Sonntag, 19. Dezember 2021

Κ΄ ΑΛΛΑ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ...

 Ειχαμε αναφερει σε παλιοτερα κειμενα (εδώ και εδώ) για σκουπιδοεκπομπες που παιζονται στους γερμανικους τηλεοπτικους δεκτες. Πισω απο αυτα τα φορματ πρεπει να υπαρχουν εταιρειες παραγωγης απο τις ΗΠΑ, μιας και παρομοια σκουπιδια προβαλλονται σε καναλια της αντιπερα οχθης του Ατλαντικου. Και δεν αποκλειεται τα ιδια αυτα τηλεσκουπιδια να εμφανιστουν και στους ελληνικους δεκτες - λες και η ελληνικη τηλεοραση δεν εχει ηδη αρκετα απο αυτα...

 Απο το 2008 ομως που σχολιαζαμε για συγκεκριμενες εκπομπες, εχουν εμφανιστει πολλες αλλες και τρις χειροτερες: "Adam sucht Eva", Nacked Attraction", "Love Island" - σχεδον σε ολες αυτες, γυμνοι/-νες και ημιγυμνοι/-νες ανδρες και γυναικες "συναγωνιζονται" (ή μαλλον ανταγωνιζονται) μεταξυ τους για το ποιος θα τα φτιαξει με ποιαν. Και δεν μενουν βεβαια μονον εκει. Περνανε και μηνυματα. Διοτι δεν ειναι τυχαιο που σχεδον ολοι οι συμμετεχοντες ειναι γυμνασμενοι, νεοι, με τατουαζ, πιρσινγκς και μεγαλη ιδεα για τους εαυτους και τις ικανοτητες τους.

 Κατα την γνωμη μας παντως, οι χειριστες του ειδους αυτου ειναι κατι εκπομπες τυπου ψευδοριαλιτι σωου που προσπαθουν να πεισουν τους τηλεθεατες οτι αυτα που βλεπουν ειναι αληθινα. ΄Η οτι θα μπορουσαν να ειναι ετσι οπως δειχνουν. Προκειται για την εκπομπη "Berlin Tag und Nacht" (εικ. 1-2) που παιζεται απο το 2011 και το "spin-off" αυτης, "Köln 50667", το οποιο παιζεται απο το 2013. Και οι δυο αυτες εκπομπες προβαλλονται απο την συχνοτητα του RTL2 και μαλιστα καθημερινα, απο τις 6 μ.μ. μεχρι τις 8 μ.μ.


 Και στα δυο σωου παρακολουθει ο θεατης τις ζωες ατομων που συνδεονται μεταξυ τους: Ο Τζο (εικ. 1, 2ος πανω σειρα δεξια, ο ευσωμος καραφλος με την πρασινη ζακετα) που δουλευε γυμναστης και ειναι νυν μηχανικος αυτοκινητων, τα ειχε και συζουσε με την κοπελια διπλα του (εικ. 1, 1η στην πανω σειρα δεξια). Πλεον τα εφτιαξε με την Παολα (εικ. 1, 2η στην κατω σειρα αριστερα, η κοπελα με το ροζ μαλλι), η οποια τα ειχε παλιοτερα με τον Μπαστι (εικ. 1, 1ος στην κατω σειρα αριστερα, ο τυπος που την αγκαλιαζει), ο οποιος εργαζεται σε νυχτερινο κεντρο, οπως και η Τζεσικα (εικ. 1, 2η στην κατω σειρα δεξια, η κοπελα με την μαυρη μπλουζα και την μπλε φουστα). Ο κολλητος και συγκατοικος του Τζο ειναι ο Φαμπριτζιο (εικ. 1, ο μεσαιος στην κατω σειρα. Επισης εικ. 2), ο οποιος δουλευε σε πιτσαρια, παριστανε για ενα διαστημα τον μασερ, δουλεψε σε καντινα, εκανε κι αυτος τον μηχανικο αυτοκινητων και ειναι μεγαλος γοης υποτιθεται... Ο Φαμπριτζιο ειναι φιλος με τον "αφραγκο Ολε" (Ole ohne Kohle) (εικ. 1, ο μεσαιος με το ασπρο καπελο και το καρο πουκαμισο στην πανω σειρα), τον οποιο ομως κοροιδευει. Ο Ολε γουσταρει διαφορες, οι οποιες ομως καταληγουν με τον Φαμπριτζιο. Ο Ολε ειναι μια ζωη ανεργος, μενει στο ιδιο διαμερισμα με τον Τζο, τον Φαμπριτζιο και τις εκαστοτε γυναικες τους και το ονειρο του ειναι να κυκλοφορησει σιντι με τραγουδια "Slager Lieder" και να εμφανιστει στα κλαμπς της Μαγιορκας. Ο Τζο εχει μια κορη απο προηγουμενη σχεση του (εικ. 1 πανω σειρα, ακουμπαει πανω του στα δεξια του), η οποια εχει και αυτη παιδι. Για ενα διαστημα, η κορη εμενε σε αλλο διαμερισμα μαζι με τον "Krätze" ("Ψειρα") (εικ. 1 μεσαια σειρα, ο τυπος με το γκρι σκουφι και την μπλε μπλουζα), την κοπελα του (εικ. 1 πανω σειρα, 2η απο αριστερα, ξανθουλα με την κοτσιδα και την πρασινη μπλουζα) και τον κολλητο του (εικ. 1 πανω σειρα, στεκεται δεξια της κοπελας του φιλου του). O Krätze και ο κολλητος του εχουν επισης αλλαξει ενα σωρο σπιτια και δουλειες.


 Η ανωτερω εικονα δεν ειναι πληρης, λειπουν αρκετα ακομα ατομα. Προκειται για παρεες διασκορπισμενες σε Βερολινο και Κολωνια, οπως μαρτυραει και ο τιτλος των δυο σωου. Οι ιστοριες τους ειναι λιγο ως πολυ οι ιδιες: Τα ζευγαρια ανακυκλωνονται μεταξυ τους δια αναμασημενων σεναριων. Οι μεν απατουν τους δε, μια καυγαδιζουν, μια τα βρισκουν, δυο τα χαλανε, αλλαζουν και δουλειες σαν τα πουκαμισα κτλ. Ειδικα αμα δει κανεις αυτον τον Φαμπριτζιο (εικ. 2) και το ποιον (την ... αυρα) που βγαζει, καταλαβαινει τι προπαγανδα πεφτει στις εκπομπες αυτες. Διοτι κατ΄ εμας προαγονται ως προτυπα ατομα χωρις σταθερες βασεις, εργασιες, εισοδηματα και ηθικη. Οι χαρακτηρες των σωου θα δουλευουν ειτε ως στριπερς, ειτε ως τατουατζιδες, ειτε ως μπαρμεν, μεχρι να γινει καποια παρεξηγηση ή να τα παρουν στο κρανιο με αφεντικα και συναδελφους και να φυγουν. Τα παντα στα σωου αυτα εχουν να κανουν με την προβολη της εξωτερικης εμφανισης. Ολοι σχεδον οι πρωταγωνιστες/-στριες εχουν τατουαζ, πιρσινγκς, τεχνητα μαυρισματα, φουσκωμενα μπρατσα, σιλικονατα στηθη (που να βλεπατε την πρωην του Φαμπριτζιο Τζει-Τζει!), βαμμενα μαλλια. Οι κατ΄ εμας καθημερινοι, νορμαλ ανθρωποι που αποκλινουν απο τα παραπανω χαρακτηριστικα, παρουσιαζονται στις εκπομπες αυτες ως περιεργοι, ανωμαλοι, διεστραμμενοι και συνηθως ειναι ειτε οι βιτσιοζοι γειτονες ειτε τα αυστηρα αφεντικα ή οι κακοψυχοι συναδελφοι των ηρωων μας. Διοτι στο τελος οι πρωταγωνιστες/-στριες των σωου αυτων νικουν. Μπορει να μην εχουν σταθερες δουλειες και συντροφους, μπορει να κερατωνουν, αλλα εχουν και καποια ορια. Για αυτο οι ιστοριες τελειωνουν με αυτους νικητες, οπου παραδεχονται τα λαθη τους, παραδεχονται οτι δεν ειναι τελειοι, αλλα στην τελικη, ειναι καλυτεροι απο τους νορμαλ τυπους που δεν ντυνονται μοντερνα και δεν εχουν τατουαζ πανω τους. Διοτι αυτα τα μηνυματα περνανε για εμας τα προαναφερομενα σωου: πως κουλ και μαγκες ειναι τυποι σαν τον Φαμπριτζιο (εικ. 2) και το παρεακι του (εικ. 1), πως ο κοσμος αποτελειται απο θρασεις τυπους με φουσκωμενα μπρατσα και τατουαζ και τσαμπουκαλεμενες γκομενες με τεχνητο μαυρισμα και σιλικονατα στηθη. Ολοι οι υπολοιποι που δεν ταιριαζουν στο καλουπι, εξοβελιζονται δια της γελοιοποιησης (π.χ. ο διοπτροφορος μεσηλικος ιδιοκτητης της μιας γκαρσονιερας που εμενε φιλη του Φαμπριτζιο παρουσιαζοταν ως απαγωγεας και εκβιαστης της, ετερος κυριος, κοστουμαρισμενος κτλ., εμφανιζοταν ως ανωμαλος που εκανε αποπειρα βιασμου κτλ.). Αυτα τα παιδιαστικα στερεοτυπα που σκεφτηκαν οι δημιουργοι των σειρων αυτων, δεν ειναι διασκεδαστικα. Τουναντιον, μπορουν να αποβουν επικινδυνα.


Keine Kommentare: