Στην Καινη Διαθηκη, υπαρχουν στιγμες εντασης και εκπληξης, οταν ο κατα τα αλλα πραος και φιλειρηνικος Ιησους, μπαινοντας στον ναο που εχτισε ο Σολομωντας στην Ιερουσαλημ, τα κανει κυριολεκτικα λαμπογυαλο, απηυδισμενος με τον κοσμο και το ιερατειο που επετρεψε να να μεταβληθει ο οικος του πατρος του σε οικο εμποριου.
Παρομοια αισθηματα θυμου και αγανακτησης πλημμυριζουν οποιονδηποτε ασχολειται με τις Καλες Τεχνες, αγαπαει την μουσικη, το διαβασμα κτλ., οταν βλεπει σε τι καταντια περιεπεσε η φημισμενη Οπερα της Βιεννης. Αυτος ο ναος της μουσικης, στον οποιον ο Γιοχαν Στραους και ο Γκουσταβ Μαλερ εθητευσαν, σε μια πολη απο τις πλεον σπουδαιοτερες Kulturstädte της Ευρωπης και του κοσμου, καταντησε πλεον να εξυπηρετει την ματαιοδοξια νεοπλουτων και σταρλετς με καριερα διαττονος αστερως, προκειμενου να διατηρησει την υπαρξη του στο παγκοσμιο προσκηνιο.
Αναφερομαστε εδω στην ετησια διοργανωση του να ανοιγει η οπερα για χοροεστιαση, η οποια λαμβανει χωρα παντα λιγο πριν απο το τελος της Αποκριας. Παρομοιου βεληνεκους εκδηλωση γινεται και στην Οπερα της Δρεσδης - αλλη μια σημαντικη Kulturstadt! - λιγες μερες πριν τον ερχομο της νεας χρονιας. Στην χοροεσπεριδα της Βιεννης (Wieneropernball) εχει γινει θεσμος τα τελευταια 15 χρονια περιπου να προσκαλουνται ηθοποιοι, μοντελα και τραγουδιστριες που μονοπωλουν τα φωτα της επικαιροτητας. Ετσι, πριν απο δυο χρονια, η κληρονομος Paris Hilton ετυχε να παρευρεθει, ενω η στριπτιζεζ πολυτελειας Tita von Teese ηταν καλεσμενη περυσι. Παλιοτερα ειχαν φερει την Pamela Anderson που δεν χρειαζεται ιδιαιτερες συστασεις, ενω φετος επελεχθει να ερθει η Kate Price, που ειναι κατι σαν την Pamela στην Αγγλια...
Ο εμπνευστης του σκηνικου αυτου ειναι ο δισεκατομμυριουχος R. Lugner, ενας δευτεροκλασσατος Αλ Φαγιετ της Αυστριας. Ο κυριος αυτος διαθετει ενα τεραστιο εμπορικο κεντρο στη αυστριακη πρωτευουσα και φαινεται οτι εχει διασυνδεσεις με την διευθυνση της βιεννεζικης Οπερας, για να του επιτρεπουν να μπαινει μεσα. Με το φρακο και το ημιψιλο φανταζει πραγματικα γελοιος, ομοιος με καρικαρτουρα του Πιγκουινου, εχθρου του Μπατμαν! Ο Lugner σιγουρα χτυπαει μ' ενα σμπαρο δυο τρυγονια, φερνοντας ολες αυτες τις σταρλετιτσες να διαφημισουν το μαγαζι του, την αφεντια του και εν συνεχεια την πολη του. Ισως και η διευθυνση της Οπερας να σκεφτεται, οτι οι σταρλετιτσες αυτες διαφημιζουν μια χαρα το μαγαζι της, αφου μαζι μ' αυτες καταφθανουν πληθη δημοσιογραφων, τηλεοπτικων συνεργειων, παπαρατζιδων κ.α.
Κι ομως, η παρουσια τους και μονο συνιστα προσβολη και ειναι κριμα δυστυχως, που κανενας Βιεννεζος η' οποιοσδηποτε πολιτης του κοσμου αυτου με συνεση, σωφροσυνη και ηθος δεν βγηκε τουλαχιστον να διαμαρτυρηθει για αυτην την καταπτωση της Οπερας, της Τεχνης, του Πολιτισμου. Οι προσκεκλημενες του κυριου Lugner δεν διαθετουν το πολιτιστικο μπακγκραουντ και δυστυχως, ουδεποτε προκειται να το αποκτησουν. Η παρουσια τους στην Οπερα της Βιεννης δεν ειναι απαραιτητη ουτε καν για διαφημιστικους σκοπους, γιατι το κτηριο και η πολη δεν εχουν αναγκη τετοιου ειδους διαφημισης. Ειναι πραγματι να τραβαει κανεις τα μαλλια του, βλεποντας την Paris Hilton η' την Tita von Teese να χασμουριεται, ενω μελη της Οπερας χορευουν βαλς. Τα ατομα αυτα, οπως και ο χορηγος τους, δεν εχουν υποψιν τους τι ειναι η κλασσικη μουσικη. Ο δε Lugner ισως να γνωριζει οτι δεν ειναι ο Ορφεας, που εξημερωνει τα αγριμια με την μουσικη του, ουτε ο Αυλητης του Χ. Κ. Αντερσεν, που υπνωτιζει ποντικια και παιδια με τον αυλο του. Νεοπλουτοι και σταρλετιτσες που ενδιαφερονται για αυτοπροβολη και χρημα, δεν χωρανε σε τετοιου ειδους εκδηλωσεις.
Δυστυχως ομως, αποτελουμε "φωνη βοωντος εν τη ερημω". O tempora, o mores!
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen