Σε παλαιοτερο κειμενο του ιστολογιου ειχα αναφερθει στην εποχη μεταξυ της Υστερης Αρχαιοτητας και του Πρωιμου Μεσαιωνος στην Ευρωπη (www.notis-o-talas.blogspot.com/2008/10/dark-ages_27.html). Απο τοτε κυλησε πολυ νερο στ' αυλακι. Ανακαλυψα οτι αυτο ειναι ενα θεμα, το οποιο με ενδιαφερει αρκετα. Ως μαθητης, αλλα και ως φοιτητης, δεν ειχα ουτε την θεληση, ουτε την διαθεση να ασχοληθω με την συγκεκριμενη χρονικη περιοδο, η οποια αποκαλειται "Europaean Dark Ages" απο τους ειδικους (και "Völkerwanderung" κατα τους Γερμανους ειδημονες!). Εδω και λιγο καιρο, με ενδιαφερει και θα εξηγησω παρακατω γιατι.




Εδω και λιγα χρονια, η Ελλαδα βιωνει αυτα που εχουν βιωσει ευρωπαικες χωρες πριν απο αυτην. Δηλαδη μεταναστευτικα κυματα και παγκοσμιοποιηση. Περαν θεματων, οπως η διαχειρηση και διακυβερνηση κατα την ρωμαικη αυτοκρατορια, αλλα και τα ελληνιστικα βασιλεια, που νομιζω οτι εν μερει διδασκονται/ αποτελουν τμηματα διδακτικης υλης των ιστορικων θεματων, η ιστορια που ξεκιναει απο τα αιτια και τις αφορμες της κρισης του 3ου αιωνα μ. Χ. και περναει μεσα απο την ανοχη του χριστιανισμου ως κυριας θρησκειας της αυτοκρατοριας, τα αιτια και οι αφορμες της διασπασης της σε δυτικο και ανατολικο τμημα, η εκμεταλλευση του κενου εξουσιας απο γερμανικα φυλα και η ιδρυση βασιλειων στην ευρωπαικη ηπειρο, που καταληγει να δημιουργησει εναν νεο χαρτη της ηπειρου, θα αποβει θεμελιακη ως προς την κατανοηση βασικων δομων απο τους μαθητες, αλλα και τους ιδιους τους διδασκοντες. Πρωτα και κυρια, τα ιδια τα ελληνοπουλα θα καταλαβουν το πως λειτουργουν οι δομες αυτες. Οι μηχανισμοι εξουσιας. Και θα μπορεσουν να κανουν και παραλληλισμους της τοτε με την σημερινη κατασταση. Ετσι, θα γινουν και πιο ανεκτικα απεναντι στους αλλοδαπους/αλλοεθνεις συμμαθητες τους. Το ιδιο θα πρεπει να ισχυσει και για τα τμηματα Ιστοριας των ελληνικων Α.Ε.Ι. Εξυπακουεται, οτι καθοριστικο ρολο σε αυτα παιζει και το πως γινεται το μαθημα. Τι γνωριζει ο διδασκων.

Δυστυχως, αν και θα επρεπε, Διοδωρος και Στραβων δεν προσφερονται ουτε ως μαθημα στα αντιστοιχα τμηματα ελληνικων, αλλα και ξενων Α.Ε.Ι. Και δεν ειναι μονο αυτοι! Σκεψου τι προτερηματα μπορει να προσφερει ενα σεμιναριο, στο οποιο γινεται συγκριτικη μελετη του πρωτου βιβλιου απο το εργο των Διον. Αλικαρνασεα, Διον Κασσιου, Τιτου Λιβιου, περι των απαρχων της Ρωμης...
Αναφερω απλως καποιες ιδεες εδω, που πιστευω οτι θα ωφελησουν περισσοτερο τις μελλοντικες γενιες μαθητων του ελληνικου σχολειου. Τις αποφασεις ομως τις παιρνουν αλλοι...
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen