Εμεις εδω τα εχουμε πει αυτα και θα συνεχισουμε να τα λεμε μεχρις εκει που δεν παιρνει αλλο. Αλλα κουραστηκαμε. Κουραστηκαμε να μαλλιαζουμε την γλωσσα μας με τους αχρηστους και τις αχρηστες της τηλεορασης.
Το κατωθι αρθρο συνοψιζει αποτελεσματικα το μπαχαλο της εγχωριας τηλεπτικης ερημου.
.............................................................................
Ο χορός των φαντασμάτων
Τι κι αν το κοινό έκρινε; Τι κι αν αγνοούν τη φράση «ημερομηνία λήξης»; Πρόσωπα γνωστά μα ξεχασμένα από παλιά, ζόμπι της τηλεδιασκέδασης και άχρωμες περσόνες επιδιώκουν την έκθεσή τους στους προβολείς επιμένοντας να ανακυκλώνονται στο πλαίσιο της οθόνης του
ΚΟΣΜΑ ΒΙΔΟΥ Το ΒΗΜΑ, Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2009
Οι ανατριχιαστικές απειλές επαναδιατυπώνονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα: Ο Ανδρέας Μικρούτσικος θα επιστρέψει στην τηλεόραση. Η«αγαπημένη μας Ρούλα»,όπως προσφωνούν στις εκπομπές καλόπιστης κριτικής τη Ρούλα Κορομηλά, το ίδιο. Η Εμη Λιβανίου θα μας επιτεθεί σύντομα, με τη σειρά της, από νέα εκπομπή. Ακόμη και φήμες για επιστροφή του Γιώργου Πολυχρονίου ακούστηκαν. Την ίδια στιγμή, ενώ αρκετά από τα ζόμπι της λαϊκής τηλεδιασκέδασης επιδιώκουν μετά μανίας να ξαναβρεθούν κάτω από τους προβολείς, ξεχνώντας ότι το φως τα σκοτώνει- όπως έχει αποδειχθεί από προηγούμενες απόπειρές τους να επιστρέψουν-, το τηλεοπτικό σκηνικό υφίσταται έντονους κλυδωνισμούς: η βασίλισσα της πρωινής αποβλάκωσης, η Ελένη Μενεγάκη, ξαφνικά αμφισβητείται και από εκείνους που μέχρι πρότινος την αποθέωναν και από τα νούμερα της ΑGΒ. Η «επάγγελμα: σιλικονούχος» Πετρούλα Κωστίδου (λαμπρή εκπρόσωπος της νέας γενιάς δημοσιογράφων που εκπαιδεύει ο Σταμάτης Μαλέλης) «ιντριγκάρει» όλο και λιγότερους τηλεθεατές παρ΄ ότι φοράει όλο και λιγότερα ρούχα. Η Αννίτα Πάνια, από πασιονάρια της «τηλεοπτικής επανάστασης των ταπεινών και καταφρονεμένων», έχει γίνει πιο άχρωμη, αδιάφορη και πληκτική και από τους δύστυχους με τις τρύπες στο στόμα, στην καρδιά και στο μυαλό που φιλοξενεί στις εκπομπές της. Μέσα σε όλα, και μια κάποια Τζούλια Αλεξανδράτου, η οποία αφού έκανε μια πολύ σύντομη καριέρα διαρκείας περίπου ενός τετάρτου της ώρας, στο «Ολα» του Θέμου Αναστασιάδη, προσπαθώντας να μας πείσει ότι η σιλικόνη που φύτεψε στα στήθη της είναι καλύτερης ποιότητας από εκείνη της Πετρούλας, εσχάτως κάνει μια τελευταία αγωνιώδη προσπάθεια να μας αποδείξει ότι μπορεί να είναι η τηλεοπτική σταρ της νέας εποχής: καταγγέλλοντας για ξυλοδαρμό τον πρώην αγαπημένο της και τρέχοντας να αποφύγει τις κάμερες που (δεν) την κυνηγάνε για να της αποσπάσουν δηλώσεις. Οπου δεν πίπτει... θεαματικότητα, πίπτει (ακόμη και) ράβδος. Σημασία έχει να ασχολούνται μαζί σου οι κάμερες. Για αυτό ζουν και ανασαίνουν οι τηλεστάρ της νέας εποχής. Για αυτό αγωνίζονται και κάποιες... ιστορικές προσωπικότητες της μικρής οθόνης που αρνούνται να αποδεχθούν ότι, όπως όλα δείχνουν, η καριέρα τους έχει τελειώσει. Αλλων αφού έκανε τον κύκλο της (Κορομηλά), άλλων προτού καν ξεκινήσει (Αλεξανδράτου).
Η αγωνία της Ρούλας
Η εικόνα έχει δύναμη, ουδείς το αμφισβητεί. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι έχει και διάρκεια. Οι έγχρωμες φωτογραφίες που βγάζαμε τη δεκαετία του ΄70 έχουν θολώσει, κιτρινίσει. Το παρελθόν μας, ακόμη και το πιο χαμογελαστό, έχει αποκτήσει ένα δυσάρεστο χρώμα σέπια το οποίο επιτείνει τη μελαγχολία που μας καταλαμβάνει όταν το αναπολούμε. Είναι όμως παρελθόν και, πολύ απλά, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε για αυτό, παρά μόνο να το αναπολούμε. Σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να το αναστήσουμε και να το επιβάλουμε ως παρόν. Ούτε από τηλεοράσεως. Αυτό δεν αποδεικνύουν, π.χ., οι αγωνιώδεις προσπάθειες της Κορομηλά να επανακάμψει; Τη στιγμή που απλώς δεν υπάρχει χώρος για το ντεμοντέ μοντελάκι της τσαχπινοκατίνας με τη χρυσή καρδιά που πουλούσε επιτυχώς στα πρώτα βήματα της κρατικής τηλεόρασης; Ακόμη και οι απόπειρές της να σταδιοδρομήσει πίσω από τις κάμερες, ως σύμβουλος διαφόρων εκπομπών ή κάτι τέτοιο, είχαν χλωμά αποτελέσματα. Το παράδοξο; Από τότε που δεν πουλάει, όλα τα τηλεοπτικά πάνελ την έχουν λατρέψει! Και την περιμένουν με μεγάλη αγάπη να επιστρέψει, όπως μας διαβεβαιώνουν. Για να πέσουν μετά πάνω της να την κατασπαράξουν εκ νέου.
Ο πτωχός πλην τίμιος Μικρούτσικος
Μεγάλη η έγνοια των τηλεμπλαμπλάδων και για το μέλλον του Μικρούτσικου, ο οποίος από τη μια στιγμή στην άλλη βρέθηκε και χωρίς εκπομπή και χωρίς γυναίκα και χωρίς χρήματα, όπως αποκάλυψε ο ίδιος στο κοινό του.«Εζησα ένα είδος τέλειας οικονομικής καταστροφής» δήλωσε.«Εχασα όλα μου τα χρήματα και όλα τα περιουσιακά μου στοιχεία και έμεινα επί ξύλου κρεμάμενος!Συν το γεγονός ότι έμεινα και μόνος, ξαφνικά έφτασα να βρίσκομαι όχι στο “φτου κι απ΄ την αρχή”, αλλά στο “μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα”».Εν προκειμένω, και γκρεμός και ρέμα δεν είναι παρά η εταιρεία μετρήσεων ΑGΒ, η οποία τα τελευταία χρόνια τού δείχνει με τα νούμερά της ότι η τηλεόραση που κάποτε του πήγαινε πολύ, τώρα δεν του πάει καθόλου. Και αν εκείνος επιμένει«είμαι παρουσιαστής παντός καιρού. Μπορώ να σου κάνω από μια εκπομπή ακραιφνώς πολιτική μέχρι σόου, ριάλιτι και τηλεπαιχνίδι γνώσεων. Δεν είμαι παρουσιαστής εγωιστής! Εχω ισορροπημένη αίσθηση επαγγελματισμού», το κοινό έχει άλλη γνώμη.
Η επίμονη Εμη
Αν μη τι άλλο, περιπτώσεις σαν της Κορομηλά και του Μικρούτσικου έχουν διανύσει μια κάποια απόσταση, έχουν κάνει αρκετά χρόνια επιτυχημένης καριέρας στον χώρο της τηλεοπτικής διασκέδασης. Γιατί υπάρχουν και τα φαινόμενα α λα Λιβανίου, τα οποία καίγονται, αυταναφλέγονται για την ακρίβεια, προτού καν φωτίσουν με τη λάμψη τους τον περιβάλλοντα χώρο. Η«θέλω οπωσδήποτε να κάνω καριέρα»προτεζέ (κάποτε, προτού γίνουν από δυο χωριά χωριάτες) του Τέρενς Κουίκ έκανε ό,τι μπορούσε για να μας πείσει ότι αξίζει μια μόνιμη θέση στις καρδιές των τηλεθεατών: από μετάνοιες στη Χάρη της (βολτάροντας με τον Τέρενς και την κάμερα της εκπομπής τους στα ανά την Ελλάδα μοναστήρια) μέχρι κουτσομπολιό (από τη συχνότητα του Star, με χλωμά αποτελέσματα), από εξορκισμούς μέχρι ξεκατινιάσματα. Παραμένοντας, σε κάθε περίπτωση, χαρακτηριστικό δείγμα παρουσιάστριας η οποία έχει τον ανθρωποδιώκτη. Και που έχει τελειώσει, τηλεοπτικά, προτού καν αρχίσει.
Η ζαργάνα του Star
Ετσι κάπως... τελείωσε και η Πετρούλα, για να επαναχρησιμοποιήσουμε το χυδαίο λογοπαίγνιο με το οποίο την έκαναν διάσημη, αποδεικνύοντας ότι, αν το να γδύνεσαι είναι η εύκολη λύση για να γίνεις γνωστή, δεν αρκεί για να κρατήσεις το ενδιαφέρον του κοινού στραμμένο πάνω σου. Η τηλεόραση εκτός από εικόνα είναι και λόγοςόσο και αν αυτό δεν συμφέρει τους περισσότερους τηλεστάρ. Και η Πετρούλα, όταν δεν παπαγαλίζει τις βλακείες που της γράφουν στο οτοκιού, συναγωνίζεται σε ευφράδεια τις ζαργάνες. Μία από τα ίδια και η συνάδελφός της (στο γδύσιμο) Αλεξανδράτου. Σε χειρότερη μοίρα η Μαριάννα Ντούβλη, η οποία εμφανίστηκε στα κανάλια για να δηλώσει ότι θα εξαφανίσει τη Μενεγάκη, για να εξαφανιστεί η ίδια προτού πάρει δική της εκπομπή. Ολο και την επαναφέρουν όμως οι κουτσομπολίστικες εκπομπές, για να κάνουν την πλάκα τους. Και έτσι, υπάρχει! Και αυτή και ο «Εθνικός Σταρ» και η Στέλλα Μπεζαντάκου και η Βέρα Λάμπρου και η Πόπη Μαλιωτάκη...
Το «τέλος» της ωραίας Ελένης
Την ίδια στιγμή, κάποιοι έχουν βαλθεί να εξαφανίσουν την Ελένη, όπως αφήνει να διαρρέει το περιβάλλον της παρουσιάστριας από τότε που τα νούμερά της παρουσιάζουν πτωτικές τάσεις. Απ΄ όσο γνωρίζουμε, δεν έχει παρέμβει ακόμη εισαγγελέας για να εξετάσει τις κατηγορίες- τι περιμένει; Η Ελένη όμως καταγγέλλει«όσους μού ξεσκίζουν την ψυχή με τόση χαρά!».Εκείνη τουλάχιστον, και που της ξεσκίζουν την ψυχή χρυσοπληρώνεται. Ενώ εμείς, και την ανεχόμαστε επί σειράν ετών να ξεσκίζει την αισθητική και τη νοημοσύνη μας και δεν παίρνουμε φράγκο. Αδικία! Το ερώτημα πάντως παραμένει: Εφτασε άραγε και για τη Μενεγάκη η στιγμή του τέλους; Είναι, νομίζουμε, πολύ νωρίς για να πούμε κάτι τέτοιο, ειδικά για μια περίπτωση όπως εκείνη, η οποία έχει σταθεί σε έναν δύσκολο χώρο εδώ και πολλά χρόνια. Αλλωστε, στο βασίλειο της πρωινής χαλαρότητας η Μενεγάκη παραμένει η απόλυτη εστεμμένη. Ακόμη. Αυτό, τη στιγμή που οι αντίζηλοί της έχουν πέσει θύματα της... απόσυρσης- αρκετά προτού την καταργήσει η κυβέρνηση του ΠαΣοΚ.
Ποιος θυμάται τον Γρηγόρη;
Αναφερόμαστε (και) στον Γρηγόρη Αρναούτογλου, ο οποίος, αφού εξάντλησε όλες τις τηλεφωνικές φάρσες που είχε στο εφηβικό ρεπερτόριό του, εξαφανίστηκε από την τηλεόραση. Για φέτος. Γιατί και για τη δική του περίπτωση ακούγονται διάφορα περί επιστροφής- στο μεταξύ, πληρώνεται κανονικά από το Μega, για να... απέχει. Και αν επιστρέψει, τι άλλο μπορεί να κάνει για να ξανακερδίσει το κοινό που του γύρισε την πλάτη; Ισως νέες φάρσες. Για αυτές όμως υπάρχει και ο παλιός συνεργάτης του, ο έξυπνος αλλά κατασπαταλημένος Νίκος Μουτσινάς. Το θέμα είναι ως πότε θα υπάρχει, καθώς και οι δικές του προσπάθειες - πέρυσι ο «Πρωινός καφές» με την Κατερίνα Ζαρίφη, φέτος το «Δέστε τους»- δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να χαρακτηριστούν επιτυχημένες. Και όμως η Μενεγάκη επιβεβαιώνοντας τη φημολογία των τελευταίων ημερών τελικά θα τον έχει μαζί της στην εκπομπή της δύο φορές την εβδομάδα. Για να της ρίξει και άλλο τα νούμερα;
Βαλσαμωμένα νιάτα
Εν προκειμένω, και για να είμαστε δίκαιοι, υπεύθυνος για τις... χαμηλές πτήσεις τού «Δέστε τους» δεν είναι μόνο ο Μουτσινάς. Και οι άλλοι παρουσιαστές της εκπομπής, ο διασκεδαστής των πληθών Γιώργος Τσαλίκης και η γλωσσοκοπάνα Μαρία Ηλιάκη, κάνουν ό,τι μπορούν. Βγαίνοντας στο γυαλί ίδιοι με εκθέματα του μουσείου της Μαντάμ Τυσό, κέρινα αγάλματα καλυμμένα από μια σκόνη η οποία δεν δικαιολογείται από το νεαρόν της ηλικίας τους. Ακόμη και το χιούμορ τους πλαστικό είναι. Σαν βαλσαμωμένη και η ανακάλυψη του Λάκη Λαζόπουλου, η Κατερίνα Καραβάτου, επιμένει να κάνει «Κουσκούς», τη στιγμή που είναι εμφανές: αν αυτό είναι το μοναδικό πράγμα που μπορεί να κάνει από τηλεοράσεως, απλώς δεν έχει μέλλον. Ούτε εκείνη ούτε η συναγωνίστριά της στην πάρλα Κλεοπάτρα Πατλάκη. Παράλληλα, μια νέα καριέρα, αυτή τη φορά στην τηλεόραση, οραματίζεται ο Σάκης Ρούβας, γνωρίζοντας ότι το προφίλ του αιώνιου εφήβου στο οποίο επιμένει να πουλάει δεν μπορεί να είναι αιώνιο. Ετσι, τον τελευταίο καιρό παίζει τον παρουσιαστή τού «Χfactor», όπου μαζί με μια επιτροπή η οποία μυρίζει δηθενιά επιχειρεί να αναδείξει τους σταρ του μέλλοντος. Βεβαίως, αν κρίνουμε από τη μίζερη έως ανύπαρκτη εξέλιξη των περισσότερων τραγουδιστών που έχουν διακριθεί σε τέτοια παιχνίδια (Θάνος Πετρέλης, Κώστας Καραφώτης, Ασπα Τσίνα, Ελενα Παπαϊωάννου, Κώστας Μαρτάκης, Ιωάννα Κουταλίδου...) δεν έχουμε πολλά να ελπίζουμε. Αυτού του είδους οι διάττοντες (ώσπου να πεις φιτίλι) αστέρες προορίζονται μόνο για να δίνουν υλικό σε εκπομπές όπως το «Super star» της Χριστίνας Λαμπίρη- άλλη μία τηλεοπτική «Κατίνα», μαζί με την σε ελεύθερη πτώση Βάσια Λόη, η εικόνα της οποίας έχει αρχίσει να θολώνει;
Κομήτες σε ένα πλαστικό σύμπαν
Από σύμπτωση ή όχι,το φετινό τηλεοπτικό σύμπαν είναι γεμάτο ήττες.Με τον Χάρη Ρώμα να αρνείται να καταλάβει ότι το είδος ψυχαγωγίας που προσφέρει (και) με το νέο του σίριαλ, το οποίο φέρει τον (σαχλό) τίτλο «Dr. Ρούλης»,έχει απλώς τελειώσει. Με τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη- αντιγράφει, δεν αντιγράφει- να μην έχει πλέον να μας πει απολύτως τίποτε με το «4» - πόσο γρήγορα στερεύουν οι... τεχνητές λίμνες. Με τον Νίκο Ευαγγελάτο (για να ρίξουμε μια ματιά και στον χώρο της ενημέρωσης) να θυμίζει σκιά του παλαιού εαυτού του.Με τον Μάκη Τριανταφυλλόπουλο να κάνει εξαιρετικά χαμηλά νούμερα. Ολα βεβαίως μέσα στο παιχνίδι είναι.Και αν κάποιοι αρνούνται να αποδεχθούν την αποτυχία τους,να συμβιβαστούν με το ότι και τα τηλεοπτικά προϊόντα (τους) έχουν ημερομηνία λήξεως,μόνο κακό στην εικόνα τους κάνουν.Βεβαίως η ψυχαγωγική (κυρίως) ζώνη έχει καταντήσει μια περιοχή στην οποία οι ηττημένοι,αλλά και τα φαντάσματα από έναν κόσμο που δεν υπάρχει πια, συνωστίζονται. Και δεν αναφερόμαστε μόνο στους πεσόντας υπέρ AGΒ παρουσιαστές/παρουσιάστριες,αλλά και σε εκείνους που,κι αν κάποτε έλαμψαν στον χώρο τους,σήμερα αποκτούν υπόσταση μόνο μέσα από τις κουτσομπολίστικες εκπομπές: η Αννα Βίσση,η Δέσποινα Βανδή,η Καίτη Γαρμπή,ο Διονύσης Σχοινάς και ο Νότης Σφανιανάκης- για να απαριθμήσουμε μερικές περιπτώσεις από τον χώρο του τραγουδιού-,η «έχω γνώμη για όλα» Λουκία Παπαδάκη (της «Λάμψης»), ο πατριώτης Κώστας Πρέκας, το σιτεμένο σεξ σύμπολ Βάνα Μπάρμπα, διάφοροι άλλοι καλλιτέχνες και ψευτοκαλλιτέχνες (ποιητές,λογοτέχνες,συνθέτες,στιχουργοί) ή επαγγελματίες κοσμικοί,όπως ο Ηλίας Ψινάκης και η Μαριλένα Παναγιωτοπούλου,υπάρχουν ακόμη μόνο και μόνο επειδή υπάρχουν οι εκπομπές που ασχολούνται μαζί τους.Φαντάσματα σε ένα στοιχειωμένο χαζοκούτι.Κομήτες σε ένα πλαστικό σύμπαν που δεν υφίσταται.Που το κατασκευάζουν στα στούντιο μόνο και μόνο για να χωρέσει τη ματαιοδοξία τους.Η τηλεοπτική λάμψη της ματαιοδοξίας όμως εκτός από απατηλή είναι και σύντομη.Κερδισμένος είναι εκείνος ο οποίος αφού την απολαύσει και καρπωθεί τα όποια οφέλη της φύγει με το κεφάλι ψηλά- όσο ψηλά μπορεί να το έχει από τη στιγμή που πληρώνεται για να κουτσομπολεύει,να θάβει,να ειρωνεύεται ή να ρεμβάζει προς το απόλυτο τίποτε με βλέμμα άδειο και εγκέφαλο ακόμη πιο άδειο. Εκείνος που επιμένει να μείνει όταν όλα τού φωνάζουν «φύγε!» ή που μένει ενώ δεν έχει τίποτε να πει, το μόνο που καταφέρνει είναι να γίνει γραφικός. Οπως γραφικοί γίνονται και όλοι εκείνοι που αποδίδουν την όποια αποτυχία τους (μικρή ή μεγάλη) στην κακία του κόσμου (που όσο έκαναν επιτυχία ήταν υπέροχος),στον φθόνο,στην ανάγκη κάποιων (των δημοσιογράφων,κυρίως) να ξεσκίσουν την ψυχή τους- άλλη όρεξη δεν είχαμε...Πόσους γραφικούς να χωρέσει πλέον αυτό το ορθογώνιο παραλληλόγραμμο κουτί; Οσων ιντσών και αν είναι! Οσο προηγμένο και αν είναι το κρύσταλλό του.Κρύσταλλο είναι,και ραγίζει.Αλί σε όποιον δεν μπορεί να θαυμάσει το είδωλό του σε άλλον καθρέφτη!
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen