Μολις πριν απο λιγες ωρες ενημερωθηκαμε, οτι εφυγε απο την ζωη και ο γνωστος καρατεριστας ηθοποιος Giuliano Gemma. Πεθανε σε ηλικια 75 ετων απο επιπλοκες ενος αυτοκινητιστικου δυστυχηματος χτες το βραδυ λιγο εξω απο την Ρωμη.
Τα ελληνικα ειδησεογραφικα μεσα ενημερωσης δεν αναφερουν πολλα πραγματα για το εργο του Ιταλου ηθοποιου. Αναπαραγουν μονο τις λιγες παραγραφους που τους δωθηκαν: Πως ο Τζεμμα συνεργαστηκε με διασημους ηθοποιους και σκηνοθετες, πως επαιξε σε σπαγγετι γουεστερν, αυτα...
Ο ανθρωπος αυτος αντιπροσωπευει με την καριερα του, την πορεια του μεταπολεμικου ιταλικου κινηματογραφου. Νεος, αθλητικος, αλλα οχι υπερβολικα μυωδης, ο Τζεμμα ξεκινησε ως κασκαντερ στα στουντιο της Τσινετσιττα. Τις ακροβατικες του ικανοτητες θα αποδειξει ουκ ολιγες φορες μπροστα στη μεγαλη οθονη ως πρωταγωνιστης, ως η ιταλικη απαντηση στην περσονα του Μπαρτ Λανκαστερ, με τον οποιο θα συνεργαστει στην ταινια του Βισκοντι "ο γατοπαρδος".
Απο τις αρχες και μεχρι τα μεσα περιπου της δεκαετιας του 1960, ο Τζεμμα θα συμπρωταγωνιστει σε ταινιες peplum ως ο αθλητικος, αισιοδοξος και γυναικοκατακτητης sidekicker των Μαρκ Φοστερ και Γκορντον Μιτσελ, λ.χ. στις Maciste (1963), Ercole contro i figli del sole (1964), i due gladiatori (1963), la rivolta dei pretoriani (1964). Συναμα θα κρατησει τον πρωταγωνιστικο ρολο στις ταινιες Erik il Vikingo (1964) και στην τριλογια γαλλοιταλικης παραγωγης Angelique (1964/65).
Απο τα μεσα και εως τα τελη της ιδιας δεκαετιας, ο Τζεμμα θα προσαρμοστει στο νεο ρευμα του ιταλικου κινηματογραφου, η μοδα του οποιου προσταζει να γυριζονται σπαγγετι γουεστερν. Οι γνωστοτερες ταινιες του στο ειδος αυτο ειναι οι εξης: Una pistola per Ringo (1964), un dollaro bucato (1965), Arizona Colt (1965), il ritorno di Ringo (1965), per pochi dollari ankora (1966). Στοχευοντας πιθανον σε μια καριερα εκτος Ιταλιας, ο Τζεμμα εμφανιζεται στους τιτλους των ταινιων αυτων με το ονομα Μοντγκομερι Γουντ. Δυστυχως δεν καταφερνει να κανει καριερα στο Χολλυγουντ. Με τις ανωτερω ταινιες ομως, γινεται γνωστος στην Ευρωπη.
Απο τα τελη της δεκαετιας του 1960 και εως τις αρχες της δεκαετιας του 1980, η μοδα στον ιταλικο κινηματογραφο αλλαζει και παλι. Ο Τζεμμα παιζει σε αστυνομικες ταινιες, πολιτiκα θριλερ, κωμωδιες, αλλα και σε giallo films, που ειχαν τοτε μεγαλη περαση. Μετεπειτα θα παιξει σε ιταλικες τηλεοπτικες παραγωγες, μινι σειρες και σηριαλ.
Το εργο του Τζουλιανο Τζεμμα αντικατοπτριζει τις τασεις των κινηματογραφικων στανταρς της χωρας του. Για αυτο και μονο αξιζει να τον θυμομαστε. Υπηρξε ενας μοναχικος καουμποης στις ταινιες του, ενας πιο σοβαρος Τερενς Χιλλ, χωρις ομως και εναν Μπαντ Σπενσερ διπλα του.
Αιωνια του η μνημη.
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen