Sonntag, 20. April 2014

mobbing - bullying - lamogies.


 Θα προτιμουσε ο Ταλας να ασχοληθει με τις υποψηφιοτητες Μ. Χριστοδουλοπουλου - Θ. Ζαγορακη - και τον παραλιγο υποψηφιο Λ. Λαζοπουλο - για το Ευρωκοινοβουλιο. Ή με τον ντορο που ενεκυψε επειτα απο μια παραγραφο σε αρθρο του Ν. Δημου περι της νεωτερικης παραδοσης "Αγιου" Φωτος, το οποιο καταφθανει με τσαρτερ απο τα Ιεροσολυμα και γινεται δεκτο στα καθ΄ημας με τιμες αρχηγου κρατους - και εις βαρος της τσεπης του Ελληνα πολιτη, οπως σωστα επεσημανε ο Δημου. Ή ακομα με την κηρυξη τριημερου εθνικου πενθους στην Κολομβια για τον θανατο του νομπελιστα συγγραφεα Γκαμπριελ Γκαρσια Μαρκες - κατι που, ως γνωστον δεν εχει γινει ποτε στην χωρα απο την οποια ξεπηδησαν οι Ολυμπιακοι Αγωνες, το Θεατρο, η Δημοκρατια, η Φιλοσοφια. Οχι, εδω απλα κανουμε περιφορα του Επιταφιου σε τραγουδιστες, ηθοποιους και πολιτικαντιδες. Οπως θα θυμουνται οι περισσοτεροι, οι απωλειες των διακεκριμενων επιστημονων Σ. Ιακωβιδη και Χ. Χουρμουζιαδη προ καμποσων μηνων περασαν στα ψιλα των ΜΜΕ.

 Ομως οχι, ο Ταλας δεν θα ασχοληθει με ολα τα παραπανω στο παρων κειμενο. Την προσοχη του κεντρισε το χρονογράφημα εκδοτη γνωστης αθηναικης εφημεριδας. Τι θελει να πει ο ποιητης; Διοτι μπορει να εννοει αλλα απο αυτα που καταλαβαινει ο αναγνωστης του αρθρου του. Δηλαδη μας λεει ο εκδοτης οτι ειναι κακοι και κομπλεξικοι ολοι αυτοι που κατηγορουν εκ των υστερων τα λαμογια του συστηματος και η κριση δειχνει το πραγματικο τους προσωπο κτλ... 

 Για στασου μια στιγμη ρε φιλε - νομιζεις οτι αμα ειχαν την δυνατοτητα και την νομικη προστασια δεν θα το εκαναν νωριτερα; Πρεπει να μενουν τα λαμογια ατιμωρητα; Αυτο μας λες;

 Ισως δεν θα επρεπε να παιρνει το ζητημα προσωπικα ο Ταλας. Αλλα κατι σε αυτο το χρονογραφημα δεν τον αφηνε. Δεν θελει να το παιξει και κομης Μοντεχριστος, αλλα ολες αυτες οι αρνητικες εμπειριες του παρελθοντος του (βλ. links εδω, εδω και εδω) ειναι ακομα εδω. Τα λαμογια υπαρχουν ακομα. Και δεν εχουν τιμωρηθει. Αυτοι που θα μπορουσαν να κανουν κατι, σηκωνουν τοιχους και γυριζουν τις πλατες, αρνουμενοι να αποδεχτουν την πραγματικοτητα. Τι θα κανει κι ο αδικημενος; Θα κραυγαζει, θα χτυπηθει προς ολες τις κατευθυνσεις. Κι οπου ακουστει. 

 Σχετικα παραδειγματα: Λιγο πριν εγκαταλειψει για παντα την πολη στην οποια ολοκληρωσε τις σπουδες του ο Ταλας, συναντηθηκε σε ενα μπαρακι με καποιον συμφοιτητη. Κουβεντα την κουβεντα, καποια στιγμη ο συμφοιτητης αποκαλυψε, οτι καποιοι/-ες ηταν δυσαρεστημενοι με τον Ταλα, καποιοι/-ες του εβγαζαν παρατσουκλια πισω απο την πλατη του κτλ. Ρωταει, ποιοι/-ες ειναι αυτοι/-ες, δεν παιρνει ομως απαντηση. Αυτη ειναι η συμπεριφορα των δηθεν politically correct: Εμεις επιτρεπεται να σε βριζουμε, εσυ ομως δεν επιτρεπεται ουτε να μας βριζεις, ουτε να ξερεις ποιοι ειμαστε εμεις πισω απο τις mobbing και bullying καταστασεις. Οτι γραφαμε στα κειμενα 23.05.2009 και 08.12.2010 του παροντος ιστολογιου επιβεβαιωνεται: Δεν ειναι τοσο οι δικτατορισκοι-λαμογια, οσο τα προβατα-υποτακτικοι τους με την διαστρεβλωμενη τους οπτικη γωνια που δημιουργουν το προβλημα. Και αντι να θιξει ακριβως αυτα τα κακως κειμενα, ο κυριος εκδοτης λοιδωριζει τα θυματα που βγαινουν και διαμαρτυρονται!  Τους πειραζει βλεπετε αυτο! Καποιοι δηθεν υπερανω ταμπελας ειναι, που επιμενουν ακομα να τις κολλανε στους άλλους. Ο Ταλας δεν προκειται να τους κανει το χατηρι και δεν λυπαται για αυτο. Αντιθετως λυπαται για το οτι, ενω προσπαθει να γινει καλύτερος ως ανθρωπος, βλεπει οτι οι υπολοιποι οχι μονο δεν θελουν, αλλα περηφανευονται κιολας για το οτι μενουν στασιμοι και οπισθοδρομικοι.Το θεωρουν δε τιμη τους που ειναι ετσι.

 Δεν θα συνεχισει αλλο - ειναι πολυ θυμωμενος και απογοητευμενος συναμα. Υπαρχουν τα λινκς εδω που εξηγουν την σκεψη του. Δεν εχει να πει κατι περισσοτερο για ολα αυτα.

Freitag, 18. April 2014

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΑΝΑΜΕΙΧΘΩ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΕΝΑ ΣΥΝΤΟΜΟ ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ ΕΝΟΨΙ ΤΩΝ ΤΡΙΠΛΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ ΜΑΙΟΥ 2014.

 Τα μαθες; Ο Μακης Χριστοδουλοπουλος και ο Θοδωρης Ζαγορακης ειναι υποψηφιοι ευρωβουλευτες! Τους ξερεις, δεν θα σου δωσω εδω τα βιογραφικα τους. Αλλα επειδη εχουν υπαρξει και καποιοι, οι οποιοι με ρωτησαν εαν θα ηθελα ποτε να ασχοληθω με την πολιτικη, θα γραψω εδω τους λογους για τους οποιους δεν θελω:

1)  Διοτι δεν θελω να ξερουν οι δημοσιογραφισκοι τα παντα για μενα, απο το βιογραφικο και τις καθνερινες μου συνηθειες, μεχρι τα ονοματα των φιλων μου, τις ερωτικες μου σχεσεις, ακομα και το τι εσωρουχα φοραω! Τα προσωπικα δεδομενα ειναι προσωπικα δεδομενα και δεν αφορουν κανεναν παρα μονο εμενα!

2) Διοτι δεν θελω να με παιρνουν οι διαφοροι παπαρατζι καμεραμεν και φωτογραφοι απο πισω, να με πιεζουν, να ανακατευονται στην προσωπικη μου ζωη, να μεγενθυνουν και να παρουσιαζουν την οποιαδηποτε ατελεια μου εξωγωμενη και να με ριχνουν βορα στα κουτσομπολιστικα εντυπα και εκπομπες των αφεντικων τους.

3) Διοτι δεν ειμαι διπλωματικος τυπος και δεν μπορω να τρεχω καθε τρεις και λιγο σε Ε.Ε. και Η.Π.Α., σε τροικες και ΔΝΤ για να δινω αναφορες, να μου κανουν υποδειξεις και να παρακαλαω για δανεικα.

4) Διοτι δεν θελω να κανω κουμπαριες και θεληματα, μητε να διοριζω κοσμο μονο και μονο επειδη ειναι ψηφοφοροι/ συγγενεις/ φιλοι μου.

5) Διοτι δεν θελω να πεσω τοσο χαμηλα ωστε να αναγκαζομαι να συνεργαστω και να ανταλλασσω χειραψιες με ανθρωπους που ουτε μου αρεσουν, ουτε τους αρεσω - με ανθρωπους που δεν εχουμε τιποτε κοινο και διαφωνουμε διαρκως για τα παντα, με αποτελεσμα να μην παραγεται εργο.

6) Διοτι εαν εμπαινα στην πολιτικη, θα εμπαινα με τον στοχο να βελτιωσω τα πραγματα. Απο την στιγμη που και για τους ανωθι λογους και για αλλους που εχω αναφερει στο παρελθον στο παρων ιστολογιο - οπως πχ. το οτι κανεις δεν θελει να αλλαξει προς το καλυτερο - αυτο δεν μπορει να γινει, ποιος ο λογος να ταλαιπωρουμαι και εγω και οι αλλοι;

7) Διοτι η πολιτικη σε αλλαζει. Εαν ειναι να αλλαξω, θελω να γινω καλυτερος ως ανθρωπος. Δεν θελω να γινω λαμογιο και απατεωνας που παιρνει ή δινει μιζες και πλουτιζει εν μια νυκτι εις βαρος των φορολογουμενων. 

Mittwoch, 9. April 2014

Captain America and the "National Super-Heroes" Phaenomenon in the comics.

Τρια χρονια μετα την πρωτη του ταινία και δυο μετα την επιτυχια των Εκδικητών, ο Chris Evans - σε ακομα καλυτερη φυσικη κατασταση και χωρις να υποπεφτει σε υπερβολες, γκριματσες και τα παρομοια, αλλα και χωρις να καταφευγει σε ακραιους ψευδολυρισμους - υποδυεται για μια φορα ακομα τον Καπταιν Αμερικα. Στην καινουργια ταινια που φερει τον υποτιτλο "The Winter Soldier" (στη Γερμανια προβαλλεται υπο τον τιτλο "The Return of the First Avenger") το alter ego του αμερικανου υπερηρωα, ο τιμιος, ειλικρινης και συνεσταλμενος Στηβ Ροτζερς, ζει στην πρωτευουσα των Η.Π.Α., Ουασινγκτων. Φαινεται να εχει προσαρμοστει μια χαρα στην κοινωνια του 21ου αιωνα και να εχει ξεπερασει τα δραματικα συμβαντα που οδηγησαν τους Εκδικητες της ταινιας του 2012 στη μαχη της Νεας Υορκης, της γενετειρας του - μην ξεχναμε, οτι στην ταινια εκεινη, ο Στηβ Ροτζερς ηττηθηκε στην μονομαχια του με τον Λοκι και τραυματιστηκε απο τους εξωγηινους Chitauri. Μολονοτι δεν την εμπιστευεται, αναγκαζεται εν τουτοις να συνεργαστει με την μυστικη οργανωση αντικατασκοπιας Shield - ΑΣΠΙΔΑ - και με τον διευθυντη της, υπερπρακτορα Νικ Φιουρι (Σαμιουελ Τζακσον) και την υπερκατασκοπο Νατασα Ρομανωφ/ Μαυρη Χηρα (Σκαρλετ Γιοχανσον). Στις αποστολες του φοραει ενα κοστουμι μπλε σκουρο που παραπεμπει στον ρολο του στα κομικς της τελευταιας τετραετιας ως αναπληρωτης αρχηγος του ΑΣΠΙΔΑ. Προς το τελος της ταινιας εμφανιζεται με μια βερσιόν του κοστουμιου του απο τον Β' ΠΠ, η οποια εχει πιο σκουρο μπλε και πιο εντονες κοκκινες λωριδες, με μια επιπλεον στο μεσον. Η βερσιον αυτη επομενως, απεχει απο την εφαρμοστη στολη που κατασκευασε ο πρακτορας Φιλ Κουλσον για αυτον στους Εκδικητες και η οποια βασιζοταν στην πρωταρχικη στολη-pajama που φορουσε στα σωου της ταινιας του 2011 - και η οποια αδικως τελικα, κατ΄εμας, συγκεντρωσε τα πυρα των θαυμαστων. Ταιριαζε περισσοτερο με την κομικ αισθητικη και το κλιμα της ταινιας και ελπιζουμε προσωπικα να την δουμε, εστω και μερικως τροποποιημενη, στην επομενη ταινια των Εκδικητων, η οποια θα παιχτει το 2015. Οσο για την ασπιδα, φαινεται οτι ο Στηβ Ροτζερς χρησιμοποιει διαφορες ασπιδες - υποτιθεται οτι η πρωταρχικη ασπιδα απο την ταινια του 2011 διασωθηκε και χρησιμοποιηθηκε στην μαχη της Νεας Υορκης στην ταινια του 2012. Αυτην πρεπει να εχει Ο Ροτζερς στο διαμερισμα του και να χρησιμοποιει στις πρωτες μαχες στην φετινη ταινια του 2014. Αργοτερα δανειζεται την στολη του και μια ασπιδα απο μια εκθεση του Ινστιτουτου Σμιθσονιαν για τον Καπταιν Αμερικα, την οποια ομως ριχνει στο κενο.

 Στην καινουργια του ταινια - ενα μειγμα πολιτικου και αστυνομικου θριλερ με παντρεμα υπερηρωικων χαρακτηρων απο τα κομικς - ο Στηβ Ροτζερς μπλεκεται σε μια συνωμοσια, αφορμης γενομενης απο μια πειρατεια σε πλοιο με ομηρους πρακτορες του ΑΣΠΙΔΑ. Ο Φιουρι του δινει ενα στικακι με πληροφοριες λιγο πριν πεθανει. Ξαφνικα ολοι στον ΑΣΠΙΔΑ θελουν να τον βγαλουν απο την μεση. Ο Καπταιν Αμερικα κυρησσεται - τι ειρωνια, αυτος, ο εθνικος ηρωας των ΗΠΑ! - εχθρος του κρατους και δημοσιος κινδυνος. Μαζι με την Μαυρη Χηρα κρυβονται και αναζητουν την βοηθεια ενος πρωην αλεξιπτωτιστη και ψυχολογου για βετερανους ονοματι Σαμ Γουιλσον. Ο Σαμ εχει δημιουργησει ενα συστημα μηχανικης πτησης με φτερα, το σχεδιο Γερακι. Το κλου της ταινιας ειναι οτι η εγκληματικη οργανωση Υδρα εχει παρεισφρυσει στα ανωτατα κλιμακια της αμερικανικης πολιτικης κοινωνιας και φυσικα και στον ΑΣΠΙΔΑ. Με το στικακι χρειαζεται κωδικους για να ενεργοποιησει τα οπλα του ΑΣΠΙΔΑ, τα οποια βρισκονται σε τρια υπερεξοπλισμενα Hellcariers. Τα οπλα αυτα ειναι προγραμματισμενα να ενεργοποιηθουν και να σκοτωσουν 20 εκατομμυρια ανθρωπους, τους οποιους η Υδρα και οι διεφθαρμενοι πρακτορες του ΑΣΠΙΔΑ θεωρουν επικινδυνους για τα σχεδια τους. Οι τελευταιοι χρησιμοποιουν για τον σκοπο τους αυτον και τον εκτελεστη Winter Soldier - ο οποιος δεν ειναι αλλος παρα ο παιδικος φιλος του Στηβ Ροτζερς Μπακυ, ο οποιος επεβιωσε την πτωση του στην ταινια του 2011 εχοντας χασει μονο το αριστερο του χερι και την μνημη του. Η ταινια τελειωνει με την καταστροφη των Hellcariers και την διαλυση της οργανωσης ΑΣΠΙΔΑ, μελη της οποιας, οπως η πρακτωρ 13/ Σαρον Καρτερ εργαζονται για την ΣΙΑ - αλλα παλι, οπως η πρακτωρ Μαρια Χιλλ, θα εργαστουν στην εταιρεια του Τονυ Σταρκ. Ο Νικ Φιουρι θα αναζητησει τα ιχνη της Υδρα στην Ευρωπη, ενω ο Στηβ Ροτζερς και ο Σαμ Γουιλσον θα συνασπιστουν για ακομη μια φορα, ωστε να εντοπισουν τα ιχνη του Μπακυ/ Στρατιωτη του Χειμωνα. Αυτα ομως θα τα δουμε στην τριτη συνεχεια της σειρας, η οποια θα προβληθει κατα το 2016.

 Εκτος απο το ψυχολογικο πεδιο, στο οποιο παιζεται το θριλερ αυτο, υπαρχει και το πεδιο δρασης, με αρκετες καλες σκηνες μαχης. Ιδιαιτερα οι σκηνες στο πλοιο χρηζουν μνειας - και ειδικοτερα η παλη του Καπταιν Ροτζερς με τον μισθοφορο αρχηγο των πειρατων Μπατρόκ, τον οποιον και ευελπιστουμε να δουμε και στην επομενη ταινια, αλλα μαζι με την Brigade του, που γνωριζουμε απο τα κομικς. Εξισου καλες ειναι οι μαχες του Ροτζερς εναντιον του Στρατιωτη του Χειμωνα, τοσο στον αυτοκινητοδρομο, οσο και προς το τελος της ταινιας επανω στο τριτο Hellcarier. Πολυ καλος επισης και ο Ρομπερτ Ρεντφορντ, του οποιου ο πραγματικος ρολος και μοτιβα αποκαλυπτονται προς το τελος της ταινιας, μολονοτι οι νυξεις υπαρχουν απο πιο νωρις. Η ειρωνια κατ΄εμας ειναι, οτι ο Ρεντφορντ εχει το παρουσιαστικο που θυμιζει περισσοτερο τον Ροτζερς στα κομικς και εαν γυριζονταν ο Καπταιν Αμερικα στα ΄70ς ή εαν την σημερον ημερα ο Ρεντφορντ ειχε την ηλικια του Κρις Εβανς, θα ηταν ο ιδανικοτερος ενσαρκωτης του ρολου!

 Η ταινια αυτη παρουσιαζει την αποψη καποιων καλλιτεχνικων κυκλων του Χολλυγουντ ως προς τα ορια της ελευθεριας. Υποκινουμενη απο σχετικα επικαιρα περιστατικα, οπως η χρηση drones ως προς την προληψη μελλοντικων κινδυνων και οι διαρροες μεσω wikipeaks, το διπολο ΑΣΠΙΔΑ - Υδρα παρουσιαζεται μεταφορικα, αφου οι οργανισμοι αυτοι μοιαζουν να αποτελουν τις δυο οψεις του ιδιου νομισματος.

1. Οι ενσαρκωσεις του Καπταιν Αμερικα. Πρωτος απο αριστερα ο Στηβ Ροτζερς




 Με αφορμη την ταινια ωστοσο, θα θελαμε να σχολιασουμε - κατα πως καναμε πριν απο λιγους μηνες με το φαινομενο των "Supermen" στα αμερικανικα κομικς - ενα αλλο φαινομενο, αυτο των "εθνικων ηρωων" στα κομικς. Κατα την αποψη μας, καμια αλλη εταιρεια πλην της Μαρβελ δεν εχει καταφερει να παρουσιασει τοσο ευρεια και πλουσια γκαμα χαρακτηρων στο πεδιο αυτο! Ως "εθνικους ηρωες" (National Heroes) εννουμε στο παρον κειμενο υπερηρωες, οι οποιοι ειναι συγκεκριμενης πολιτιστικης οντοτητας και φορουν στολες που εκφραζουν την καταγωγη τους, το εθνος τους, αλλα οχι απαραιτητα τα πολιτικα τους πιστευω. Εν ολιγοις, οι εθνικοι υπερηρωες των αμερικανικων κομικς διαφερουν ως προς τους εθνικους ηρωες που εχουμε υποψιν μας - π.χ. οι ηρωες του 1821 - στο οτι εχουν υπερδυναμεις και αντικατοπτριζουν τον πατριωτισμο τους, τα ιδανικα της πατριδας τους, οχι ομως και τα πολιτικα τους πιστευω, δια της σημειολογιας της στολης τους, η οποια ειτε φερει εθνοσημα, ειτε ειναι προσαρμοσμενη στα συμβολα και τα χρωματα της χωρας καταγωγης τους. Οι πιο σημαντικοι τετοιοι ηρωες της Μαρβελ - εκτος του προαναφερομενου Καπταιν Αμερικα - απεικονιζονται στους αριθμους 2-5 κατωθι:

2. Vindicator/ Guardian. Ο υπερηρωας του Καναδα και αρχηγος της ομαδας Alpha Flight




3. Red Guardian. Ο υπερηρωας της Σοβιετικης Ενωσης



4. Union Jack. Ο πρωτος εθνικος υπερηρωας του Ηνωμενου Βασιλειου



5. Captain Britain. Ο δευτερος εθνικος υπερηρωας της Αγγλιας


 Στο συμπαν της Μαρβελ, οι χαρακτηρες των εικ. 2-5, πλην του Union Jack (εικ. 4) ο οποιος προυπηρχε, δημιουργηθηκαν ως παραλληλα ή ως κοντραστ στον Καπταιν Αμερικα. Ο Red Guardian (εικ. 3) λογου χαριν ξεκινησε την καριερα του ως αντιπαλος του Καπταιν Αμερικα. Υπηρξαν πολλες ενσαρκωσεις του ηρωα αυτου, καθως αρκετοι πρακτορες της Κα-Γκε-Μπε φορεσαν το κοστουμι. Με την πτωση της Σοβιετικης Ενωσης, αλλαξαν οχι μονο οι ισορροπιες, αλλα και οι νοοτροπιες - ετσι ο Κοκκινος Φρουρος βρεθηκε να συνεργαζεται με τον Αμερικανο ομολογο του. Η στολη του επισης τροποποιηθηκε, ωστε να ομοιαζει περισσοτερο με τα χρωματα της Ρωσικης σημαιας. Επιπλεον ο Κοκκινος Φρουρος φαινεται να ειναι ο μοναδικος εκ των εθνικων υπερηρωων, ο οποιος εχει σαφη πολιτικη/ κομματικη ταυτοτητα.

 Ο Φρουρος ή Υπερασπιστης (εικ. 2) ξεκινησε ως ο νιοπαντρος επιστημονας Τζειμς Μακντοναλντ Χαντσον, ο οποιος δημιουργησε ενα κοστουμι παρομοιο με του Αιρον Μαν, το οποιο εκμεταλλευτηκε η κυβερνηση του - οπως και τον ιδιον. Ετσι ο Χαντσον εντυσε την αρματωσια του στα χρωματα της καναδικης κυβερνησης. Μετα τον θανατο του, η συζυγος του Χεδερ φορεσε μια τροποποιημενη βερσιον της στολης και ανελαβε την ηγεσια της υπερομαδας Πτηση Αλφα - της καναδικης βερσιον των Εκδικητων και των Χ-Μεν.

 Οσο για τον Union Jack (εικ. 4) ο ηρωας αυτος ειναι ενας Βρετανος ευγενης ο οποιος πηρε μερος και στους 2 ΠΠ. Στον Β' ΠΠ συνεργαστηκε φυσικα και με τον Καπταιν Αμερικα. Το κοστουμι του περασε απο γενια σε γενια. Στην συγχρονη βερσιον, το φοραει ο πρωην διαχειριστης της βιλας του και εκπροσωπος της εργατικης ταξης - η βερσιον αυτη, πιο λαικη, βρισκει παντως μεγαλυτερη ανταποκριση απο τους θαυμαστες του ηρωα στην χωρα του.

 Παραλληλα με τον Union Jack, ο οποιος δρα συνηθως μονος του και σε υποθεσεςι που θυμιζουν περισσοτερο την πλοκη των Χαμμερ Φιλμς, συνυπαρχει στην Αγγλια και ο Captain Britain (εικ. 5). Ο ηρωας αυτος, που ονομαζεται Μπραιαν Μπραντοκ και ειναι φοιτητης, επελεγει προσωπικα απο τον μαγο Μερλιν για τον ρολο αυτο. Στην βερσιον που δημιουργησαν οι A. Moore και A. Davies ειδικα για το κοινο της αγγλικης αγορας, ο Καπταιν Μπριταιν ειναι αρχηγος της υπερομαδας Εξκαλιμπουρ, η οποια αποτελειται κυριως απο πρωην μελη των Χ-Μεν. Οι ιστοριες ειναι αιχμηρες και σαρκαστικες, ενιοτε ψυχεδελικες, θυμιζοντας την ατμοσφαιρα των λονδρεζικων swinging sixties και επεισδιων του Dr. Who. Αποκαλυπτεται οτι ο Μερλιν εχει δημιουργησει πολλους υπερηρωες σε διαφορα παραλληλα συμπαντα - οπως τους Captain Albion, Captain UK, Captain England και πολλους αλλους - οι οποιοι φερουν στολες με παραλλαγες της βρετανικης σημαιας. Φυσικα επειδη προκειται για κομικ με την υπογραφη του Μουρ εγινε καλτ και εκτος Αγγλιας!

Donnerstag, 3. April 2014

ΟΡΝΕΑ.

Η κατωθι εικονα ενεχει συμβολισμους και υπο το πρισμα της επικαιρης πολιτικης καταστασης στην χωρα μας μπορει να ερμηνευτει μεταφορικα:


 Το πτωμα του ζωου συμβολιζει την Ελλαδα και τον ελληνικο λαο - τα ορνεα που το περικυκλωνουν ειναι τα πολιτικα κομματα. Απεχουμε εναν περιπου μηνα απο τις εκλογες - εκλογες που εχουν, ειδικα για την Ελλαδα, ιδιαιτερη σημασια, μιας και δεν θα ειναι μονο για την εκλογη μελων που θα απαρτισουν το Ευρωκοινοβουλιο. Οχι, οι εκλογες του Μαιου 2014 στην Ελλαδα θα ειναι τριπλες: Δημοτικες, Βουλευτικες και Ευρωκοινοβουλευτικες. 

 Υπο αυτην την οπτικη γωνια επομενως αρχιζει να φαινεται πιο καθαρα το τι παιζεται. Ειναι πλεον φως φαναρι οτι ολες οι πολιτικες παραταξεις - και η δεξια, και η αριστερα και ο κεντρωος πολιτικος χωρος - εχουν διασπαστει σε πολλα μικρα τμηματα. Τμηματα που αλληλοσφαζονται για την πολυτιμη ψηφο του Ελληνα. Του Ελληνα που εν μεσω οικονομικης, κοινωνικης, πολιτιστικης κρισης, εχει απυηδυσει. Ποιον να πιστεψει και ποιον να εμπιστευτει; Ολα εχουν γινει μανταρα - εχει επελθει πτωση αξιων. Ολα αυτα τα επισημαιναμε απο τις απαρχες του ιστολογιου, οπως θα θυμουνται οι πιστοι αναγνωστες μας. Η ψηφιση του Πολυνομοσχεδιου της περασμενης Κυριακης, οπως και η επισκεψη Ευρωπαιων Τροικανων στο Ζαππειο εντος της εβδομαδας δεν ανατρεπουν την κατασταση. Νεα φρουτα, οπως το Ποταμι του Στ. Θεοδωρακη, απλα ριχνουν σταχτη στα ματια των ψηφοφορων. Το σπρωξιμο που δινεται μεσω διαφημισης του εν λογω κομματος απο ΜΜΕ εχει καποιον σκοπο - πιθανον να παραγκωνισει ακραιες δυναμεις, οπως τους ΑΝΕΛ και την Χρυση Αυγη. Αυτο βεβαια δεν ειναι κατ' αναγκην κακο. Δεν παυει ομως να θυμιζει στημενο κολπο γκροσσο. Και, οπως εχει ειπωθει παλαιοτερα: "στον ερωτα και τον πολεμο τα παντα επιτρεπονται".

 Διοτι - καλως ή κακως - εχουμε πολεμο. Καποιοι θελουν να διατηρησουν τα ηδη κεκτημενα τους, καποιοι αλλοι θελουν να φανε ακομα πιο πολλα και υπαρχουν επιπλεον μερικοι, οι οποιοι θελουν ενα μεγαλο κομματι απο την πιτα - βλ. φωτο ανωθεν. Ετσι βλεπουμε το γαιτανακι μεταξυ ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ - Χρυση Αυγη - ΝΔ/ ΠΑΣΟΚ - ΚΚΕ - ΔΗΜΑΡ - ΕΛΙΑ - Ποταμι κτλ. δυναμεων. Τελευταια επεισοδια στο αλληλοφαγωμα το εμμεσο κλεισιμο του ματιου του Τσιπρα προς τον Κασιδιαρη με αφορμη το βιντεο της περιφημης διαμαχης του τελευταιου πριν απο καναν χρονο περιπου, καθως και το αδειασμα Σαμαρα απο τον κοινοβουλευτικο εκπροσωπο του Μπαλτακο, επισης προς τον Κασιδιαρη. Το κερασακι στην τουρτα το εβαλε ο υιος του Μπαλτακου - πορωμενος βαζελος και βυσματιας της Σχολης Λιμενικων - χτες στους διαδρομους της Βουλης (ο πατηρ υπηρξε νομικος συμβουλος του Παναθηναικου και πιεσε να περασει το βλασταρι του στην Σχολη της προτιμησης του δια αναβαθμολογισης και μολονοτι ο τζουνιορ ειχε γραψει κατω απο την βαση). Εν τω μεταξυ ο πατηρ Μπαλτακος παραιτηθηκε, καθως ο Κασιδιαρης ειχε καταγραψει την συνδιαλεξη τους - και με τι κοσμητικα επιθετα προσφωνει τον πρωθυπουργο του - σε βιντεο. Ο υιος Μπαλτακος, αφου πουλησε τσαμπουκα στην Βουλη, εφαγε μηνυσεις τοσο απο τους Χρυσαυγιτες, οσο και απο το Λιμενικο Σωμα και καταζητειται. Ειναι τοσο μαγκας που κρυβεται - ακριβως οπως και ο Κασιδιαρης πριν απο κανα χρονο μετα το περιστατικο με Δουρου και Κανελλη - για να αποφυγει το αυτοφωρο. Ειδωμεν εαν ο πατηρ θα μπορεσει να βοηθησει τον υιο, τωρα που και ο ιδιος εχει χωθει στις λασπες και δεν χαιρει ευνοιας ή προστασιας απο τους ανωτερους του.

 Τα ορνεα εχουν χασει οχι μονο τον υπνο τους, αλλα και τα νευρα τους. Καννιβαλιζονται για την πολυτιμη ψηφο του ελληνικου λαου, η οποια τους φανταζει σαν αμβροσια θεικη και γιατι νομιζουν οτι θα τους εξασφαλισει την επιβιωση τους μεσα σε αυτο το περιβαλλον σηψης. Ας αφησουμε τα ορνεα λοιπον - κοκκινα, πρασινα και γαλαζια, δεξια, κεντρωα και αριστερα - να αλληλοσπαρασσονται. Τα λεμε σε καναν μηνα με τα αποτελεσματα των τριπλων εκλογων - εκτος κι αν μεσολαβησει παλι καποιο επεισοδιο.

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ LVI: ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΤΑΛΕΣ 2.

Σε παλαιοτερο κειμενο αναφεραμε λιγους διασημους Τάλες - ανθρωπους βασανισμενους απο την ζωη. Συνεχιζουμε και με το σημερινο κειμενο, το οποιο κανονικα θα επρεπε να ειχε ανεβει μια μερα πριν, για να τιμηθει η μνημη του ανθρωπου αυτου, που εδωσε τοσα πολλα για να εισπραξει λιγα ενοσω ζουσε. Το κειμενο οπως βλεπει ο καθε αναγνωστης ειναι αναδημοσιευση απο το χτεσινο φυλλο της εφημεριδας www.enet.gr


ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΒΙΒΛΙΟΥ (: 2 Απριλιου)

Χανς Κρίστιαν Άντερσεν: Μια ζωή καθόλου σαν παραμύθι

Η ζωή του σημαντικότερου παραμυθά δεν είχε νεράιδες και «έζησαν αυτοί καλά», μόνο κακές μάγισσες και σκιές και απλώς ένα τέλος.

Η αρχή σου δίνει πάντα μια απόλυτη ελευθερία. Μια ελευθερία να αφηγηθείς από το τέλος, απ' τη μέση, από μια εικόνα, ή μια σκέψη, απ' το αποτέλεσμα ή ένα δευτερεύουσας σημασίας ήρωα. Ο Χανς Κριστιαν Άντερσεν άρχιζε πάντα από το «Μια φορά και ένα καιρό».
Μια φορά και έναν καιρό και ακολούθησε μια ιστορία λίγο θλιμμένη, πολύ ποιητική, με το καλό πάντα να κερδίζει ακόμα κι όταν δεν φαίνεται η νίκη, τους έρωτες να υποχωρούν, αλλά την αγάπη να αποθεώνει. Θλιμμένα παραμύθια, όλο συμβολισμούς, μυήσεις και αποχρώσεις συναισθημάτων. Σε τόπους φαντασίας, αποκλεισμένους για όλους όσοι μεγαλώσαμε και για όσους είναι μέσα χωρίς επιστροφή! Θλιμμένη και η ζωή του.
Γεννήθηκε στις 2 Απριλίου - παγκόσμια μέρα του παιδικού βιβλίου πλέον- του 1805. Ήταν γιός ενός φτωχού τσαγκάρη και μίας πλύστρας. Περιπλανώμενα παιδικά χρόνια, με φτώχεια, πείνα και καθόλου περισσεύματα δυνάμεων για χάδια και φιλιά. Κάποτε ριζώνουν στην πόλη Odense, δυτικά της Κοπεγχάγης. Όταν ο μικρός Χανς Κρίστιαν είναι μόλις 7 χρονών ο πατέρας του τον πηγαίνει στο θέατρο. Το αγόρι μαγεύεται! Για πάντα! Στα 11 του ο πατέρας του πεθαίνει. Η μητέρα του ξαναπαντρεύεται! Η αίσθηση του παρείσακτου γίνεται πια, παγιωμένο περιθώριο. Στα 14 του χρόνια, κάνει το πρώτο του μεγάλο ταξίδι –φυγής στην Κοπεγχάγη και προσπαθεί να μπει στο Βασιλικό Θέατρο. Είναι άσχημος, λιπόσαρκος και δεν γίνεται δεκτός. Ζει πολύ φτωχικά, αλλά συνεχίζει να προσπαθεί.
Προσπαθεί να γίνει τραγουδιστής, ηθοποιός, χορευτής. Αποτυγχάνει σε όλα. Βυθίζεται σε μεγάλες σιωπές και μελαγχολία. Κάποτε, από σπουδαίο ευγενή της εποχής, που νιώθει λύπη έρχεται βοήθεια για να μορφωθεί.
Είναι ο καλός του άγγελος, ο διευθυντής και οικονομικός διαχειριστής του Βασιλικού Θεάτρου, Jonas Collin. Βλέπει τον Άντερσεν να αγωνίζεται, να προσπαθεί και να εισπράττει μόνο ήττα. Κανονίζει να πάει σε ένα σχολείο στο Slagelse. Όταν το 1826, ο διευθυντής του σχολείου, Simon Meisling, μετατίθεται στο Elsinore Grammar School, ο Χανς Κρίστιαν είναι ανεπιθύμητος. Γράφει το πρώτο του ποίημα, «Το παιδί που πεθαίνει», με αφορμή τα όσα δεινά παίρνει απ τον Meisling. Θα μεταφραστεί και στα γερμανικά και σιγά, οδυνηρά, όλο πληγές και εμπόδια, θα αρχίσει η καταξίωση, η αναγνώριση και κάπου στο μέλλον η ίδια η αθανασία.
Σπουδάζει φιλολογία αλλα δεν ολοκληρώνει τις σπουδές του! Παρουσιάζει τα πρώτα του θεατρικά έργα. Εκδίδει την ποιητικές συλλογή του, λιμπρέτα για όπερες, νουβέλες και φυσικά παραμύθια.
168 παραμύθια! «Η πριγκίπισσα και το μπιζέλι», «Η βασίλισσα του χιονιού», «Το ασχημόπαπο», «Το μολυβένιο στρατιωτάκι», «Η μικρή γοργόνα», «Τα καινούργια ρούχα του αυτοκράτορα», «Το κοριτσάκι με τα σπίρτα», «Η Τοσοδούλα», «Το Χριστουγεννιάτικο Έλατο». 168 κλειδιά για αισθήματα. 168 κόσμοι παιδικοί, μυητικοί, παγωμένοι η θερμοί, εκφυλιστικοί, φοβικοί ή ζαχαρένιοι, με μια θλίψη φωλιασμένη πίσω απ τις λέξεις, απώλειες, σκοτάδια και αστερία να λάμπουν προκαλώντας ευχές και ελπίδες!
Ταξίδια, βραβεία, λεφτά, γνωριμία με τον αγαπημένο του και αναγραφόμενο ως αντίπαλο δέος του, τον Τσαρλς Ντικενς, τόποι μαγικοί, αρχαίοι όπως ο δικός μας και φωτεινοί η πιο μοντέρνοι, τιμές και τίτλοι ευγένειας, δουλειά με τα παιδιά των εργατών εις μνήμη των θλιβερών δικών του, γκρι, παιδικών χρόνων.
Δεν κάνει οικογένεια. Γράφει για παιδιά, μιλεί με παιδιά, ανιχνεύει και αναμοχλεύει τους φανταστικούς κόσμους των παιδιών, αλλά δεν θα κάνει ποτέ δικά του! Έρωτες απελπισμένοι. Με αέρινες γυναίκες. Φτιαγμένες από σύννεφα, να του γλιστρούν απ τα χέρια. Τραγουδίστριες, χορεύτριες, ηθοποιοί. Καμία δικιά του, καταδικιά του. Σπασμένα κομμάτια ευτυχίας σε θρυμματισμένες υποσχέσεις!
Στις 4 Αυγούστου του 1875, ο μεγαλύτερος παραμυθάς όλων των εποχών, θα πεθάνει ύστερα από σύντομη ασθένεια. Ο εθνικός ύμνος της Δανίας είναι δικοί του στίχοι, το άγαλμα του είναι αξιοθέατο, τα έργα του βρίσκονται στις βιβλιοθήκες και κυρίως στις ψυχές όλων μας, είναι ένας ήρωας της χώρας του. Βρήκε καταξίωση, αναγνώριση, δόξα, αλλά ποτέ την ευτυχία. Καταδικασμένος σαν τους ήρωες των παραμυθιών στην απελπισμένη αναζήτηση της αγάπης που δεν του χαρίστηκε ποτέ...