτανο. Ο Χασαν ερωτευεται την Ερα, κορη του Ουρμπαν, του κατασκευαστη κανονιων. Την Ερα αγαπει ομως και ο γενουατης Τζιουστινιανι, που δεν υπολειπεται σε παλικαρια και πολεμικη δεξιοτητα του Χασαν. Στην ταινια, ο Χασαν ειναι πρακτορας του σουλτανου στην Πολη. Εκει ζουν η Ερα και ο πατερας της. Οταν ο τελευταιος αρνειται να φτιαξει οπλα για τον αυτοκρατορα, ο Νοταρας στελνει στρατιωτες να τον μεταπεισουν. Ο Χασαν επεμβαινει και τους σωζει. Απο ευγνωμοσυνη ο ουγγρος Ουρμπαν αλλαζει στρατοπεδο και δεχεται να φτιαξει ενα σουπερ κανονι για τον σουλτανο.


Σε γενικες γραμμες η ταινια ακολουθει επιλεγμενα στοιχεια απο τις πηγες που αφορουν την Αλωση του 1453. Γινονται και αναφορες γυρω απο το πολιτικο και γεωστρατηγικο περιβαλλον της εποχης. Λογου χαριν, γιατι η χριστιανικη Ευρωπη δεν μπορεσε να υποστηριξει την Πολη. Οι ενεργειες της Αυλης σε αντιπαραθεση με αυτες του σουλτανου. Οι μηχανοραφιες Βατικανου και βυζαντινης Αυλης. Οι διαμαχες ενωτικων και ανθενωτικων τις κρισιμες στιγμες, και ενω ο κινδυνος ηταν υπαρκτος. Υπαρχουν καποιες ενστασεις σχετικα με τα κοστουμια των Βυζαντινων στρατιωτων, και γενικως με τον οπλισμο. Τον 15ο αιωνα χρησιμοποιουνταν τοξοβαλιστρες και τουφεκια πυριτιδας, αλλα δεν βλεπουμε κατι τετοιο στην ταινια. Εκτος απο σπαθια, ακοντια, τοξα μογγολικου τυπου, καταπελτες, πολιορκητικους πυργους και κριους, υπαρχουν κανονια και αρκετη πυριτιδα. Η πολιορκια της Πολης στην ταινια μοιαζει να ακολουθει τις πηγες, αν και το περιστατικο με την Κερκοπορτα δεν αναφερεται στο εργο. Για λογους σασπενς και εξυπηρετησης σεναριου ο Τζιουστινιανι δεν εγκαταλειπει την πολιορκια τραυματισμενος, αλλα βγαζει το αχτι του σε μια εντονη και δραματικη μονομαχια ολο παθος με τον Χασαν. Μια σκηνη που θα ζηλευε και η καλυτερη χολλυγουντιανη ταινια δρασης.


Η προπαγανδα της ταινιας εχει να κανει με το θρησκευτικο στοιχειο. Συμφωνα με μελετητες, η προφητεια του Μωαμεθ, οτι η Πολη ειναι μοιραιο να πεσει, δεν υπαρχει στο Κορανι. Σε συνομιλια μεταξυ σουλτανου και αυτοκρατορα, ο πρωτος αναφερει οτι πολιορκει την Πολη, επειδη υπακουει στις αναφορες του Κορανιου. Αργοτερα κανει λογο για το οτι θελει να ενωσει τους Τουρκους της Ευρωπης και της Ασιας δια της Πολης. Προς το τελος της ταινιας, ο Μωαμεθ δειχνει στον θεατη οτι ειναι διαφορετικος απο τον πατερα του και καθε αλλον σουλτανο πριν απο αυτον. Αγκαλιαζει τον γιο του Βαγιαζητ με αγαπη και στοργη πριν απο την τελικη μαχη, κατι που ο πατερας του δεν ειχε κανει ποτε. Μπαινει στην Αγια Σοφια και καθησυχαζει τα γυναικοπαιδα, οτι θα απολαυσουν ανεξιθρησκεια. Αμεσως τα χαμογελα τους φωτιζουν τα προσωπα τους, μαζι με αυτο του ανθενωτικου Γενναδιου. Ο σουλτανος κραταει ενα μικρο ξανθο παιδακι στα χερια του και χαμογελαει. Το παιδακι τον φιλαει. Συμφωνα με τις πηγες, τρεις μερες λεηλασιας ακολουθησαν την Αλωση της Πολης. Φανατισμενοι στρατιωτες ορμησαν στην Αγια Σοφια σφαζοντας και βιαζοντας. Φυσικα η ταινια ειναι τουρκικη και θελει να περασει αλλου ειδους νοηματα στο σημειο αυτο, νομιμοποιωντας την μεταβαση του καθεστωτος απο τον βυζαντινο αυτοκρατορα στον οθωμανο σουλτανο.


Αλλη προπαγανδα εχει να κανει με την σκηνη αυτοθυσιας του Χασαν, ο οποιος καταφερνει να στερεωσει το κονταρι με το τουρκικο λαβαρο σε πυργο, μολονοτι εχει φαει καμια δεκαρια βελη στο σωμα του. Επισης με τον βυζαντινο αυτοκρατορα, ο οποιος εκτος απο δολοπλοκος παρουσιαζεται κακος και αιμοδιψης τουρκοφαγος, που θελει να εξαφανισει τους Οθωμανους απο προσωπου γης.


Τα ευσημα της τα παιρνει η ταινια για τις αναπαραστασεις της Κωνσταντινουπολης, τις επικες σκηνες μαχης και την μουσικη που εχουν εμπνευστει απο τις αντιστοιχες της τριλογιας του Αρχοντα των Δαχτυλιδιων. Για τις παθιασμενες, ρεαλιστικες ερμηνειες των ηθοποιων της.


Μολονοτι η ταινια αυτη διαφερει απο παρομοιες που αναφερονται σε πολιορκιες πολεων οπως η Τροια, η' οχυρων οπως το Αλαμο, στο οτι υποστηριζει καθαρα το μερος των επιτιθεμενων, χωρις να εχει ξεκαθαρο δικαιολογητικο για να στηριξει την επιθεση, περαν του φανατισμου που γεννησε μια ισως υποτιθεμενη προφητεια, πιστευουμε οτι αντι να μπουκοταρεται, θα πρεπει να προβληθει και στην Ελλαδα. Οι Ελληνες καλα θα κανουν να δουν την ταινια αυτη. Για να καταλαβουν πως σκεφτονται οι απεναντι. Τι θελουν να πουν με την ταινια αυτη, τι μηνυματα επιδιωκουν να περασουν. Και καποιοι που νομιζουν οτι ειναι κινηματογραφιστες, καλα θα κανουν να παρουν μαθηματα απο τους Τουρκους συναδελφους τους για το πως γυριζονται τετοιου ειδους ταινιες και πως πρεπει να ερμηνευουν τον ρολο τους οι ηθοποιοι.


Mittwoch, 15. Februar 2012

ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ.

Συρια την ονομαζαν στην αρχαιοτητα... Και το ονομα της εμεινε απο τοτε, μολονοτι τα συνορα της αλλαξαν στον διαβα του χρονου. Η κοιτιδα ομως παρεμεινε η ιδια.


Συνορευοντας στα βορειανατολικα με τον Ευφρατη και το ιρακινο κρατος, με Ιορδανια στα νοτια, με Ισραηλ στα νοτιοδυτικα και με Λιβανο στα νοτια/νοτιανατολικα, αποτελεσε χωνευτηρι λαων και πολιτισμων απο τις απαρχες του χρονου. Μαρτυς αυτων τα καταλοιπα των στα αρχαιολογικα μουσεια, καθως και τα ερειπια παναρχαιων πολεων, που καθε λατρης της αρχαιοτητας επιθυμει διακαως να επισκεφθει: Καρχεμις, Αλαλαχ, Αλεππο, Εμπλα, Κατνα, Ουγκαριτ, Καντες, Μαρι, Δουρα Ευρωπος, Αντιοχεια, Παλμυρα, Εμεσα, Ζευγμα, Λαοδικεια, Απαμεια, Λατακεια, Δαμασκος. Η τελευταια ειναι και πρωτευουσα του συγχρονου συριακου κρατους. Καποτε ηταν διασημη για τα ανυπερβλητα δαμασκηνα σπαθια. Εδω και μηνες ειναι εδρα ενος σκληρου καθεστωτος.




Ενος καθεστωτος, που θυμιζει εν ολιγοις καποια...αλλα, οχι τοσο μακρινα...Η εξουσια μεταβιβαστηκε απο πατερα σε γιο. Εστω με ψηφοφορια, για να φαινεται εκμοντερνισμενο το μοντελο. Εδω και μηνες ομως, ο λαος εχει ξεσηκωθει εναντια στην κυβερνηση, ακολουθωντας το παραδειγμα της Τυνησιας, της Αιγυπτου, της Λιβυης. Αμαχοι πεθαινουν στους δρομους των συγχρονων πολεων της Συριας. Ο υπολοιπος πλανητης απλως παρακολουθει, διχως να επεμβαινει. Βεβαια λενε, στην Τυνησια και την Αιγυπτο δεν επενεβησαν ΝΑΤΟ και ΟΗΕ. Στην Λιβυη ομως ειχαμε αεροπορικες επιδρομες. Παλιοτερα στην Γιουγκοσλαβια, την δεκαετια του 1990. Στο Ιρακ επενεβησαν ξενες δυναμεις. Τωρα τι εγινε; Τους επιασε κανας πονος, μπας και τους πουν οτι ανακατευονται σε ξενες υποθεσεις;


Ο κυριος που παριστανει το μεγαλο κεφαλι στην Συρια ειναι ακομα στην θεση του και δεν το κουναει ρουπι. Προτιμαει να σφαγιασει τον λαο του, παρα να εγκαταλειψει την καρεκλα της εξουσιας.


Πολυ λυπηρο. Πρεπει κατι να γινει. Να σταματησει το αιματοκυλισμα στον αρχαιο αυτο τοπο. Να μην επελθει η ληθη στα μνημεια, τους δρομους, τις πολεις, τους ανθρωπους της Συριας. Αυτοι δημιουργουν, αυτοι συντηρουν τον πολιτισμο της. Ο Ασαντ καταστρεφει τους Συριους. Καταστρεφει ετσι τον πολιτισμο της Συριας. Καταστρεφει την χωρα του.




Dienstag, 14. Februar 2012

ΕΝ ΕΞΕΛΙΞΕΙ...

Φαινεται οτι οι πρωταγωνιστες στα γεγονοτα των τελευταιων εβδομαδων, ημερων, ωρων, θεωρησαν οτι παιζουν σε χολλυγουντιανη ταινια δρασης και ειπαν να παιξουν με τα νευρα του ελληνικου λαου. Το θεατριλικι τους με την υπερψηφιση η' την καταψηφιση του μνημονιου Νο. 3 ειχε διαφορα παρακλαδια. Τελικα το υπερψηφισαν 199 βουλευτες. Οσοι απο ΝΔ και ΠΑΣΟΚ δεν το ψηφισαν, διαγραφτηκαν. Ο προεδρος Κωλοτουμπας του ΛΑΟΣ ειπε να το παιξει οπλαρχηγος του 1821 και ειχε δωσει εντολη στους δικους του να μην ψηφισουν υπερ. Τα δυο παλικαρια του που τον παρακουσαν διαγραφηκαν απο το κομμα και χανουν τις βουλευτικες τους εδρες, αν καταλαβαμε σωστα.


Φυσικα και ειχε προετοιμαστει καταλληλα το κλιμα: Ισχυρη πιεση απο Τροικα/ΕΕ/ΔΝΤ να εφαρμοστουν αμεσα μετρα απο την ελληνικη κυβερνηση που αφορουν περαιτερω περικοπες μισθων και συνταξεων, καθως και απολυσεις στο δημοσιο, αλλα και εκποιησεις δημοσιας περιουσιας. Στους εγχωριους κυκλους, τα ΜΜΕ, ακομα δε και σκληροπυρηνικοι δημοσιογραφοι, που στα προηγουμενα δυο μνημονια καναν τον μαγκα, σε αυτην την περιπτωση εγραφαν οτι η χωρα θα ταπεινωθει εαν δεν δεχτει τους ορους του μνημονιου. Η αλλη πλευρα φυσικα και το τραβηξε στα ακρα, αντλωντας εμπνευση απο την μαχη των Θερμοπυλων και το επος του Μεσολογγιου, εως το επος του 1940 στα βουνα της Πινδου ("καλυτερα χρεωκοπια, παρα παραχωριση της εθνικης κυριαρχιας στους ξενους" κτλ.). Στην μεση βρεθηκε ο Μιχαλακης ο Αδιαβαστος, την γκαφα του οποιου εκμεταλλευτηκαν επαξια και οι δυο πλευρες - ασχετως αν ο ιδιος προσπαθησε να πεισει οτι το ομολογησε απο αγνοτητα και ειλικρινεια. Ο Μιχαλακης, που στα 90'ς καρπωθηκε την εξαρθρωση της 17 Ν ως προσωπικη επιτυχια, πραγμα που τον ανεδειξε ως πολυ αρσενικο στις πρωινιατικες εκπομπες καποιων ιδιωτικων καναλιων (ετσι Αλεξια;) γαλαντομων παρουσιαστριων, εχει υποπεσει στα ιδια και χειροτερα λαθη που επεσε ο τωρινος αντιπαλος του Βαγγελακης για την διαδοχη στην προεδρια του ΠΑΣΟΚ, τοτε που ο δευτερος προσπαθουσε να παρει το δαχτυλιδι της διαδοχης απο τον Σημιτη. Αυτο βεβαια ειναι μια αλλη ιστορια.


Αυτο που διαφαινεται ειναι, οτι καποιοι συνεχισαν εδω και καιρο την καταστροφολογια, προσπαθωντας να κανουν πλυση εγκεφαλου σε καποιους αλλους. Το αποκορυφωμα ηταν αλλη μια τραγελαφικη μεταμεσονυχτια συγκεντρωση 300 λεβεντοπαιδων στο γνωστο μαγαζι πανω απο την πλατεια Συνταγματος, ωστε να ψηφισουν το μνημονιο Νο. 3, το οποιο προφανως κανεις δεν ειχε διαβασει. Παραλληλα, ειδικες δυναμεις ειχαν παραταχθει εξω απο το μαγαζι για να προστατευσουν τους εντος και να τρομαξουν ισως τους εκτος που διαδηλωναν. Την ιδια ωρα, καποια αλλα καλοπαιδα απο Αμερικης, Βουκουρεστιου, Ακαδημιας, Πανεπιστημιου, Πλατεια Κοραη, Αθηνας, Ομονοια, καιγαν, σπαζαν, λεηλατουσαν. Οπως και το 2008, μετα που μαθευτηκε η δολοφονια του εφηβου απο εκεινον τον τρελομπατσο (βλ. σχετικο κειμενο εντ.). Φυσικα η αστυνομια ηταν απασχολημενη με τους διαδηλωτες στο Συνταγμα και η Πυροσβεστικη εφτασε πολυ αργα για να σωσει οτιδηποτε. Ετσι, πολλες επιχειρησεις μεταξυ των δυο πλατειων, Συνταγματος και Ομονοιας, μετρουν ζημιες πολλων χιλιαδων ευρω. Τις οποιες αμφιβολο ειναι αν θα καλυψουν τα δανεια που θα παρουν τα 300 παλικαρια, αμα την υπογραφη του μνημονιου Νο. 3.


Δυστυχως, οπως εχει ξαναγραφτει εδω και ειπωθει αρκετες φορες, οχι μονο απο εμας, ειναι σχεδον αδυνατο να προβλεψει κανεις τι θα συμβει στο μελλον με την κατασταση αυτη. Βεβαια εμεις ουτε καν οικονομολοι ειμαστε, αλλα βλεπουμε πως, ακομα και οι οικονομολογοι κωλυονται στο να δωσουν απαντησεις. Θα σωθει η Ελλαδα με τα μνημονιοδανεια; Αν δεν τα υπεγραφε και χρεωκοπουσε, ποσο βεβαιο ειναι οτι θα καταφερναν οι πολιτες της να τα βγαλουν περα; Ολοη αυτη η καταστροφολογια, εχει βασεις η' ειναι κατασκευασμα φαντασιας; Οι καταστροφες και οι λεηλασιες στο κεντρο της Αθηνας, την ωρα που οι 300 συσκεπτονταν τι θα κανουν, ποση σχεση εχουν με το ζητημα; Ηταν στημενοι και εαν ναι, ποιοι κρυβονται απο πισω; Γιατι, για αλλη μια φορα, αστυνομια και πυροσβεστικη δεν επενεβησαν αμεσα;


Οπαδοι της μιας και της αλλης θεωριας, δηλ. οι υπερ και οι κατα μνημονιοι, διαλεγουν και παιρνουν την μια η' την αλλη υποθεση. Εμεις δεν μπορουν να κανουμε κατι αλλο, παρα να παραθεσουμε τα γεγονοτα, οσο το δυνατον αναλυτικοτερα, μπας και βρουμε τον μιτο της Αριαδνης αναμεσα τους. Αλλα δεν παυουμε να αγωνιουμε για το πως θα εξελιχθει η κατασταση...