Βερολινο 28 Μαρτιου, αργα το απογευμα. Σε μια αιθουσα του πανεπιστημιου, μεταπτυχιακος της Φιλοσοφικης Σχολης, ελληνογερμανικης καταγωγης, παρουσιαζει τα αποτελεσματα της εργασια της, σχετικα με την διδασκαλια της αρχαιας ιστοριας στην ελληνικη μεση εκπαιδευση. Στον προλογο της αναφερει οτι τα ελληνικα σχολικα βιβλια ιστοριας ειναι ελληνοκεντρικα/ εθνικιστικα και πρεπει να προσαρμοστουν στο πνευμα της πολυπολιτιστικης κοινωνιας, την οποια βιωνει πλεον και η Ελλαδα. Ως παραδειγμα ανεφερε το θεμα που προεκυψε πριν απο λιγα χρονια με το τοτε βιβλιο ιστοριας της Στ' Λυκειου. Κατα την γνωμη της, η φασαρια προεκυψε επειδη καποιοι δεν δεχονταν πραγματα, οπως οτι το κρυφο σχολειο ειναι μυθος και οτι τα 400 χρονια υποτελειας στην Πυλη ηταν ειρηνικη περιοδος. Πραγματα δηλαδη που εχει ισχυριστει και η μπλογγερ Νερα Ιδε στο παρελθον (βλ. εδω σχολια στα γερμανικα: http://www.chronologs.de/chrono/blog/edle-einfalt-stille-gr-ouml-szlig-e/allgemein/2009-06-22/lieber-kosta-lieber-panos#comment-3133)

Οσο για το περιφημο βιβλιο που ανεφερε η κοπελα, οπως φαινεται και απο το δημοσιευομενο σχολιο στα γερμανικα, η αποσυρση του οφειλεται σε αλλους λογους και οχι στο εαν υπηρξε η' δεν υπηρξε κρυφο σχολειο. Το βιβλιο αυτο ηταν γεματο ορθογραφικα και συντακτικα λαθη, με το πιο τρανταχτο αυτο περι ... συνωστισμου στην προβλητα της καιομενης Σμυρνης, τον Σεπτεμβρη του 1922. Περι της ... ειρηνικης συνυπαρξης επι 400 χρονια, ταξιδιωτικες περιγραφες, καθως και αλληλογραφια διπλωματων με την Πυλη, αποδεικνυουν οτι και επαναστασεις, και πολεμοι, οπως οι οθωμανοενετικοι και οι ρωσοθωμανικοι, και σκλαβοπαζαρα, και πειρατεια, και σφαγες, και παιδομαζωματα και ληστειες υπηρξαν μεταξυ 1453 και 1821. Δεν ηταν ολα αγνα και ροδινα.
Και εν τελει δεν καταλαβαινουμε την συλλογικη της συμπατριωτισσας: Για να γινουμε αρεστοι στους αλλους/ τους απεναντι κτλ., θα πρεπει να διαστρεβλωσουμε η' και να αποκρυψουμε την ιστορικη πραγματικοτητα; Γιατι; Πως νοει εκεινη την προσαρμογη των σχολικων βιβλιων ιστοριας στην συγχρονη κοινωνια;
Αν το κρατος αυτο θελει να λειτουργησει σωστα, αν βασιζεται στο εθνος που το δημιουργησε, αν θελει να ενσωματωσει τους αλλοεθνεις μαθητες, θα πρεπει να δωσει εμφαση πρωτα πρωτα στον ελληνικο πολιτισμο. Στην περιπτωση αυτη ειναι αναγκαιο να διδαχτουν η ελληνικη ιστορια και γλωσσα απο την αρχαιοτητα μεχρι και σημερα. Αντικειμενικα και ζωντανα. Οχι με διαστρεβλωση και αποκρυψη γεγονοτων, προκειμενου να μην μας χαρακτηρισουν καποιοι εθνικιστες. Αιτια, απαρχες και αφορμες της Επαναστασεως του 1821 θα πρεπει να εξεταστουν, οπως θα εξεταζονταν τα αιτια, οι αφορμες και τα γεγονοτα του πολεμου 1920/22 στην Μικρα Ασια, ο Εμφυλιος, οι δεκαετιες 1945 με 1974, το Κυπριακο. Εκτος πια, και εαν η συμπατριωτισσα πιστευει, οτι οι Ελληνες μαθητες θα πρεπει να διδασκονται επισης, οτι ολοι περνουσαν καλα κατα την διαρκεια της Κατοχης, προκειμενου η κα. Μερκελ να μας δωσει κανα δανειο...
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen