Samstag, 27. Juni 2015

ΚΑΠΕΛΟΜΑΝΙΑ IV: ΔΙΑΣΗΜΑ ΚΑΠΕΛΑ ΕΠΙΣΗΣ ΔΙΑΣΗΜΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΗΡΩΩΝ.

Εχει γραψει στο παρελθόν για καπελα - ειδικα για τα ιδεατα σχηματα και χρωματα. Στο παρων κειμενο σας παρουσιαζει τα διασημοτερα καπελα εξ αυτων. Φυσικα και προκειται για παραγγελιες των ενδυματολογων του Χολλυγουντ, επηρρεασμενες απο γνωστα, κλασικα σχηματα. Τα καπελα αυτα ειναι τοσο εικονικα, που εχουν ταυτιστει με τον ηρωα, ο οποιος τα φοραει. Και με την σειρα τους εχουν επηρρεασει την μοδα, αφου ρεπλικες τους μπορει κανεις να βρει και να παραγγειλει πλεον μεσω του διαδικτυου.

 Η παρουσιαση εναι διαρθρωμενη ανα υλικο κατασκευης του καπελου, δηλ. μαλλινο (wool), ψαθα (panama), υφασματινο (canvas). Ο τυπος ειναι λιγο εως πολυ ο ιδιος που αναφερεται στα προηγουμενα κειμενα της σειρας "Καπελομανια" και αναλυεται ιδιαιτερα (μαζι με τις απαρχες και επιρροες του) στο κειμενο της 10.03.2013, στο οποιο εχουμε ηδη παραπεμψει (βλ. λινκ εντ.): Wide brimmed Slouch (Digger) hat, Fedora Style.

WOOL:

Indiana Jones (Harrison Ford), "Raiders of the lost Ark" (1981)

 Το νουμερο 1 ειναι το γνωστοτερο και εικονικοτερο καπελο της κιν/κης ιστοριας! Για την ακριβεια, και οσον αφορα την πρωτη (και καλυτερη!) ταινια της σειρας, δημιουργηθηκαν καμια 10αρια καπελα απο δερμα καστορα. Ο προσεκτικος παρατηρητης θα δει διαφορες μεταξυ των στις διαφορες σκηνες της ταινιας (π.χ στην αρχικη σεκανς, στο μπαρ του Νεπαλ, στο παζαρι του Καιρου κτλ.). Ο γραφων επελεξε το καπελο στην σκηνη της ανασκαφης, οπου ανακαλυπτεται ο τοπος της Κιβωτου. Στην σκηνη αυτη, το καπελο του ηρωα ειναι πραγματικα συμμετρικο και καλοφτιαγμενο - οπως φυσικα και στην σκηνη του νεπαλεζικου μπαρ.

Allan Quatermain (Richard Chamberlain), "King Solomon´s Mines" (1986)
Η ταινια αυτη ειναι κακιστη απομιμηση των ταινιων του Ιντιανα Τζοουνς. Ευτυχως, το καπελο του ηρωα αποτελει εξαιρεση. Πιθανον φτιαγμενο απο δερμα κουνελιου και οχι ειδικα για την ταινια, αλλα αγορασμενο απο μαγαζι. Η εξτρα επενδυση με ταινια απο δερμα λεοπαρδαλης ειναι που κανει την διαφορα και δινει ετσι ενα ιδιαιτερο κυρος στο καπελο - και στον ηρωα που το φοραει. Η σκηνη ειναι απο την πρωτη ταινια, στην οποια ο ηρωας δυστυχως το χανει καποια στιγμη (σκηνη στο τραινο). Στην δευτερη ταινια, η οποια προβληθηκε εναν χρονο αργοτερα, το καπελο εχει περισσοτερο χρονο παρουσιασης. Στην σκηνη με τις πιρογες στην σπηλια μαλιστα, φαινεται να ειναι διαφορετικο απο οτι στις προηγουμενες - η κορωνα ειναι πιο ψηλη και το γεισο οχι τοσο πλατυ. Δυστυχως δεν σταθηκε δυνατον να βρεθουν φωτογραφιες του εν λογω μοντελου, το οποιο και ειναι πιο αρεστο στον γραφοντα. Απο την επομενη σκηνη και μετα, το καπελο εξαφανιζεται μυστηριωδως.

PANAMA:

Jack Colton (Michael Douglas), "Romancing the Stone" (1984)
Καλοφτιαγμενο ψαθακι, ελαφρως στραπατσαρισμενο για να δειχνει πολυφορεμενο και με την προσδεση μαντηλιου ωσαν ταινια, για να δειχνει χαρακτηρα. Ο ηρωας το χανει κατα την σκηνη με την τσουληθρα και δεν φαινεται να ενδιαφερεται να το ξαναβρει. Πιθανον επειδη το καπελο συνεβαλε απλως ως συμβολο, ως μεσο για να μας συστηθει ο ηρωας. Επαιξε εναν συγκεκριμενο ρολο για ενα ορισμενο χρονικο διαστημα. Απο κει και περα ηταν περιττο.

Lankester Merrin (Stellan Skarsgard), "Exorcist: The Beginning" (2006)



Και η δευτερη επιλογη του γραφοντος ειναι ενα επισης στραπατσαρισμενο και πολυφορεμενο ψαθακι. Το καπελο αυτο εχει επισης τον ιδιο σκοπο, να εισαγει στο κοινο τον ηρωα που το φοραει ως κυνικο και νιχιλιστη adventurer. Απο την επομενη σκηνη και μετα (αφιξη στην αγγλοκρατουμενη Κενυα του 1950) η εμφανιση του ειναι ομοιως περιττη.

Alan Grant (Sam Neil), "Jurassic Park 1" (1993)

Απο ολα τα ψαθακια της κατηγοριας, αυτο εδω εχει τον μεγαλυτερο χρονο εμφανισης. Καλοφτιαγμενο σχημα και περιποιημενο. Αρκετα ελκυστικο και κλασατο - κι ομως, ο γραφων αρεσκεται στα δυο προηγουμενα...

CANVAS (?):

Hondo Lane (John Wayne), "Hondo" (1954)
Εικονικο καπελο, παραλλαγες του οποιου σε χρωμα και σχημα (ή μηπως διαρκως το ιδιο;) φορουσε ο ηθοποιος σε ολες του τις ταινιες (οπως και πολλοι αλλοι - π. .χ. οι James Stewart, Randolph Scott, Glen Ford, Clint Eastwood στα διαφορα γουεστερν που γυριζαν). Η διαφορα εδω ειναι οτι - σε αντιθεση με τις προηγουμενες ταινιες του, στις οποιες εσπρωχνε το γεισο προς τα πανω και πισω - εχει γειρει το γεισο μπροστα, δινοντας του ενα απαραμιλλο στυλ, το οποιον πιθανον και να συνενεπνευσε τα καπελα των κιν/κων ηρωων που παρουσιαστηκαν ηδη στο τωρινο κειμενο!












Keine Kommentare: