Dienstag, 2. Februar 2010

ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ.

Τελικα, ενα ειναι σιγουρο σε αυτην την χωρα: Σε καθε γειτονια θα βρεις απο 5 σουβλατζιδικα, 5 εκκλησιες, 4 καφετεριες και 3 σουπερμαρκετ! Μπορει κιολα να ειναι η αναλογια Ελληνα/ σουβλατζιδικου 1 προς 5! Οσον αφορα σχολεια και νοσοκομεια ομως, η αναλογια αυτη αντιστρεφεται!
Σε αυτη τη χωρα λοιπον, καποιοι εχουν κατασκευασει εναν μηχανισμο και προσπαθουν να μας μετατρεψουν σε ζομπι, ταιζοντας μας σκουπιδια. Ειναι, οπως εχει αναφερθει σε παλιοτερο κειμενο, σαν το παραδειγμα με το φαγητο: Εισαι σε μια καλυβα στην ερημια και πεινας. Γουσταρεις να φας φακες. Βγαινεις εξω και βλεπεις, ενα χαμπουργκεραδικο απο την μια, μια πιτσαρια απο την αλλη, ενα σουβλατζιδικο στην παραλλη... Εσυ ομως δεν θελεις αυτες τις αηδιες, θελεις φακες! Αλλα φακες δεν βρισκονται.
Ετσι ακριβως εχει κανει το συστημα τα πραγματα στα Μ.Μ.Ε. και ειδικα στην τηλεοραση. Χωριζει, λεει, η Μενεγακη τον Λατσιο. Χωριζει η Τζολι τον Μπραντ Πιτ. Χωριζει η Σαρλιζ Θερον τον Ταουνσεντ. Τι φορεσε στην απονομη των Grammy´s η Lady Gaga. Τι φορεσε η αλλη. Ποσο αδυνατησε η παραλλη. Ποια εκανε πλαστικη στη μουρη. Ποια εβαψε το μαλλι κτλ.
ΠΟΙΟΝ ενδιαφερουν ολα αυτα; Μαλλον κανεναν η' ισως ελαχιστους, μετρημενους στα δαχτυλα του ενος χεριου. Τοτε ΓΙΑΤΙ μας τα λενε εμας;
Το προβλημα ειναι διεθνες. Απο τοτε που ξεκινησε η ιδιωτικη τηλεοραση ανα την υφηλιο. Σιγα σιγα δημιουργηθηκαν και οι σχετικες εκπομπες. Μεχρι προτινος υπηρχε ενα δισελιδο υπο τον τιτλο "κοσμικα" σε εφημεριδες και περιοδικα, οπως π.χ. η στηλη της κας. Βλαχου στην ελληνικη εφημεριδα Ελευθερος Τυπος. Με τα χρονια, το δισελιδο εγινε ξεχωριστο εντυπο. Και σημερα, ανα τον κοσμο, βρισκει κανεις διαφορα κιτρινα εντυπα, οπως τα ελληνικα "Σοκ", "Χαι" κτλ. Διαφοροι παπαρατζι ενοχλουσαν πλουσιους και διασημους στις βιλες τους. Υπηρχαν και υπαρχουν μερικοι που καλουσαν παπαρατζιδες να τους φωτογραφισουν στις ιδιωτικες τους στιγμες, για να ειναι παντα παροντες στην επικαιροτητα. Οι περισσοτεροι ωστοσο δεν θελουν να ενοχλουνται στην ιδιωτικη τους ζωη, οπως ο περισσοτερος κοσμος δεν ενδιαφερεται ποιος απο αυτους τα εμπλεξε με ποιον.
Απο ενα σημειο και περα ομως, φαινεται οτι καπου χαθηκε το μετρο. Καποιοι δηθεν δημοσιογραφοι επικαλουνται ως επιχειρημα το ενδιαφερον του κοσμου (το οποιο οπως ειπαμε δεν ευσταθει για τους ανωτερω λογους που συμπυκνωνονται στο παραδειγμα με τις φακες) για να ενοχλουν ηθοποιους και τραγουδιστες στις λιγες τους στιγμες προσωπικης χαλαρωσης. Καποιοι αλλοι, αυτοαποκαλουμενοι σταρς, που θα ηθελαν να ειναι μοντελα/ ηθοποιοι/τραγουδιστες/ παρουσιαστες/πολιτικοι, αρεσκονται να αυτοπροβαλλονται. Να ειναι πανταχου παροντες, απο τηλεοπτικα στουντιο μεχρι καλλιστεια και απο εγκαινεια γκαλερι εως θεατρικες παραστασεις. Στις ανωριμες προσπαθειες τους να ποζαρουν διαρκως πρωτη μουρη πλανο, πεφτουν σε τραγικα σφαλματα και αυτογελοιοποιουνται. Δυστυχως, κατι τετοιοι αδυνατουν να το καταλαβουν.
Ευτυχως που υπαρχουν τηλεθεατες που δεν γουσταρουν να παιζουν το παιχνιδακι αυτο του φαυλου κυκλου και της κολοκυθιας των παπαρατζιδων και των διαφορων κομπλεξικων πουβλεπουν καμερες και μικροφωνα και τρεχουν να στηθουν. Οι τελευταιοι καποια στιγμη ισως ξυπνησουν και καταλαβουν οτι ειναι ελεεινα γελοιοι. Ο μηχανισμος που στηριζει ολους αυτους τους παπαρατζιδες και τους ψευτοδημοσιογραφους/ society experts που σχολιαζουν ντυσιματα, κομμωσεις, κιλα, γαμους και διαζυγια λιγο δυσκολο. Ας τους παραπεμψουμε λοιπον στο παραδειγμα με τις φακες και να τους πουμε οτι, "αυτα σερβιρετε, αυτα δυστυχως, καταναλωνει ο κοσμος χωρις να θελει. Αν νομιζετε οτι ειστε καλυτεροι, αλλαξτε τα προγραμματα σας και μη μας βομβαρδιζετε με αχρηστα πραγματα. Και επι δικτατοριας επαιζαν διαρκως εμβατηρια και τσαμικα τα ραδιοφωνα και οι τηλεορασεις μετεδιδαν ποδοσφαιρο και ντοκυμανταιρ, αλλα ο κοσμος δεν εγινε ζομπι. Η αληθεια βρισκεται, οταν την ψαχνεις και την επιθυμεις διακαως".

Keine Kommentare: