Sonntag, 28. Juni 2015

ΕΚΡΗΚΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ!

Την Παρασκευη που μας περασε συμπληρωθηκε ηδη ενα εξαμηνο απο τοτε που η νεα κυβερνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ με πρωθυπουργο τον Αλεξη Τσιπρα ελαβε το χρίσμα της εξουσίας. Ακολουθησαν μαραθωνιες συνεδριασεις και ταξιδια μεταξυ Αθηνων - Βερολινου - Βρυξελλων. Συμπτωματικα ισως, την περασμενη Παρασκευη, με την συμπληρωση των εξι αυτων μηνων, παρθηκε μια μοιραια αποφαση για τον ελληνικο λαο απο την κυβερνηση: Ο κοσμος καλειται την επομενη Κυριακη 5 Ιουλιου να αποφασισει μεσω δημοψηφισματος εαν θελει όχι τα μετρα των θεσμων (της Τροικας).

 Η κυβερνηση - και αυτο φανηκε οχι μονο απο την επαύριο της δημιουργιας της. Οι θεσεις της ησαν ηδη γνωστες και για αυτο εψηφισθει - δεν μπορεσε να τα βρει, παρα τα αμετρητα eurogroups, ουτε με τους εταιρους, ουτε με τους θεσμους (Τροικα), ουτε με τους δανειστες (ΔΝΤ, Ε.Ε.). Ισως και να μην ηθελε καν, ισως επιτηδες ροκανιζε χρονο. Οι απεξω, οι μη μυημενοι, εχουμε μεινει με την εντυπωση οτι οι δυο πλευρες δεν μπορουν να συννενοηθουν μεταξυ τους, παρα τους διερμηνεις και τους βοηθους τους. Αλλα λεει η κυβερνηση, αλλα λενε οι θεσμοι, αλλα αντι αλλων καταλαβαινουν αλληλοι. Ο ενας δεν αποδεχεται τις προτασεις του αλλου. Και εμεις οι αμυητοι που καθομαστε στην απεξω δεν καταλαβαινουμε κανεναν τους. Δεν ξερουμε τι να πουμε και τι να πραξουμε. Ποιος εχει δικιο; Ποιος εχει αδικο; Θελουν πραγματικα οι ξενοι φορεις (Ε.Ε., Τροικα, ΔΝΤ) να μας βοηθησουν; ΄Η θελουν να μας ξεκανουν; Ειναι ηρωες οι Τσιπρας και Βαρουφακης που αντιδρουν στις προτασεις των θεσμων ή θα μεινουν στην ιστορια ως καταστροφεις της χωρας με τις πολιτικες τους αποφασεις; Και πως προεκυψε η ιστορια με το δημοψηφισμα; Γιατι μεταφερουν τις ευθυνες της αποφασης στο λαο; Καλα καλα δεν ξερουμε τι μετρα εχουν προτεινει οι εταιροι και τι η κυβερνηση. Εαν υπαρχουν τα σχετικα εγγραφα, ποσο χρονο χρειαζεται ο καθενας μας για να τα μελετησει; Και γιατι το δημοψηφισμα αυτο γινεται τωρα αποδεκτο, ενω οταν ο πρωην πρωθυπουργος Γιωργος Παπανδρεου ειχε προτεινει δημοψηφισμα απο τις Καννες το 2011, ειχε δεχτει σωρια επιθεσεων, με αποτελεσμα να παρει την προταση του πισω - και να χασει, τοσο την πρωθυπουργια, οσο και την προεδρικη ερδα στο κομμα του;

 Ωραια, λοιπον, θα εχουμε δημοψηφισμα στις 5 Ιουλιου. Ποιοι απο μας θα ψηφισουν και τι; Αυτοι που πριν καμια δεκαρια μερες διαδηλωναν στο Συνταγμα "μενουμε Ευρωπη"; Μηπως ειναι οι ιδιοι που περισυ και προπερσυ διαδηλωναν υπο το συνθημα "δεν πληρωνω"; Μηπως ειναι οι ιδιοι που απαιτουν τις πολεμικες αποζημιωσεις για τις σφαγες των Ναζι στο Διστομο; Τελικα τι θελει αυτος ο λαος; Η πλειοψηφια ψηφισε ΣΥΡΙΖΑ (και τα υπολοιπα αντιμνημονιακα κομματα) επειδη δεν ηθελε μνημονια - ηθελε να βγει απο την Ευρωπη και απο το Ευρω και να διαγραφουν τα χρεη προς την Ε.Ε. Τωρα οι ιδιοι ανθρωποι θελουν να μεινουμε στην Ευρωπη, αλλα ολο το τωρινο Σαβ/κο τρεχανε απο ΑΤΜ σε ΑΤΜ για να σηκωσουν τα χρηματα τους! Αυτοι θα ψηφισουν ΝΑΙ στην προταση των θεσμων; Δηλαδη οταν τα τσεπωνανε καποιοι εδω απο Ε.Ε., την μια με διαφορα πακετα τυπου Ντελορ, την αλλη με συμφωνιες τυπου Δουβλινο Ι και ΙΙ, την τριτη με τα κοινοτικα ΕΣΠΑ ησαν ωραιοι και κουλ - μολις αρχισαν τα ζορια, αρχισαν και τις παρλατες τυπου "να φυγουμε απο το Ευρω και την Ε.Ε., μας πιεζει - θελουν την εθνικη μας κυριαρχια - να επιστρεψουμε στην δραχμη και να διαγραφει το χρεος μας - να μας δωσουν τις αποζημιωσεις μας για τα εγκληματα του Β΄ΠΠ - δεν πληρωνουμε - εθνικη κυριαρχια - αξιοπρεπεια" κτλ. Ξαφνικα εδω και 10 μερες, ολοι αυτοι οι μαγκες τα γυρισανε και απο κει που λεγανε οτι θελουν να σκισουν μνημονια και να διατηρησουν την αξιοπρεπεια τους, συναθροιζονται στο Συνταγμα και θελουν να μεινουν στην Ευρωπη!

 Και τι θα συμβει εαν υπερισχυσει το ΟΧΙ; Θα εχουμε Grexit; Θα επιστρεψουμε στη δραχμη και θα κλεισουμε και τα συνορα; Θα απομονωθουμε απο τον υπολοιπο κοσμο και θα ταξιδευουμε (εαν χρειαστει) με βιζα στην Ευρωπη; Αυτη ηταν και ειναι η πολιτικη του ΣΥΡΙΖΑ. Ειναι ομως αυτο που θελει ο λαος;

 Η επομενη εβδομαδα αναμενεται να ειναι εκρηκτικη - δεν χρειαζετια να ειναι κανεις ουτε μαντης, ουτε δημοσιογραφους ή πολιτικος συντακτης/ ανταποκριτης για να το καταλαβει αυτο. Η 5η Ιουλιου και ειδικα το αποτελεμσα της θα κρινει πολλα και πολλους...

Samstag, 27. Juni 2015

ΚΑΠΕΛΟΜΑΝΙΑ IV: ΔΙΑΣΗΜΑ ΚΑΠΕΛΑ ΕΠΙΣΗΣ ΔΙΑΣΗΜΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΗΡΩΩΝ.

Εχει γραψει στο παρελθόν για καπελα - ειδικα για τα ιδεατα σχηματα και χρωματα. Στο παρων κειμενο σας παρουσιαζει τα διασημοτερα καπελα εξ αυτων. Φυσικα και προκειται για παραγγελιες των ενδυματολογων του Χολλυγουντ, επηρρεασμενες απο γνωστα, κλασικα σχηματα. Τα καπελα αυτα ειναι τοσο εικονικα, που εχουν ταυτιστει με τον ηρωα, ο οποιος τα φοραει. Και με την σειρα τους εχουν επηρρεασει την μοδα, αφου ρεπλικες τους μπορει κανεις να βρει και να παραγγειλει πλεον μεσω του διαδικτυου.

 Η παρουσιαση εναι διαρθρωμενη ανα υλικο κατασκευης του καπελου, δηλ. μαλλινο (wool), ψαθα (panama), υφασματινο (canvas). Ο τυπος ειναι λιγο εως πολυ ο ιδιος που αναφερεται στα προηγουμενα κειμενα της σειρας "Καπελομανια" και αναλυεται ιδιαιτερα (μαζι με τις απαρχες και επιρροες του) στο κειμενο της 10.03.2013, στο οποιο εχουμε ηδη παραπεμψει (βλ. λινκ εντ.): Wide brimmed Slouch (Digger) hat, Fedora Style.

WOOL:

Indiana Jones (Harrison Ford), "Raiders of the lost Ark" (1981)

 Το νουμερο 1 ειναι το γνωστοτερο και εικονικοτερο καπελο της κιν/κης ιστοριας! Για την ακριβεια, και οσον αφορα την πρωτη (και καλυτερη!) ταινια της σειρας, δημιουργηθηκαν καμια 10αρια καπελα απο δερμα καστορα. Ο προσεκτικος παρατηρητης θα δει διαφορες μεταξυ των στις διαφορες σκηνες της ταινιας (π.χ στην αρχικη σεκανς, στο μπαρ του Νεπαλ, στο παζαρι του Καιρου κτλ.). Ο γραφων επελεξε το καπελο στην σκηνη της ανασκαφης, οπου ανακαλυπτεται ο τοπος της Κιβωτου. Στην σκηνη αυτη, το καπελο του ηρωα ειναι πραγματικα συμμετρικο και καλοφτιαγμενο - οπως φυσικα και στην σκηνη του νεπαλεζικου μπαρ.

Allan Quatermain (Richard Chamberlain), "King Solomon´s Mines" (1986)
Η ταινια αυτη ειναι κακιστη απομιμηση των ταινιων του Ιντιανα Τζοουνς. Ευτυχως, το καπελο του ηρωα αποτελει εξαιρεση. Πιθανον φτιαγμενο απο δερμα κουνελιου και οχι ειδικα για την ταινια, αλλα αγορασμενο απο μαγαζι. Η εξτρα επενδυση με ταινια απο δερμα λεοπαρδαλης ειναι που κανει την διαφορα και δινει ετσι ενα ιδιαιτερο κυρος στο καπελο - και στον ηρωα που το φοραει. Η σκηνη ειναι απο την πρωτη ταινια, στην οποια ο ηρωας δυστυχως το χανει καποια στιγμη (σκηνη στο τραινο). Στην δευτερη ταινια, η οποια προβληθηκε εναν χρονο αργοτερα, το καπελο εχει περισσοτερο χρονο παρουσιασης. Στην σκηνη με τις πιρογες στην σπηλια μαλιστα, φαινεται να ειναι διαφορετικο απο οτι στις προηγουμενες - η κορωνα ειναι πιο ψηλη και το γεισο οχι τοσο πλατυ. Δυστυχως δεν σταθηκε δυνατον να βρεθουν φωτογραφιες του εν λογω μοντελου, το οποιο και ειναι πιο αρεστο στον γραφοντα. Απο την επομενη σκηνη και μετα, το καπελο εξαφανιζεται μυστηριωδως.

PANAMA:

Jack Colton (Michael Douglas), "Romancing the Stone" (1984)
Καλοφτιαγμενο ψαθακι, ελαφρως στραπατσαρισμενο για να δειχνει πολυφορεμενο και με την προσδεση μαντηλιου ωσαν ταινια, για να δειχνει χαρακτηρα. Ο ηρωας το χανει κατα την σκηνη με την τσουληθρα και δεν φαινεται να ενδιαφερεται να το ξαναβρει. Πιθανον επειδη το καπελο συνεβαλε απλως ως συμβολο, ως μεσο για να μας συστηθει ο ηρωας. Επαιξε εναν συγκεκριμενο ρολο για ενα ορισμενο χρονικο διαστημα. Απο κει και περα ηταν περιττο.

Lankester Merrin (Stellan Skarsgard), "Exorcist: The Beginning" (2006)



Και η δευτερη επιλογη του γραφοντος ειναι ενα επισης στραπατσαρισμενο και πολυφορεμενο ψαθακι. Το καπελο αυτο εχει επισης τον ιδιο σκοπο, να εισαγει στο κοινο τον ηρωα που το φοραει ως κυνικο και νιχιλιστη adventurer. Απο την επομενη σκηνη και μετα (αφιξη στην αγγλοκρατουμενη Κενυα του 1950) η εμφανιση του ειναι ομοιως περιττη.

Alan Grant (Sam Neil), "Jurassic Park 1" (1993)

Απο ολα τα ψαθακια της κατηγοριας, αυτο εδω εχει τον μεγαλυτερο χρονο εμφανισης. Καλοφτιαγμενο σχημα και περιποιημενο. Αρκετα ελκυστικο και κλασατο - κι ομως, ο γραφων αρεσκεται στα δυο προηγουμενα...

CANVAS (?):

Hondo Lane (John Wayne), "Hondo" (1954)
Εικονικο καπελο, παραλλαγες του οποιου σε χρωμα και σχημα (ή μηπως διαρκως το ιδιο;) φορουσε ο ηθοποιος σε ολες του τις ταινιες (οπως και πολλοι αλλοι - π. .χ. οι James Stewart, Randolph Scott, Glen Ford, Clint Eastwood στα διαφορα γουεστερν που γυριζαν). Η διαφορα εδω ειναι οτι - σε αντιθεση με τις προηγουμενες ταινιες του, στις οποιες εσπρωχνε το γεισο προς τα πανω και πισω - εχει γειρει το γεισο μπροστα, δινοντας του ενα απαραμιλλο στυλ, το οποιον πιθανον και να συνενεπνευσε τα καπελα των κιν/κων ηρωων που παρουσιαστηκαν ηδη στο τωρινο κειμενο!












Sonntag, 21. Juni 2015

ΟΙ ΑΝΔΡΕΣ ΑΓΑΠΟΥΝ ΤΙΣ ΞΑΝΘΙΕΣ ... ΑΛΛΑ ΛΑΤΡΕΥΟΥΝ ΤΙΣ ΚΟΚΚΙΝΟΜΑΛΛΕΣ.

Λενε οτι οι ανδρες αγαπουν τις ξανθιες. Ναι, ειναι αληθεια. Οι σωστοι και ειλικρινεις ανδρες αγαπουν ομως και τις μελαχροινες και τις καστανες. Οι ξανθιες θεωρουνταν ηδη πριν απο την Μαιριλυν κατι το ιδιαιτερο, το ξεχωριστο. Υπαρχει ομως και μια αλλη κατηγορια, για αυτους που το πανε βαση χρωματων των μαλλιων: Οι κοκκινομαλλες. Οι γυναικες με πορσελανινο δερμα, σμαραγδενια ματια και μαλλια στο χρωμα της φωτιας (ή του χαλκου) κι αν ειναι κατι το ιδιαιτερο! Φανταζουν απροσιτες και για αυτο τρελαινουν τους ανδρες. Οι ξανθιες μπορουν να προσεγγιστουν - οι κοκκινομαλλες ειναι απιαστες. Ειναι αιλουροειδη - αυτες θα κανουν την πρωτη κινηση και μονον οποτε και εαν το επιλεξουν. Στην γαλλικη ταινια του γνωστου κωμικου Louis de Funès, "Les aventures de Rabbi Jacob" (1973), ο συμπρωταγωνιστης του Slimane εχει παθος με τις κοκκινομαλλες. Τις λατρευει κυριολεκτικα και δεν μπορει ουτε ο ιδιος να εξηγησει τους λογους! Οι ξανθιες ειναι αγγελοι επι της γης - οι κοκκινομαλλες ειναι θεικα πλασματα ...

 Οι κατωθι φωτογραφιες παρουσιαζουν τις λιγες, συγκριτικα με τις ξανθιες, διασημες κοκκινομαλλες του Χολλυγουντ.  Απο αυτες, αυθεντικη κοκκινομαλλα φερεται να ειναι η Julianne Moore. Η Rita Hayword ηταν μεξικανικης καταγωγης και ειχε βαψει τα μαλλια της ξανθα για καποιο ορισμενο χρονικο διαστημα. Εμεινε ομως γνωστη ως η μοιραια κοκκινομαλλα Τζιλντα της ομωνυμης ταινιας - φιλμ νουαρ. Το επιστεγασμα της θηλυκοτητας και ερωτισμου της κοκκινομαλλας αποτελει ωστοσο η δυο φορες με Οσκαρ βραβευμενη Eleanor Parker. Ειτε ως μοιραια γυναικα στον "Scaramouche", ειτε ως υπομονετικη και ηθικη συζυγος στις ταινιες "Valley of the Kings" και "the naked Jungle", η ηθοποιος αυτη διαθετει φινετσα και πληθωρικοτητα. Η γοητεια της, το σεξ απιλ της, γεμισουν και πλημμυριζουν την μεγαλη οθονη. Μια αιθερια υπαρξη με ολη τη σημασια των λεξεων.


Rita Heyworth

Eleanor Parker


Julianne Moore


ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΠΟΥ ... ΣΚΟΤΩΝΕΙ!

Λοιπον ... παρα τις κατα καιρους μοδες που εχουν - εξ ανωθεν (;) - επιβληθει στην εμφανιση των ανδρων (π.χ. απο τους κοστουμαρισμενους γιαπηδες στους τσοπεραδες με τα δερματινα και στους χιππιδες με τα υφασματινα, τους καγκουρες με τα ανοιχτα πουκαμισα και τους χιψτεραδες με τις γενειαδες, τα τατουαζ και τα καρω πουκαμισα και απο τους μακρυμαλλιδες στους καραφλους) ενας ειναι ο διαχρονικος συνδυασμος που ξετρελαινει ολες τις γυναικες ανεξαιρετως ηλικιας και κοινωνικης ταξεως - ο θανατηφορος συνδυασμος στην εμφανιση του ανδρα που οδηγει μαναδες και κορες, αδελφες και ξαδελφες, θειες και ανηψιες, γιαγιαδες και εγγονες, κουνιαδες και κουμπαρες, πεθερες και συμπεθερες, νυφες, συνυφαδες και παρανυφαδες στην παρακρουση: Ο συνδυασμος μαυρων μαλλιων και γαλαζιων ματιων στον ανδρα - συν τα αρμονικα χαρακτηριστικα προσωπου, οπως η ισια μυτη και το συμμετρικο, τετραγωνο σαγονι. Το υψος και το γεροδεμενο σωμα επονται μεν, συνυπολογιζονται δε. Ο ανωτερω συνδυασμος ειναι ακατανικητος και παραμενει διαχρονικος, αναζωπυρουμενος απο τις γυναικειες φαντασιωσεις στα ρομαντζα τυπου "Αρλεκιν" και στις τηλεοπτικες σαπουνοπερες. Ακολουθει, δια του λογου το αληθες, μια λιστα γνωστων χολλυγουντιανων ηθοποιων, οι οποιοι διαθετουν τα ανωτερω χαρακτηριστικα - και χαρις τα οποια εγιναν δημοφιλεις και αγαπητοι στο γυναικειο κοινο ( οι Marlon Brando Burt Reynolds ειναι εκτος λιστας μονο και μονο επειδη δεν ειναι γαλανοματηδες - ολο το υπολοιπο πακετο το διαθετουν) [σ.σ.: Εντος των παρενθεσεων αναφερονται οι ημ/νιες κιν/κης και τηλ/κης ακμης των]:

Robert Taylor (´30s - ´50s)

Rock Hudson (´50s - ´60s)




Steve Reeves (´50s - ´60s)

Clint Walker (´50s - ´60s)


Mel Gibson (´80s - ´90s)

Pierce Brosnan (´80s - ´00s)

Bruce Willis (´80s - ´00s)

Alec Baldwin (´90s)

Gerard Butler (´00s - 2010)


Freitag, 12. Juni 2015

ΣΤΑΧΥΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΙΧΟΜΥΘΙΩΝ.

Τελικα πρεπει ολοι μας να προσεχουμε τι ακουμε, τι βλεπουμε και τι διαβαζουμε - και προπαντως, πως ερμηνευουμε ολες αυτες τις πληροφοριες και τα ερεθισματα που δεχομαστε. Με τα γραπτα ειναι καπως πιο απλο στο οτι μπορει κανεις να τα κοιταξει και να τα ξανακοιταξει. Η εικονα και ο ηχος περνανε και φευγουνε. Και ειναι δυσκολο να συγκρατηθουν και να επεξεργαστουν οι πληροφοριες που δινουν. Το σιγουρο ειναι πως - παραφραζοντας τους στιχους γνωστου τραγουδιου - πισω απο τις λεξεις δεν κρυβεται κανενας Αλεξης, αλλα βαθια και ενιοτε πονηρα νοηματα. Ειχαμε δωσει ενα σχετικο παραδειγμα σε κείμενο του Ιουνίου 2006, οταν εφημεριδα μεγαλου εκδοτικου συγκροτηματος εγραφε - με αφορμη τις πιεσεις απο Ε.Ε. - για αυξηση των ηλικιακων οριων συνταξιοδοτησης. Το αρθρο της εν λογω φυλλαδας υποστηριζε (φυσικα) την αποψη οτι πρεπει να ανεβουν τα ορια αυτα και στην Ελλαδα ("γιατι δηλαδη, είμαστε εμεις καλυτεροι απο τους αλλους;"), υποστηριζοντας την με παραδειγματα ... συνταξιουχων καθηγητων, που συνεχισαν να εργαζονται και μετα την συνταξιοδοτηση τους... 

 Ευελπιστουμε οτι οι δικοι μας αναγνωστες καταλαβαν την πονηρια του εγχειρηματος: Καποιος απο τον χωρο της εκπαιδευσης και δουλειας γραφειου φυσικα και δεν εχει καποιο προβλημα (περαν των τυχον προβληματων υγειας) να εργαστει (εθελοντικα ή μη) και μετα την συνταξιοδοτηση του. Ρωτηστε ομως εναν που κανει βαρια χειρωνακτικη εργασια; Αντεχει ως τα εξηντα - εξηνταπεντε του;

 Παρομοιας φυσεως ειναι και η επιχειρηματολογια σε αρθρο του κου. Σβελτσου στην athensvoice.gr υπο τον τιτλο "Γραμμα απο την Τιμισοαρα" (δημοσιευτηκε προ ολιγων εβδομαδων). Διαβασαμε π.χ. την ατακα "οι Ελληνες δεν θελουν μισθους Βουλγαριας και Ρουμανιας, νομιζουν οτι δεν ανηκουν στα Βαλκανια, νομιζουν οτι ειναι ανωτεροι απο τους Βουλγαρους και τους Ρουμανους". Φιλτατε, εαν θελετε να αποκτησουν οι Ελληνες μισθους Βουλγαριας και Ρουμανιας, τοτε θα πρεπει να κανετε κατι για να μειωθουν οι τιμες στα αγαθα της αγορας. Μειωμενοι μισθοι - μειωμενες τιμες, κοινοχρηστα, λογαριασμοι, οχι το αντιθετο. 

 Στη συνεχεια θα σταχυολογησουμε κι αλλες στιχομυθιες που κυκλοφορησαν τις τελευταιες μερες στο διαδικτυο. Λογου χαριν οι ακολουθες:

Σε αρθρο για τους ξεναγους της Αθηνας απο την lifo.gr: "οι Κινεζοι τουριστες απορουν που βλεπουν τοσον κοσμο να καθεται στις καφετεριες καθημερινες και μαλιστα μερα μεσημερι". Υπονοειται και εδω οτι οι Ελληνες ειναι τεμπεληδες κτλ. κατ΄αντιπαραθεση με τους εργατικους κτλ. Κινεζους. Η γνωστη καραμελα που κυκλοφορει απο τον καιρο της οικον. κρισης, με την αλλαγη οτι, ενω πρωτα αναφερονταν οι Ευρωπαιοι ή Αμερικανοι τουριστες, τωρα αναφερονται οι Κινεζοι. Προφανως οι εμπνευστες της καραμελας καταλαβαν (αυτο ειναι κατι το οποιο μπορει να διαπιστωσει ο οποιοσδηποτε εχει ταξιδεψει, ζησει, σπουδασει και εργαστει εκτος Ελλαδος) οτι το ανεκδοτο με τους Ευρωπαιους δεν πιανει πλεον: Βλεπετε, και στο Λονδινο να ειναι κανεις, και στο Παρισι, το Βερολινο, την Ρωμη ή την Μαδριτη, θα δει και τις καθημερινες, και τις πρωινες ωρες ανθρωπους να καθονται στις καφετεριες ή να λιαζονται στα παρκα (οταν ειναι καλος ο καιρος) - ανθρωπους, οι οποιοι δεν ειναι τουριστες. Εξυπακουεται επισης, οτι στην καραμελιτσα αντικατασταθηκαν απο τους Κινεζους, ως το νεο μοντελο εργατικοτητας. Μονο που για ποιους Κινεζους μιλαμε; Της κατωτερης κοινωνικης ταξεως που εργαζονται επτα μερες την βδομαδα επι 20 ωρες το 24ωρο και αμοιβονται με ενα δολλαριο το μηνα και μια κουπα ρυζι; Δηλαδη μας λενει καποιοι οτι πρεπει να φτασουμε σε αυτο το επιπεδο;

 Προχωρουμε: Αρθρο στο protothema.gr του περασμενου Σαβ/κου με τον τιτλο "Ζαμπια, η Ελβετια της Αφρικης". Διαβαζουμε οτι καποιοι επιχειρουν να συγκρινουν την Ελλαδα με την Ζαμπια, επειδη η δευτερη δανειστηκε την δεκαετια του 1970 δισεκατομυρια απο το ΔΝΤ (τα οποια αποπληρωσε). Διαβαζουμε επισης οτι στην αφρικανικη χωρα το 60% υποαμοιβεται και το 40% δεν εχει προσβαση σε ποσιμο νερο. Κι ομως υπαρχει απο το 2014 ελληνικο επιμελητηριο εκει. Ο προεδρος του επαιρεται για τις ελληνικες επιχειρησεις που ανθιζουν. Υπαρχει και μεγαλο καζινο, συνιδιοκτητης του οποιου (κατα τον προεδρο που, αθελα του, ξεφουρνισε το ονομα) ειναι γνωστος Ελληνας καλλιτεχνης (τραγουδιστης). Στα σχετικα σχολια, ουτε μνεια δεν γινεται για αυτο! Τι δουλεια εχουν Ελληνες επιχειρηματιες στην Ζαμπια; Ο καλλιτεχνης που κολλαει; Γιατι καζινο; Μηπως θα επρεπε να ασχοληθει κανενας εκ του Υπουργειου Οικονομικων με το θεμα αυτο; Να γινει ενας τυπικος ελεγχος τελος παντων! Μπορει να ειναι ολα νομοτυπα - μπορει και οχι. Διοτι συνηθως τα καζινο χρησιμευουν και για αλλες δουλειες εκτος του οτι ξαλαφρωνουν τον κοσμο απο τα λεφτα του...

 Στο deltio11.blogspot του κου Χατζαρα διαβαζουμε για: "σχολικες εκδρομες σχολειων της επαρχιας (Ιωαννινα, Βεροια) σε Ρωμη-Βατικανο και Ελβετια (εγκαταστασεις πειραματος CERN) εν μεσω κρισεως ... Οποτε λεφτα υπαρχουν". Το τι υπονοει ο συντακτης ειναι αυτονοητο. Θα προτιμουσε να πηγαιναν τα παιδια εκδρομες σε καμια Μυκονο, να μεινουν τα λεφτα στην χωρα και να τονωθει η τοπικη οικονομια (της Μυκονου, που εχει και αναγκες). Τι κριμα ομως που εαν πηγαιναν Μυκονο θα τους κοστιζε τα διπλασια απο οσο σε Ρωμη και Ελβετια. Τι κριμα, που τα παιδια (οι γονεις τους και οι διευθυνσεις των σχολειων τους) επελεξαν την γνωση και την μαθηση, αντι της ξαπλας στις καφετεριες - οπως διατεινονται καποιοι αλλοι οτι κανουν (βλ. ανωτερω σχολιο απο την lifo)...

 Το συγκεκριμενο μπλογκ φιλοξενει επισης τις (ανωνυμες) γκρινιες και παραξενιες του καθε πικραμενου. Σε καποια σχολια διαβαζουμε για βρωμιαριδες Ρωσους/ Αμερικανους/ Αγγλους/ Γερμανους κ.α. τουριστες. Τελικα μερικοι οντως δεν ξερουν τι θελουν: Αποφασιστε παιδια! Οι Ελληνες (εγχωριοι) τουριστες απο μονοι τους δεν μπορουν να τα κανουν ολα. Αλλα προφανως καποιοι ειχαν καλομαθει απο τους συμπατριωτες που γεμιζαν τις ταβερνες και τις καφετεριες και αφηναν λογαριασμους... Τελος σ΄αυτα!

 Υπαρχει ακομη το derveniotis.wordpress, στο οποιο γραφτηκε - με αφορμη την TEDx Athens - οτι οποιος προσφερει εθελοντικη εργασια ειναι κοροιδο και χαζος. Αναδημοσιευτηκαν αυτα και στο buzz.reality-tape. Προφανως οι κυριοι και κυριες στις δυο αυτες διαδικτυακες πλατφορμες  ειναι μεγαλες εφυιες που δεν τις πιανει κανεις για κοροιδο. Δεν εχουν δουλεψει ποτε τους αμισθι. Δεν θα προσεφεραν ποτε τους εθελοντικη εργασια και δεν θα εκαναν καμια πρακτικη εξασκηση απληρωτοι (ΟΛΕΣ σχεδον οι πρακτικες, σε οποιονδηποτε τομεα, ειναι αμισθι). Αυτοι ειναι οι συγχρονοι Ελληνες της γενιας μας. Σιγουρα οχι Ταλες.
 ...........................................................................

 Υ.Γ.1: Να παραπεμψουμε τα αποτελεσματα των εκλογων στην Τουρκια; Πανυγυριζουν ολοι οι εν Ελλαδι αντιπαλοι του Ερντογαν που δεν πηρε αυτοδυναμια. Ε και; Προεδρος παραμενει. Εχουμε ηδη γραψει οτι ακολουθει το παραδειγμα του Πουτιν. Απλα πλεον δεν θα μπορει να κανει οτι ακριβως κανει κι ο Ρωσος ομολογος του. Ισως μας βγει σε καλο. Ισως να μην προχωρησει το εργο για την κατασκευη πυρηνικων εργοστασιων στο Αιγαιο. Αλλα ειναι ακομα νωρις να πουμε. Ο Ερντογαν παραμενει στην εξουσια - και δεν φαινεται διατεθειμενος να την αφησει τοσο ευκολα....

 Υ.Γ.2: Εκλεισε η ΝΕΡΙΤ - (ξαν-)ανοιξε η ΕΡΤ! Θελουν να προσλαβουν και συγγενεις των απολυμενων και νεκρων υπαλληλων λεει. Αν αυτο σημαινει οτι θα δουμε και παλι τον Βαισμυλλερ ως Ταρζαν, τον Ερρολ Φλυνν ως πειρατη, τον Στηβ Ρηβς ως Ηρακλη, τα γουεστερν του Τζων Γουειν, τα τερατα του Χαρρυχαουζεν, τους Θαντερκατς, το Θεατρο της Δευτερας και την κινηματογραφικη Λεσχη, τι να πουμε;