Sonntag, 5. März 2017

20 ΧΡΟΝΙΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ: ΤΙ ΕΜΑΘΑ...

 Αυτες τις μερες συμπληρωνονται 20 χρονια απο τοτε που εγκατελειψα τα πατρια εδαφη και εφυγα για την κεντρικη/ βορειοδυτικη Ευρωπη. Δεν θυμαμαι και εγω μετα απο τοσο μεγαλο χρονικο διαστημα τις λεπτομερειες, εαν ηταν τελη Φλεβαρη, μεσα ή τελη Μαρτη 1997 που εφτασα στην Γερμανια. Εγγραφησα σε πανεπιστημιακο τμημα εκμαθησης της γερμανικης γλωσσας για αλλοδαπους και η φοιτητικη ταυτοτητα βγηκε με ημερομηνια 10.04.1997. Περασα ολο το εαρινο εξαμηνο μαθαινοντας την γλωσσα στο περιβαλλον της για να μπορεσω να δωσω κατατακτηριες και να ξεκινησω απο το χειμερινο εξαμηνο (Οκτωβριος 1997) τις κυριως σπουδες μου - οπερ και εγενετο. Απο τοτε περασα τα πρωτα 10 χρονια στην νοτιοδυτικη και τα επομενα 10 χρονια μεχρι και σημερα στην βορειανατολικη Γερμανια. Στο ενδιαμεσο βρεθηκα για εννια μηνες στην Αγγλια με προγραμμα ανταλλαγης φοιτητων.

 Βιωσα πολλα και διαφορα εντος της εικοσαετιας: Διαβασα βιβλια και αρθρα, ακουσα μουσικη, ειδα ταινιες, ταξιδεψα, εργαστηκα, γνωρισα κοσμο, κερδισα και εχασα γνωστους, φιλους και χρηματα, έζησα σε 4 διαφορετικές πόλεις, ξενυχτησα, ξαγρυπνησα, διασκεδασα, μεθυσα, αρρώστησα, αναρρωσα, γελασα, εκλαψα, ερωτευτηκα, θυμωσα, απογοητευτηκα, αγχωθηκα, ηρεμησα, προδωθηκα, συκοφαντηθηκα, εξαπατηθηκα... 

 20 χρονια μετα, συνεχιζω να μενω σε σπιτια-γκαρσονιερες των 20-30 τετραγωνικων. Τα λεφτα μου στον τραπεζικο μου λογαριασμο ολο και λιγοστευουν. Δεν βρηκα το κοριτσι των ονειρων μου, δεν αγαπηθηκα, δεν δικαιωθηκα - αυτοι που μου εκαναν κακο ποτε δεν μου ζητησαν μια συγνωμη. Δεν εχω ορδες φιλων και θαυμαστων στο facebook (δεν ειμαι στα twitter και instagram). Δεν με καλουν συνεχεια σε παρτυ. Τα περισσοτερα (σχεδον ολα) Σαβ/κα μου ειναι ελευθερα. Το τηλεφωνο μου δεν χτυπαει συνεχεια, δεν λαμβανω επισκεψεις και πολλα μαιηλς (βλ. εδω).

 Εκανα (και συνεχιζω ακομη) πολλα λαθη σε αυτην την εικοσαετια. Απο καποια εμαθα, απο αλλα, οχι. Τι μου μενει απο ολη αυτην την εμπειρια; Να καποια μαθηματα ζωης που πηρα:

 (1) Οσα χρονια και να μεινεις εξω, η ξενη γλωσσα θα παραμεινει ξενη. Δεν θα την μαθεις τελεια, εαν δεν εχεις γεννηθει στην χωρα που μιλιεται. Αμα εχεις ερθει ενηλικας σε ξενη χωρα, ουτε την προφορα, ουτε το συντακτικο θα τα κατεχεις τελεια. 

(2) Το οτι εχεις τα ιδια (ή παραπλησια) ενδιαφεροντα με καποιον δεν σας κανει αυτοματως φιλους. Πολυ νωρις, ηδη πριν ξεκινησω την ακαδημαικη μου καριερα, πιστευα εσφαλμενα οτι εφοσον σπουδαζω κατι που μου αρεσει, θα γινω φιλος με τους συμφοιτητες μου, επειδη μας ενωνει το κοινο ενδιαφερον των σπουδων του ιδιου γνωστικου αντικειμενου. Αργησα, αλλα το συνειδητοποιησα οτι δεν ειναι ετσι.

 (3) Αμα ο αλλος ειναι κομπλεξικός, ολο και κατι θα μηχανευτει για να "στην πει" - τουτεστιν για να αποδειξει το νρ. (2): Ειστε πρωτοετεις ή στο Μπαρτσελορ; Δεν εισαι ομως "Hiwi"! - Εχεις παει στο Χ μερος; Δεν εχεις παει ομως στο Ψ που εχει παει ο αλλος! - Εισαι διδακτορικος; Ναι αλλα δεν εχεις υποτροφια/ δεν γνωριζεις τον ταδε/ γενικως δεν εχεις προοπτικες για μετεξελιξη! - Θες να προσεγγισεις την ταδε συμφοιτητρια σου; Ισχυουν ολα τα προαναφερομενα, συν την καραμελα του "du hast KEINE Ausstrahlung".

 (4) Νομιζες οτι μετα το σχολειο ξεμπερδεψες με mobbing &´bullying; Πλανασαι! Αυτα επικρατουν ακομα και στους ακαδημαικους χωρους [συγκρ. και με νρ. (3) ανωτερω)].

 (5) Τα λαμόγια ΠΑΝΤΑ θα επιβιωνουν, υπο οποιεσδηποτε συνθηκες!

 (6) Οι ανδρικες φιλιες χαλανε αμα μπουν συμφεροντα (κυριως γυναικες και χρηματα) στη μεση [συγκρ. και με νρ. (8) κατωθεν].

 (7) Καποιοι απλοι ανθρωποι (αυτοι που καποιοι ονοματιζουν ως αγραμματους και επαρχιωτες) ειναι πολυ καλυτεροι και ανωτεροι χαρακτηρες απο πολλους με πτυχια και ξενες γλωσσες.

 (8) Μην εμπιστευεσαι καθηγητες, εποπτες (supervisors) κτλ. - ειδικα εαν απαντωνται στον εξης συνδυασμό: Συμπατριωτες και ιδιου φυλου [συγκρ. και με νρ. (6) ανωθεν].

 (9) Δεν εχει κανενα νοημα να ανταγωνιστεις το "ντοπιο" στοιχειο - ειναι στην πατριδα του [συγκρ. με νρ. (3) ανωτερω].

(10) Φιλους και ανθρωπους που σε εκτιμουν και θα σε βοηθησουν σε δυσκολες στιγμες θα βρεις εκει που δεν το περιμενεις και θα ειναι αυτοι που δεν το ειχες φανταστει ποτε σου.

 (11) Οι δημόσιες υπηρεσίες ακολουθουν τον νομο κατα γραμμα. Αμα τα χαρτια σου ειναι επισημα και το πιστοποιουν, εσυ θα εισαι αυτος που θα παρει το διαμερισμα στην φοιτητικη εστια ή την υποτροφια. Αυτο δεν σημαινει οτι αρμοδιοι δημοσιοι υπαλληλοι ειναι φιλοι σου ή εχουν καποια υποχρεωση απεναντι σου. Την δουλεια τους κανουν. Συνεπως και συ δεν εισαι υποχρεωμενος ουτε να τους εμπιστευεσαι, ουτε να τους εξομολογεισαι τα προσωπικα σου [συγκρ. με νρ. (8) ανωτερω].

 (12) Οσο σκληρα κι αν δουλεψεις, ολο και καποιος [πρβλ. νρ. (3) &´ (8) ανωτερω] θα βρεθει για να σου πει οτι δεν προσπαθησες αρκετα.

 Last but not least: 20 χρονια μετα και, παρα τα οσα περασα (ορισμενες εμπειριες ειναι καταγεγραμμενες στο ιστολογιο), δεν εχασα τον εαυτο μου. Μολονοτι, οπως προανεφερα, εχω γινει θυμα χλευασμων, ειρωνιας, συκοφαντιων, μολονοτι με εφεραν καποιοι στα ορια μου, αντεξα. Λυγισα, γονατισα, αλλα δεν εσπασα. Καταφερα να σηκωθω. Δουλεψα σκληρα πανω στον εαυτο μου. Προσπαθω ακομα να αυτοβελτιωθω. Αναγκαζομαι ορισμενες φορες να κανω συμβιβασμους και οπισθοχωρησεις. Αλλα δεν βλεπω πλεον τον Rick Moranis ή τον Woody Allen καθε φορα που αντικρυζω το ειδωλο μου στον καθρεφτη, μονο και μονο επειδη καποιοι προσπαθησαν να μου χαλασουν την ψυχολογια, και δεν με πειραζει που δεν εχω ακομα διδακτορικο ή δεν ειμαι επικουρος/ αναπληρωματικος καθηγητης σε παν/μιο. Εχω ηδη αρχισει και τα βρισκω με τον εαυτο μου, αισθανομαι καλα και προσπαθω να απολαμβανω την ζωή μου - οσο κι αν καποιοι δεν χανουν ευκαιρια να μου χαλασουν την διαθεση. Μπορει, οπως προανεφερα, να μην εχω βρει ακομα την γυναικα της ζωης μου και να μην εχω πολλα χρηματα, αλλα κανεις δεν μπορει να τα εχει ολα...

 Θα δουμε πως θα εξελιχθουν τα επομενα 10 με 20 χρόνια...
 

Keine Kommentare: