Freitag, 4. Juli 2008

ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΑ.

Στο τελευταιο κειμενο του περασμενου μηνα, ολοκληρωνε το θεμα ο Ταλας με αναφορα σε καποιους αγαπημενους στιχους τραγουδιου του Μ. Πλεσσα:
"Για δεν μ´αφηνετε ησυχο,
αστε με ησυχο ολοι!
Θελω να ζησω ελευθερος,
διχως ταυτοτητα πια!"
Και αν ο Ταλας και καποιοι αλλοι, προτιμουν την ανωνυμια τους και απεχθανονται τις "ταμπελες", υπαρχουν ενα σωρο αλλοι, οι οποιοι εξαρτωνται απο αυτες.
Εδω και αρκετον καιρο συνεχιζονται διαβουλευσεις επι διαβουλευσεων ως προς την επιλυση του λεγομενου "Μακεδονικου ζητηματος". Πυρηνας του προβληματος ειναι η ονομασια του βαλκανικου κρατιδιου - κομματιου της παλαι ποτε Γιουγκοσλαβιας - με πρωτευουσα τα Σκοπια, το οποιο οι Ελληνες αποκαλουν FYROM. Οι κατοικοι του ομως, αρεσκονται να αυτοαποκαλουνται Μακεδονες. Απο τα ελληνικα Μ.Μ.Ε. πληροφορουμαστε οτι αυτοι οι Μακεδονες ("Σλαβομακεδονες" τους αποκαλουν και καποιοι) εχουν βλεψεις εδαφικες στην βορειο Ελλαδα και ειδικα στο γεωγραφικο κομματι της Μακεδονιας που εντασσεται στο ελληνικο κρατος. Επιπλεον κανουν λογο για σλαβομακεδονικη μειονοτητα που παραγκωνιζεται και ζητουν περιουσιες. Ο ελλην πολιτης που ακουει αυτα, μενει σοκαρισμενος: "Μακεδονικη μειονοτητα";
Συνδεουμε το γεγονος με παρομοια, οπως λ.χ. την ημεριδα στην Παντειο την ανοιξη του 2008 σχετικα με Τσαμηδες, Τσαμουρια και την αντιστοιχη μειονοτητα, οπως και με την περιεργα "σκηνοθετημενη" (απο ποιους αραγε;) διαμαρτυρια της Πομακικης μειονοτητας στην βορειο Ελλαδα το καλοκαιρι του 2006. Και φυσικα, οι σκηνες πανηγυρισμων του μουσουλμανικου πληθυσμου της δυτικης Θρακης (τμημα του ελληνικου κρατους επισης) καθε φορα που καποιος Τουρκος πολιτικος (τι δουλεια εχει εκει; Υποτιθεται οτι οι κατοικοι ειναι Ελληνες πολιτες μουσουλμανικου θρησκευματος) επισκεπτεται την περιοχη (και μετα σου λεει οτι το 1922 ειχε γινει ανταλλαγη πληθυσμων)...
Τσαμηδες, Πομακοι, Βλαχοι, Σαρακατσανοι, Αρβανιτες... Καποιος καλοκαγαθος (σαν τον Ταλα, καλη του ωρα) απορει με αυτα που βλεπει, ακουει, διαβαζει. Μα καλα, υπαρχουν οντως αυτες οι ομαδες εντος Ελλαδος; Δεν ειχαν προ πολλων ετων αφομοιωθει; Γιατι γινεται, εν ετει 2008 και παλι συζητηση για μειονοτητες στην χωρα; Ποιος και γιατι φερνει θεματα περι μειονοτητων στην επικαιροτητα; Αποσκοπει καπου;
Στο νου ερχονται και παλι τα λογια, τα οποια εξεστομισε πριν απο λιγα χρονια η τοτε προεδρος της Βουλης των Ελληνων σχετικα με παραχωρηση εδαφων εκ μερους της Ελλαδος (σε ποιους και γιατι;) προς οφελος της χωρας... Οι δηλωσεις της δεν βρηκαν δυστυχως αναλυτικη κριτικη, ουτε και η ιδια ξεκαθαρισε τι ακριβως εννοουσε. Ετσι, τα λογια της παρερμηνευθηκαν. Ολα αυτα συνεβησαν αρκετο καιρο μετα απο το κωμικοτραγικο γεγονος με κατι βραχονησιδες στο Αιγαιο, για τις οποιες παραλιγο να ξεσπασει πολεμος μεταξυ Ελλαδος και Τουρκιας. Συν τοις αλλοις, αυξηθηκαν οι ωρυοντες πολεμοκαπηλοι, δημαγωγοι και κινδυνολογουντες, πολλοι απο τους οποιους διαθετουν οχι μονο δικο τους μεσο εκφρασης (τηλεοπτικο καναλι, ραδιοφωνικο σταθμο, εφημεριδα) αλλα και εδρα στο ελληνικο Κοινοβουλιο!
Μπερδεμα... Τελικα τι γινεται, "κινδυνευει η Ελλας" και αν ναι, απο ποιους; Υπαρχουν η´δεν υπαρχουν μειονοτητες; Αυτο που τουλαχιστον γνωριζουμε, ειναι οτι υπαρχουν πολλοι αλλοδαποι μεταναστες (συμφωνα με τα στατιστικα στοιχεια απο την www.wikipedia.gr στα περιπου 10 εκατ. πληθυσμου, γυρω στους 700.000 ειναι αλλοδαποι). H πλειοψηφια ειναι οι Αλβανοι, και ακολουθουνται απο Κουρδους, Πακιστανους, Νιγηριανους, Ρουμανους και αλλες εθνοτητες, κυριως απο ανατολικη Ευρωπη, Ασια και Αφρικη. Απο τα τελη της δεκαετιας του 1980 αρχισαν να ερχονται στην Ελλαδα, αναζητωντας καλυτερη τυχη απο αυτη που ειχαν στις πατριδες τους. Ευτραπελα υπηρξαν πολλα, με σκληρους εργοδοτες που τους εκμεταλλευονταν για ψιχουλα, ενω εξαιτιας των ανεπαρκων ελεγχων στα συνορα εισηλθαν και πολλοι κακοποιοι. Παρα τις αντιξοες συνθηκες (δουλειες του ποδαριου, ελλειπεις μισθοι, απουσια ασφαλειας και ενσημων, μαυρη εργασια, εξαντλητικα ωραρια, παρενοχλησεις απο εργοδοτες κ.α.) πολλοι φτιαχτηκαν (ο φιλος Χαρης πληροφορησε οτι οι μεταναστες δεν πληρωνουν φορους στο κρατος), εκαναν περιουσιες, σπιτια κ.α. Αλλοι παλι, εμπλεξαν με υποπτες παρεες, παρασυρθηκαν απο το ευκολο κερδος και εγκληματησαν. Εγιναν κλεφτες, δολοφονοι, εμποροι ναρκωτικων, βιαστες, μαστρωποι. Οι Ελληνες, αν και εχουν βιωσει και συνεχιζουν να βιωνουν δυσκολες στιγμες, αν και εχουν ζησει την μεταναστευση και πολλοι ξερουν τι θα πει να εισαι ξενος σε ξενη χωρα, μενουν εν τουτοις προκατειλημενοι απεναντι στους αλλοδαπους, ακριβως λογω της εγκληματικοτητας.
Υπαρχουν επισης πολλοι που φοβουνται οτι θα αλλοιωθει ο χαρακτηρας του Εθνους με ολους αυτους τους αλλοδαπους. Δηλαδη πως; Κατι τετοια ειχαν ειπωθει και παλιοτερα. Σε μερικους γεννιεται εν μερει και η εντυπωση, οτι η ολη συζητηση περι μειονοτητων αποσκοπει στον αποπροσανατολισμο της κοινης γνωμης, οτι ειναι στημενο θεμα με στοχο την δημιουργια πανικου. Αλλωστε εχουν υπαρξει και περιπτωσεις, κατα τις οποιες και ο ιδιος ο Ελληνισμος αμφισβητηθηκε.
Στα 1830 και στα 1835 ο J. P. Fallmerayer δημοσιευσε τις θεωριες του, συμφωνα με τις οποιες υποστηριζε οτι οι συγχρονοι του Ελληνες δεν ειχαν καμια φυλετικη η αλλη συγγενεια με τους Ελληνες της εποχης του Περικλη και του Σωκρατη. Οι Ελληνες του Fallmerayer ησαν απογονοι Σλαβικων φυλων, τα οποια αποικισαν την Ελλαδα κατα τον 5ο και 6ο αι. μ. Χ. Οι Κ. Παπαρρηγοπουλος στα 1843 και K. Hopf στα 1868 και 1872 ησαν απο τους ερευνητες που του απαντησαν θετοντας σειρα επιχειρηματων, τα οποια αποδεικνυαν την φυλετικη, γλωσσικη, πολιτιστικη συνεχεια των Ελληνων απο την Αρχαιοτητα. Στην εποχη μας, γινονται αναφορες στα εργα τους απο τις αντιστοιχες δημοσιευσεις των Β. Ραφαηλιδη και Σ. Καργακου μεταξυ αλλων. Οσον αφορα την αρχαιοτητα, και αυτη εχει αμφισβητηθει πλειστακις. Χαρακτηριστικη ειναι η περιπτωση των δημοσιευσεων του σινολογου M. Bernal. Ηδη απο τα τελη της δεκαετιας του 1980 με την σειρα των βιβλιων του "Black Athena" αμφισβητει οτι τα επιτευγματα του κλασσικου πολιτισμου ειναι εργο των αρχαιων Ελληνων. Για αυτον, οι Αιγυπτιοι ανηκαν στα αφρικανικα φυλα, τα οποια μαζι με Ασιατες (Φοινικες) εποικισαν την Ελλαδα. Το μειγμα Αφροασιατων ειναι που δημιουργησε την ελληνικη τεχνη, φιλοσοφια, τους αγωνες, την δημοκρατια, κατα τον Bernal. Φυσικα και ασκηθηκε κριτικη εναντιον των θεωριων του και μαλιστα, οχι μονο απο ιστορικους και αρχαιολογους της κλασσικης αρχαιοτητας, αλλα και απο γλωσσολογους, αιγυπτιολογους και ασσυριολογους. Οι θεωριες του Bernal στεκονται στον αντιποδα των αντιστοιχων των ευρωπαιων λογιων του 19ου αιωνα, οι οποιοι στην αυγη των μεγαλων αρχαιολογικων ανακαλυψεων αποθεωναν την αρχαια Ελλαδα και προσπαθουσαν, συμφωνα με τις τασεις της εποχης τους, να εκμηδενισουν την προσφορα των Φοινικων και των Ιουδαιων στον παγκοσμιο πολιτισμο. Ως συνηθως, η αληθεια ειναι καπου στην μεση...

Keine Kommentare: