Sonntag, 20. Oktober 2013

A peplum film in Greece...


 Πολλακις στο παρων ιστολογιο, οταν το θεμα αφορουσε τα κινηματογραφικα πεπραγμενα, ειχε αναφερθει οτι η πρωτη χολλυγουντιανη ταινια που γυριστηκε στην Ελλαδα, εφ' οσον γνωριζουμε, ηταν το Boy on a Dolphin του 1957 με τους Alan Ladd και Sophia Loren. Τα γυρισματα εγιναν στην Υδρα και την Αθηνα. Στα 1959 γυριστηκε στην Ελλαδα η ασπρομαυρη πολεμικη περιπετεια The Angry Hills με τους Robert Michum και Simon Baker. Αγνωστη μεχρι σημερα, η ταινια αυτη πραγματευεται τις περιπετειες ενος Αμερικανου κατασκοπου στην γερμανοκρατουμενη Ελλαδα του Β ΠΠ. Η επισης πολεμικη περιπετεια του 1961 The Guns of Navarone, με ενα διεθνες καστ που συμπεριελαμβανε μεταξυ αλλων τον Gregory Peck και τον Anthony Quinn ειναι φυσικα πολυ πιο γνωστη. Την επομενη χρονια, γυριστηκε στα περιχωρα της Αττικης η περιπετεια εποχης  300 Spartans με τους Richard Egan και Ralph Richardson. Στην παραγωγη της συμμετειχε ο Ερρικος Ανδρεου. Εξυπακουεται, οτι σε ολες τις τοτε εν Ελλαδι ταινιες αυτες, συμμετειχαν πληθος κομπαρσων, αλλα και γνωστοι Ελληνες ηθοποιοι, οπως η Ειρηνη Παππα, ο Δημος Σταρενιος, η Αννα Συνοδινου, ο Αλεξης Μινωτης, ο Γιωργος Μουτσιος και αλλοι. Οι συνθηκες τοτε οι οικονομικες, φαινεται να ησαν πιο ευνοικες για τα χολλυγουντιανα στουντιο, κατι που, οπως εχουν πολλοι δημοσιογραφοι και κριτικοι κιν/φου στο προσφατο παρελθον επισημανει, δεν ισχυει πλεον εδω και πολλες δεκαετιες.

 Απο εκεινες τις εποχες υπαρχει ακομα μια ταινια, επισης ξεχασμενη πλεον. Προκειται για την ταινια "Ατλας", σε παραγωγη και σκηνοθεσια Roger Corman.


 Ο Corman ηταν ενας ερασιτεχνης, ο οποιος εκανε κυριως B movies. Ορισμενες απο αυτες θεωρουνται πλεον cult. Στα '50ς που ξεκινησε την καριερα του ηταν οτι ειναι σημερα οι Uwe Böll και Neil Marshall και οι John Boorman, Werner Herzog και Pier Paolo Pasolini (:μολονοτι ο Παζολινι ηταν ο πιο ευφυης και ταλαντουχος απο ολους αυτους. Δεν επαυε ομως να ειναι ερασιτεχνης, αφου ξεκινησε ως συγγραφεας και οχι ως κινηματογραφιστης) παλιοτερα, απο τα '70ς και επειτα. Ετσι, ο Κορμαν γυριζε την δεκαετια του '50 ταινιες με τερατα και εξωγηινους, προσπαθωντας να μιμηθει τον Χαρρυχαουζεν. Στα '70ς γυριζε ταινιες τρομου, μιμουμενος το υφος των ιταλικων giallo και των αμερικανικων splatter ταινιων. Οταν ηταν στην μοδα τα peplum films, τελη των '50ς με μεσα των '60ς (βλ. αντιστοιχα κειμενα εντ.), ο Κορμαν θελησε να κανει να κανει κι αυτος μια ταινια χλαμυδας, ο πρωταγωνιστης της οποιας θα ειναι ενας γεροδεμενος ημιθεος που πολεμαει τυραννους. Στην διαθεση του ειχε 100.000 δολλαρια. Επελεξε για πρωταγωνιστη εναν ηθοποιο που ειχε παιξει σε προηγουμεη ταινια του, ονοματι Μαικλ Φορεστ - και ο οποιος δεν ειχε καμια σχεση με τον Ιταλοαμερικανο Μαρκ Φορεστ που επαιζε τον Μασιστα στα ιταλικα πεπλουμ! Ο ηρωας της νεας ταινιας του Κορμαν θα ονομαζοταν Ατλας. Η ταινια δεν θα γυριζοταν στην Ιταλια, αλλα στην Ελλαδα.

 Η υποθεση ηταν μια απο τα ιδια: Ο ημιθεος Ατλας, μολονοτι οχι τοσο μυωδης οσο και οι αλλοι πρωταγωνιστες των ιταλικων πεπλουμ, σωζει τον λαο μιας φανταστικης ψευδοαρχαιοελληνικης πολης απο τα νυχια ενος αιμοδιψη τυραννου. Ο σκηνοθετης και παραγωγος, οχι μονο δεν ξοδευτηκε περισσοτερο, αλλα καταφερε να κρατησει το μπατζετ της ταινιας και να την ολοκληρωσει ακριβως μεσα στο προδιαγεγραμμενο διαστημα! Εννοειται οτι τα αποτελεσματα, μολονοτι αναμενομενα, δεν ειναι και τα καλυτερα, κανοντας την εν λογω ταινια να μην συμπεριλαμβανεται καν στις εκπροσωπους του ειδους της. Το μεγαλυτερο προβλημα που αντιμετωπισε ο σκηνοθετης-παραγωγος της ηταν, οτι ενω ειχε κανονισει να λαβει 500 στρατιωτες ως κομπαρσους, ελαβε μονο 50 απο αυτους! Παρα ταυτα, ελπιζουμε να απολαυσε την δουλεια του στην Ελλαδα και να μην ειχε ,ουτε αυτος, ουτε οι Αμερικανοι ηθοποιοι του, περισσοτερες δυσαρεστες εμπειριες!






Keine Kommentare: