Sonntag, 1. September 2013

ΤΟ ΜΗΛΟ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΗΛΙΑ.


 Την Πρωτομαγια του 2000 ξεψυχησε ο Steve Reeves. Εξι μερες αργοτερα, τον ακολουθησε ο Douglas Fairbanks Jr., γιος του Douglas Fairbanks Sr. στην αντιπερα οχθη. Ο Φαιρμπανκς τζουνιορ ειναι απο τις περιπτωσεις που θα χαρακτηριζαμε ως "το μηλο που επεσε κατω απο την μηλια": Γιος μεγαλου σταρ του βωβου κιν/φου, ηταν μικρο παιδι ακομη, οταν οι γονεις του χωρισαν. Μολονοτι μαλλον ουτε και ο ιδιος, ουτε και οι διαζευγμενοι γονεις του το ηθελαν, ο νεαρος Φαιρμπανκς συμμετειχε σε οντισιον και παραστασεις. Αποδειχτηκε οτι το ειχε, γιατι οχι μονο οι γονεις του, αλλα και η μητρια του και ο φιλος τους Τσαρλυ Τσαπλιν εντυπωσιαστηκαν απο την ερμηνεια του, που του συνεστησαν να ασχοληθει με την υποκριτικη.

 Ο Φαιρμπανκς τζουνιορ ξεκινησε νεοτατος σε ταινιες του βωβου κιν/φου. Αργοτερα δε, περασε με επιτυχια και στον ομιλουντα κιν/φο. Επαιξε σε αρκετες ταινιες εως τα 1941, που κληθηκε να υπηρετησει. Επανεμφανιστηκε στον κιν/φο το 1947, αφου προηγουμενος πηρε μερος στον Β΄ΠΠ με τον βαθμο του λοχαγου, δημιουργησε ειδικη ομαδα κομαντος για το αμερικανικο ναυτικο και αποσυρθηκε φορτωμενος τιμες και παρασημα για την δραση του. Παντρευτηκε τρεις φορες, η δε πρωτη του συζυγος ηταν η επισης ηθοποιος Joan Crawford.

 Πολλες απο τις ταινιες του, ειδικα εκεινες προ του Β΄ΠΠ, ηταν ρομαντικες κομεντι, οι οποιες ειχαν επιτυχια στα ταμεια. Οι δε παρτενερ του βραβευτηκαν για τις ερμηνειες τους. Στις καλυτερες στιγμες του Φαιρμπανκς τζουνιορ, συμφωνα με τους κριτικους κιν/φου, ανηκουν οι ερμηνειες του στις ταινιες "Little Caesar" (1931) και "Catherine the Great" (1934). Ξεχωρισε στον "Prisoner of Zenda" (1937), αλλα ηταν μετριος στον "Gunga Din" (1939). Λιγο πριν το ξεσπασμα του Β΄ΠΠ πρωταγωνιστησε στις περιπετειες "Safari" (1940), "The Green Hell" (1941) και "The Corsican Brothers" (1941), σε μια προσπαθεια των κιν/κων στουντιο ισως να αναδειξουν αλλον ενα σουπερ σταρ του βελινεκους του Ερολ Φλυν και να εκμεταλλευτουν την ομοιοτητα του γιου Φαιρμπανκς με τον πατερα. Μετα τον πολεμο, στα 1947, ο Φαιρμπανκς τζουνιορ γυριζει τις ταινιες "Sindbad the Sailor" και "The Exile", βασιζομενος επισης στο στυλ του πατερα του στις βωβες ταινιες. Ειδικα η πρωτη μεταπολεμικη του ταινια εχει σαφεις αναφορες στον "κλεφτη της Βαγδατης" του 1924, αφου εκει ο Φαιρμπανκς τζουνιορ, οχι μονο μοιαζει εκπληκτικα με τον πατερα του, λογω μακιγιαζ, αλλα και απο κινησιολογικης αποψης. Παρα ταυτα, τοσο οι ταινιες των ετων 1939 με 1941, οσο και οι δυο προαναφερομενες περιπετειωδεις ταινιες του 1947, δεν ειχαν την αναμενομενη μεγαλη επιτυχια που ολοι πιστευαν.

 Γενικα αυτο ειναι το προβλημα, οταν το μηλο πεσει κατω απο την μηλια και οταν η μηλια δεν βρισκεται σε λοφο... Στον καλλιτεχνικο χωρο και οχι μονο, ελαχιστοι εχουν καταφερει να κανουν καριερα ανεξαρτητα απο τους γονεις τους. Μια περιπτωση επιτυχημενη, ειναι του Μαικλ Νταγκλας, γιου του Κερκ Νταγκλας. Ο Μαικλ ξεφυγε απο την σκια του πατρος και εχτισε την δικη του καριερα. Στο μελλον θα θεωρηθουν σημαντικες καποιες απο τις ταινιες του, αν και οχι του ιδιου βελινεκους με του πατρος του.

 Ομοιως και με τον Φαιρμπανκς τζουνιορ. Εκανε καριερα, καποιες ταινιες του ηταν επιτυχημενες, αλλα απο την αλλη, ουτε σουπερ σταρ εγινε, ουτε matinée idol, ουτε sex symbol. Ισως η καριερα του να ηταν διαφορετικη, εαν οι παραγωγοι της Γουωρνερ Μπρος διαλεγαν αυτον και οχι τον Ερολ Φλυν στον ρολο του πειρατη καπταιν Μπλαντ... Παρα ταυτα, ουτε σαν Ταλα θα τον κατεταζαμε. Αλλα, οπως δειχνει και η ασπρομαυρη φωτογραφια του πανω - που διαφερει απο τις αλλες, στις οποιες εμφανιζεται χαμογελαστος - ο σκεπτικος Φαιρμπανκς τζουνιορ ισως να αναρωτιεται, εαν μπορει να ξεφυγει απο την σκια του πατρος του. Η΄ μαλλον να ηταν ο ιδιος θυμα των μεγαλοπαραγωγων του Χολλυγουντ, που θελαν να τον κανουν ιδιο σαν τον πατερα του, ωστε να σπασουν το μονοπωλιο του Ερολ Φλυν...

Keine Kommentare: