Samstag, 4. August 2012

ΑΝΤΟΥΑΝΕΤΤΕΣ.

Σε προηγουμενο κειμενο, με αφορμη τα λαιφσταιλ καλοκαιρια της δεκαετιας του '90, εγραφα μεταξυ αλλων και για την νοοτροπια του κοσμου, εφηβων και μεσηλικων, που κατα τη γνωμη μου επικρατουσε τοτε. Εγραφα πως εβλεπα στα ματια και τις συμπεριφορες τους μια μειξη ψευτομαγκιας και αλλαζονειας, μαζι με κομπλεξισμο και φοβιες του τυπου, "να δειξουμε οτι ειμαστε μοντερνοι, οτι ειμαστε κοινωνικοι οτι ειμαστε κουλ, ειδαλλως θα μας παραγκωνισουν". Δυστυχως, και παρα το οτι βρισκομαστε πλεον σε εποχες κρισης, αυτες οι συμπεριφορες δεν εχουν ακομη εκλειψει. Σαν να μην εχουν καταλαβει καποιοι τι εχει γινει και συμπεριφερονται σαν Αντουανεττες στα ανακτορα των Βερσαλλιων. Το κατωθι παραδειγμα τα εξηγει καλυτερα:

  Πριν αρκετο καιρο επικοινωνησα μεσω της πλατφορμας κοινωνικης δικτυωσης facebook με προσωπο του στενου οικογενειακου μου κυκλου. Θα μπορουσα να ειχα παρει τηλεφωνο, αλλα γνωριζοντας οτι το εν λογω προσωπο δεν βρισκεται ευκολα, αποφασισα να γραψω μηνυμα και να δω ποτε θα μου απαντησει κι αν. Προς εκπληξη μου, το προσωπο μου απαντησε αμεσως. Μονο που στις απλοικες μου ερωτησεις τυπου "τι κανεις και πως εισαι" μου εγραψε στην προστακτικη, σαν να ημουν υπαλληλος του, να παω σε τουριστικο πρακτορειο στην πολη που μενω και να του κλεισω δωματιο σε ξενοδοχειο all inclusive με θεα τη θαλασσα, σε συγκεκριμενη περιοχη ενος συγκεκριμενου κυκλαδιτικου νησιου για 10 μερες μεσα στον Αυγουστο. Εξυπακουεται οτι η συμπεριφορα αυτη με ενοχλησε. Το μονο που ηθελα ηταν να μαθω, εαν το συγγενικο μου προσωπο ειναι καλα. Τουναντιον λαμβανω μηνυμα του τυπου "να πας να κανεις το ταδε και το δεινα πραγμα και θα τα βρουμε με τα λεφτα", το οποιο και ακομψο και απρεπες βρηκα. Σημειωτεον οτι απο τοτε, το προσωπο δεν επικοινωνησε μαζι μου, ουτε γραπτως, ουτε τηλεφωνικως. 

 Πριν βιαστουν καποιοι να με κατηγορησουν ως τσιγκουνη που δεν βοηθαει τους συγγενεις του, να πω οτι αυτα που το προσωπο χρειαζοταν, θα μπορουσε να τα βρει με μια απλη αναζητηση στο google. Στοιχιζουν και λιγοτερα απο αυτα που θα εδινε σε τουριστικο γραφειο. Επιπλεον, γνωριζοντας καλα την νοοτροπια του προσωπου, το οποιο τυγχανει να ειναι Δ. Υ., μπορω με σιγουρια να πω οτι τα χρηματα μου, που δεν ειναι πολλα, τα χρειαζομαι για αλλα πραγματα και δεν μπορω να χρηματοδοτω τις διακοπες πολυτελειας αλλων, ειτε ειναι, ειτε δεν ειναι συγγενεις μου. Αλλωστε, εχω την υποψια απο προηγουμενες εμπειριες, οτι εαν τα εδινα, δεν θα τα ξαναεβλεπα.

 Οπως ειχα γραψει παλιοτερα στο ιστολογιο, για να προχωρησουν τα πραγματα στη χωρα, για να εξαλειφθει η λαμογια και ραγιαδισμος, για να επικρατησει η αξιοκρατια, θα πρεπει πρωτα να αλλαξουμε εμεις οι ιδιοι. Απο την στιγμη που ο Ελληνας δεν θελει να αποβαλλει την νοοτροπια του "δε βαριεσαι/ τι με νοιαζει/ εμεις να περναμε καλα", απο τη στιγμη που συνεχιζει να συμπεριφερεται σαν Αντουανεττα και να ζηταει παντεσπανι, τι να παει καλα; Δεν μπορεις να μου γκρινιαζεις εμενα απο την μια για περικοπες μισθου και απο την αλλη να μου θες χλιδατες διακοπες σε νησι και δωματιο με θεα τη θαλασσα! Ας ξυπνησουν καποιοι επιτελους και ας συνειδητοποιησουν την κατασταση στην οποια βρισκονται και τις ευθυνες τους!

 Υ. Γ.: Στην ιστοσελιδα http://www.mazi-ta-fagame.gr υπαρχουν απειρα παραδειγματα νεοελληνικης τρελλας με Αντουανεττες ...
 

Keine Kommentare: