Freitag, 9. November 2012

Η ΦΘΟΡΑ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ.

 Η επιστροφη του Τζεημς Μποντ στα κινηματογραφικα δρωμενα εορταστηκε μετα βαιων και κλαδων. Ειχε αλλωστε κανονιστει να συμπεσει η κυκλοφορια της νεας ταινιας με την επετειο των 50 χρονων απο την εμφανιση του διασημοτερου πρακτορα, και ας ειχε ειπωθει οτι τα γυρισματα ειχαν παγωσει επειδη φαλιρισε το στουντιο παραγωγης. Τελος καλο ολα καλα; Ολα; Ισως οχι...


 Και σε αυτην την ταινια διχαστηκαν οι γνωμες. Οι μεν την επαινουν, οι δε μενουν αδιαφοροι. Οι μεν μιλουν για εναν πρωτοποριακο, μοντερνο 007, οι δε πιστευουν οτι δεν εχει καμια σχεση με την κλασικη φυσιογνωμια του υπερπρακτορα που πρωτογνωρισαν πριν απο 50 χρονια.

 Εμεις προσωπικα πιστευουμε πως βρισκομαστε καπου στη μεση. Σιγουρα χρειαζεται ανανεωση το προφιλ του ατσαλακωτου κατασκοπου. Στις προηγουμενες ταινιες του Μποντ με τον Ντανιελ Γκραιγκ, για τις οποιες γραφαμε στο ιστολογιο τον Νοεμβριο του 2008 (βλ. εντ.) εγιναν οντως καποιες μικρες υπερβασεις. Δεν ηταν ωστοσο αυτες που θα επιθυμουσαμε. Στην τωρινη ταινια, σκηνοθετης και σεναριογραφος το πηγαν παλι σε αλλη κατευθυνση: Ο αρρενωπος Ισπανος Χαβιε Μπαρδεμ με πλατινε μαλλι ως αμφιβολλου σεξουαλικοτητας κακος αφηνει πονηρες νυξεις απεναντι στον Μποντ. Το μεγαλυτερο ομως ξενερωμα της νεας ταινιας ειναι οτι, αυτο που διαφημιζανε τοσο καιρο και αποκαλυπτεται στο δευτερο μερος της, δειχνει τον Μποντ να πηγαινει με την προσταμενη του στην ... πατρικη του επαυλη στην Σκωτια! Αυτη ηταν μεγαλη καινοτομια της νεας ταινιας; Αυτη ηταν η κορυφαια υπερβαση; Επρεπε δηλαδη να δωσουν πιστοποιητικο οικογενειακης καταστασης στον 007 για να ριξουν βαθος στον χαρακτηρα;

 Το ειχαν κανει και παλαιοτερα, στην ταινια με τον Τζ. Λαζενμπι, ο οποιος ως Μποντ παντρευεται μαι πλουσια κληρονομο. Αυτο εξυπηρετουσε σεναριακα, αλλα ειχε μικρη διαρκεια. Επειτα ο δημιουργος του Μποντ, ο συγγραφεας Ιαν Φλεμινγκ, αφηνει ορισμενες νυξεις για το παρελθον και την οικογενεια του Μποντ, αλλα δεν ειναι αυτα τα ζητουμενα που τον απασχολουν στο εργο του.

 Σε ενα δοκιμιο του Ουμπερτο Εκο αναφερεται, εχοντας ως παραδειγμα τον Σουπερμαν/ Κλαρκ Κεντ, οτι ο ηρωας φθειρεται οταν μπει μεσα σε ενα συγκεκριμενο χρονικο πλαισιο. Η επισφραγιση του ερωτα του Σουπερμαν για την Λοις Λεην με γαμο ειναι για τον Εκο ενα δειγμα φθορας. 

 Ενα αλλο, κατ' εμας, παραδειγμα, εχει να κανει με τον ετερο κινηματογραφικο ηρωα Ιντιανα Τζοουνς: Ναι μεν στην ταινια "η τελευταια σταυροφορια" (1989) λειτουργησε θετικα το εγχειρημα αυτο, με το να εμφανισουν εναν πατερα για τον Ιντιανα Τζοουνς. Και ο Σων Κοννερυ ηταν αξιος του ρολου του. Αλλα αυτο που εγινε στη συνεχεια, με την σειρα "The young Indiana Jones Chronicles" των αρχων της δεκαετιας του 1990, δειχνοντας τον αγαπημενο κιν/κο ηρωα ως παιδακι με τους γονεις του κτλ., και εν συνεχεια με την μεχρι προτινος ταινια για το κρυσταλλινο κρανιο, η οποια κυκλοφορησε την ανοιξη του 2008 στους κιν/φους, και στην οποια ο ιδιος ηθοποιος που επαιζε τον Ιντυ στις ταινιες συνεχιζει ακομα, σε μεγαλη ηλικια, εχοντας και γιο αυτη τη φορα, ε....!!! Καποιοι το παρακαναν!

 Ως θαυμαστες των ανωτερω κιν/κων ηρωων, δεν μπορουμε να ταλαιπωρουμαστε με τα οικογενειακα τους προβληματα. Δεν μας ενδιαφερει αν εχουν παιδια, συζυγους, πεθερικα κτλ. Θελουμε να απολαυσουμε την ταινια δρασης και περιπετειας. Βαθος και ανθρωπια στους κιν/κους χαρακτηρες δεν θα τους δωσουν στοιχεια για την οικογενειακη τους κατασταση και το απο που κραταει η σκουφια τους. Υποτιθεται αλλωστε οτι οι κιν/κοι ηρωες, οπως και αυτοι των κομικς πρεπει να ειναι ανθεκτικοι στη φθορα του χρονου.

Keine Kommentare: